Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Utsi
#1484118
När man väl hade bestämt sig att gå från XC60 D4 till en Recharge så visade det sig att det inte gick att beställa 2022 modellen eftersom orderboken var stängd.

Detta innebar att man fick beställa en 2023, säljaren sa i slutet av december att man kunde räkna med leverans juni 2022. Men när jag läst på detta forum så ser jag att produktionsstart är v22 och då lär man inte få sin bil i Juni.

Ni som beställt 2023 modellen av XC60 recharge, har ni fått nån uppskattad leveranstid av eran säljare?
av jaronsso
#1484132
Bygger man en CarebyVolvo på hemsidan står det 8-9 månaders levtid ser jag. Det är det bästa att förhålla sig till.

Det bör innebära augusti/september, om du beställer nu.
Har du väldig tur kanske innan semestern, om du är bland de första att beställa en my23.
Sitter i samma sits gällande en xc40 my23 elbil som beställdes för några veckor sen. Leverans mycket troligt i augusti. Men ingen vet riktigt heller. Inte säljaren, inte Volvo. Pga komponentbristen.
Men det är ungefär den leveranstiden de flesta tror och gissar på.
av MazzeH
#1484137
Beställde min Recharge via CBV precis innan jul, och fick då 4-6 månaders väntetid, och då blev det enligt dem en av de första MY23 som kommer levereras.
av Utsi
#1484146
jaronsso skrev: mån 17 jan 2022, 13:06 Bygger man en CarebyVolvo på hemsidan står det 8-9 månaders levtid ser jag. Det är det bästa att förhålla sig till.

Det bör innebära augusti/september, om du beställer nu.
Har du väldig tur kanske innan semestern, om du är bland de första att beställa en my23.
Sitter i samma sits gällande en xc40 my23 elbil som beställdes för några veckor sen. Leverans mycket troligt i augusti. Men ingen vet riktigt heller. Inte säljaren, inte Volvo. Pga komponentbristen.
Men det är ungefär den leveranstiden de flesta tror och gissar på.

Nä, det är ju ingen som vet hur närmsta tiden kommer se ut med pandemin osv , så att gissa på ett leveransdatum är nog vanskligt.
Det är klart att säljarna försöker vara försiktigt optimistiska för annars kanske affären inte blir av om man säger att leveransen är 8-9 månader bort.

Stora frågan är ju hur dom hanterar inbytespriset på den bil man ska byta in. Fick ett garanterat värde baserat på hur många mil jag hinner köra fram till Juni.
Får man nya bilen i aug/sept så innebär det ju många mil till eftersom det hinner bli en bilsemesterperiod.
Men den frågan får man ta med säljaren den dag man får ett datum att förhålla sig till helt enkelt.

Men att vänta på en bil man beställt i 8-9 månader är ju som för barnen att vänta på jultomten på julafton fast mycket lääääääängre väntan :-)
av Daniel23
#1484241
Tillbaka här efter en tid ifrån detta forum,

Har efter jobbyte i höstas åkt runt i en XC60 B4 men saknaden efter lite mer effekt blev stor, mycket tänkande och funderande samt granskande av offerter på allt från Enyaq till e-tron55, X3 ev väntande på Polstar 3 mm och allt däremellan, men leveranstider på väldigt många månader. Senaste specade bilen av mig själv var en T8 -20 som jag väntade 11 månader på, så otroligt osugen på samma resa igen.

Halkade idag in på Care by Volvo och hittade en färdigbyggd T8 R-Design med bra utrustning och den för mig lite vågade färgen Thunder Gray som jag slog till på, 5 veckors leveranstid enligt uppföljningssamtalet idag känns just nu helt överkomligt.

Är dessa bilar specade utefter halvledarbristen är min fundering?
av Wsemme
#1484247
Daniel23 skrev: tis 18 jan 2022, 01:00 Tillbaka här efter en tid ifrån detta forum,

Har efter jobbyte i höstas åkt runt i en XC60 B4 men saknaden efter lite mer effekt blev stor, mycket tänkande och funderande samt granskande av offerter på allt från Enyaq till e-tron55, X3 ev väntande på Polstar 3 mm och allt däremellan, men leveranstider på väldigt många månader. Senaste specade bilen av mig själv var en T8 -20 som jag väntade 11 månader på, så otroligt osugen på samma resa igen.

Halkade idag in på Care by Volvo och hittade en färdigbyggd T8 R-Design med bra utrustning och den för mig lite vågade färgen Thunder Gray som jag slog till på, 5 veckors leveranstid enligt uppföljningssamtalet idag känns just nu helt överkomligt.

Är dessa bilar specade utefter halvledarbristen är min fundering?
Har gjort en exakt likadan beställning förra veckan.
De saknar BLIS i backspegeln är väll den stora saken.

Kul färg, var väldigt sugen på den men vågade inte riktigt…
av Daniel23
#1484329
Tack för info! Det blir väl en tillvänjning att inte ha blis bara.

Ja, jag var (och är väl fortfarande) lite nervös kring valet av Thunder kulören men efter 3 svarta bilar i rad så får jag släppa sargen lite tänker jag :-)
av Wsemme
#1484338
Daniel23 skrev: tis 18 jan 2022, 17:59 Tack för info! Det blir väl en tillvänjning att inte ha blis bara.

Ja, jag var (och är väl fortfarande) lite nervös kring valet av Thunder kulören men efter 3 svarta bilar i rad så får jag släppa sargen lite tänker jag :-)
Tycker den är grymt snygg, det som fick mig att tveka var när jag såg den inne i hallen tyckte den gick åt det gröna hållet. Sen utomhus så syns det inte. Tyckte dock att den blir snygg i svart så som sagt ”fegade” ur. Tror du kommer bli grymt nöjd med färgvalet. Enl CBV skall bilen levereras till handlaren nu på fredag. En vecka efter beställningen så hoppas på snabb leverans så man kan lämna tillbaka hyrbilen :-)
av Kloff
#1484430
Såg att de nu anger effekten på B&W-systemet till 1460 w istället för 1100 w, undrar vad de gjort och när det slår igenom på levererade bilar.

Får min i början av mars om allt går som det ska och i beställningen står det 1100 w.
av Daniel23
#1484626
Tycker den är grymt snygg, det som fick mig att tveka var när jag såg den inne i hallen tyckte den gick åt det gröna hållet. Sen utomhus så syns det inte. Tyckte dock att den blir snygg i svart så som sagt ”fegade” ur. Tror du kommer bli grymt nöjd med färgvalet. Enl CBV skall bilen levereras till handlaren nu på fredag. En vecka efter beställningen så hoppas på snabb leverans så man kan lämna tillbaka hyrbilen :-)
[/quote]

Det var grymt snabbt! Ja jag tror färgen blir bra, har ju sett den live några gånger sen den kom men aldrig med ögonen att ”den ska jag beställa” på så jag är förväntansfull.

Fick svar idag av CBV att vinterdäcken kommer på 19” R-Designfälgen vilket känns helt ok.
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 226

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]