- tis 21 dec 2021, 01:00
#1480052
Något litet hum huruvida det finns ett bra samband mellan prisnivån på en Volvo och kvalitetsnivån, premiumnivån, har jag då jag kör en ny Volvo sen 4 mån. tillbaka (V90 T6 Recharge Inscription 2022). Var och en får väl skaffa eller prova en ny Volvo och bedöma det själv. Jag har min åsikt hyfsat klar vid det här laget.
/Bo
W.A.P.E. skrev: ↑mån 20 dec 2021, 21:12 Är grundbilar oxå höjda 50000:-? Eller är det bara om man plockar på utrustning? Dessa höjningar är verkligen problematiska för vissa tjänstebilister och privatpersoner lämnar volvo helt känns det som.Om Volvo fortsätter i den stilen med saftiga prishöjningar undrar jag allt hur många tjänstebilsförare som kommer åka Volvo i framtiden. Privatpersoner lär nog bli ytterst få som väljer en Volvo också om nuvarande prishöjningstrend håller i sig. Visserligen har inflationen tagit fart med ett par tre procent men Volvos prishöjning är väl högre än så. Det är väl bara hoppas det blir ett samband mellan högt pris och hög preniumbilnivå både hård- och mjukvarumässigt i en Volvo i framtiden. Skall ”man får vad man betalar för” gälla i framtiden för en Volvo? Eller vilken blir devisen som passar bra in på en Volvo framöver? ”Du betalar för din säkerhet”? Det kan väl stämma? För en säkrare bil att åka i får man söka lite extra efter. Frågan blir dock till vilket pris? ”Lev på bröd & vatten men åk säkert - i en Volvo”. Skojar bara.
Något litet hum huruvida det finns ett bra samband mellan prisnivån på en Volvo och kvalitetsnivån, premiumnivån, har jag då jag kör en ny Volvo sen 4 mån. tillbaka (V90 T6 Recharge Inscription 2022). Var och en får väl skaffa eller prova en ny Volvo och bedöma det själv. Jag har min åsikt hyfsat klar vid det här laget.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.