Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1480052
W.A.P.E. skrev: mån 20 dec 2021, 21:12 Är grundbilar oxå höjda 50000:-? Eller är det bara om man plockar på utrustning? Dessa höjningar är verkligen problematiska för vissa tjänstebilister och privatpersoner lämnar volvo helt känns det som.
Om Volvo fortsätter i den stilen med saftiga prishöjningar undrar jag allt hur många tjänstebilsförare som kommer åka Volvo i framtiden. Privatpersoner lär nog bli ytterst få som väljer en Volvo också om nuvarande prishöjningstrend håller i sig. Visserligen har inflationen tagit fart med ett par tre procent men Volvos prishöjning är väl högre än så. Det är väl bara hoppas det blir ett samband mellan högt pris och hög preniumbilnivå både hård- och mjukvarumässigt i en Volvo i framtiden. Skall ”man får vad man betalar för” gälla i framtiden för en Volvo? Eller vilken blir devisen som passar bra in på en Volvo framöver? ”Du betalar för din säkerhet”? Det kan väl stämma? För en säkrare bil att åka i får man söka lite extra efter. Frågan blir dock till vilket pris? ”Lev på bröd & vatten men åk säkert - i en Volvo”. Skojar bara.
Något litet hum huruvida det finns ett bra samband mellan prisnivån på en Volvo och kvalitetsnivån, premiumnivån, har jag då jag kör en ny Volvo sen 4 mån. tillbaka (V90 T6 Recharge Inscription 2022). Var och en får väl skaffa eller prova en ny Volvo och bedöma det själv. Jag har min åsikt hyfsat klar vid det här laget.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
#1480599
Om jag inte minns fel höjde Volvo priser 12 000 när nya batteriet kom, T8 kostar +50 000 mot tidigare +30 000...
Användarvisningsbild
av Yfront
#1481133
Väntar på en XC60 MY23 och har idag fått besked från min säljare att jag kommer att få Orrefors knoppen trots att det står ”skräddarsydd växellåda” i mitt köpeavtal. Tror och hoppas det är ett positivt besked, den är snygg tycker jag. Vet någon om det lyser i den?
Blir en lång och jobbig väntan känner jag. Produktionsstart v23 så hoppas på leverans till sommaren men vet inget ännu.
av Wsemme
#1481140
Yfront skrev: tor 30 dec 2021, 19:10 Väntar på en XC60 MY23 och har idag fått besked från min säljare att jag kommer att få Orrefors knoppen trots att det står ”skräddarsydd växellåda” i mitt köpeavtal. Tror och hoppas det är ett positivt besked, den är snygg tycker jag. Vet någon om det lyser i den?
Blir en lång och jobbig väntan känner jag. Produktionsstart v23 så hoppas på leverans till sommaren men vet inget ännu.
Vad har du valt för utrustning? Bright/dark.
Pratade med en säljare och sa då att dem låg på leverans i sept på xc60…
När beställde du :-)
Användarvisningsbild
av Yfront
#1481143
Underskrivet 15/12, spec enligt nedan

B4 AWD Diesel Ultimate Dark
Silver Dawn 735
Tonade bakrutor
Charcoal-nappaläder/leatherette/textil i Charcoal-interiör. (Sportstolar, sportratt och mörkt innertak)
Klimatpaket
Stänkskydd fram och bak.
Infällbart drag.
Interiörpaket kupé och lastrum (gummimattor kupé och plastmatta till lastrummet)
av Wsemme
#1481144
Yfront skrev: tor 30 dec 2021, 19:51 Underskrivet 15/12, spec enligt nedan

B4 AWD Diesel Ultimate Dark
Silver Dawn 735
Tonade bakrutor
Charcoal-nappaläder/leatherette/textil i Charcoal-interiör. (Sportstolar, sportratt och mörkt innertak)
Klimatpaket
Stänkskydd fram och bak.
Infällbart drag.
Interiörpaket kupé och lastrum (gummimattor kupé och plastmatta till lastrummet)
Fin spec :-D
Skall bli Orrefors på den :-)
av Jv23
#1483623
Nyligen beställt första Volvon, en xc60 t6 recharge dark.

Signade 9 Jan. Undrar lite över leveranstiden ni som har mer erfarenhet. Har bara fått informationen 8-9 månader. När kan man räkna med information i Volvo carsappen?

Är egentligen mest intresserad av produktionsvecka samt att det vore fint om den tillverkas i Torslanda.
Användarvisningsbild
av bem
#1483638
Yfront skrev: tor 30 dec 2021, 19:10 Väntar på en XC60 MY23 och har idag fått besked från min säljare att jag kommer att få Orrefors knoppen…
Vet någon om det lyser i den?
Jag har en Orreforsknopp i min V90 T6 Recharge 2022. Jag kan kolla åt dig i kväll om knoppen lyser när det är mörkt. Minns inte så här på rak arm.
/Bo
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 227
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]