Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1460043
otown,
Riktigt snygg med härlig färg som riktigt lyser i grönskan. Röda färgen passa perfekt till de svart-silvriga fälgarna, mörka inredningen och de tonade rutorna är pricken över i:et. Blir lite bilåkande helgen kan jag tänka mig?
Jag skall hämta min V90 T6 Recharge Inscription imorgon 21 aug, blir spännande. Lycka till med nya bilen och jag hoppas Du och övriga som kommer åka i bilen får många fina mil i den!
/Bo
av DennisE
#1462744
Vad tycks om den nya räckvidden på laddhybrider nu då. Min bil är inte byggd ännu. Enligt min säljare ska dom få info om detta i morgon. Jag hoppas verkligen att man kan byta till det nya upplägget på nått vis. Nån som har hört nått hur det har fungerat historiskt vid andra uppgraderingar..... och nu i detta läget!?
Användarvisningsbild
av bem
#1462745
DennisE skrev: ons 08 sep 2021, 15:04 Vad tycks om den nya räckvidden på laddhybrider nu då. Min bil är inte byggd ännu. Enligt min säljare ska dom få info om detta i morgon. Jag hoppas verkligen att man kan byta till det nya upplägget på nått vis. Nån som har hört nått hur det har fungerat historiskt vid andra uppgraderingar..... och nu i detta läget!?
Hur länge sen var det du beställde din XC60? Vad har du för leverensvecka för närvarande?
Ja man undrar ju från vilket datum Volvo tänker börja bygga bilar med det större, 18,8 kWh (tidigare 11,6), batteriet och kraftfullare elmotorn på 145 hk (tidigare 87 hk). Eftersom Volvo annonserar nu på sin hemsida på varje bil som får denna nyhet så borde ju den som beställer från och med nu få det. Frågan är om nån som tidigare beställt bil men inte byggts än får det. Spännande.
/Bo
av Qualia
#1462750
Synd bara att vissa säkerhets funktioner fortfarande inte går att välja, pga chip brist..
Men lagom när nuvarande leasing kontrakt går ut 2023.

Mycket längre räckvidd , samt snabbare 0-100. Man blir nästan sugen..
av DennisE
#1462761
bem skrev: ons 08 sep 2021, 15:19
DennisE skrev: ons 08 sep 2021, 15:04 Vad tycks om den nya räckvidden på laddhybrider nu då. Min bil är inte byggd ännu. Enligt min säljare ska dom få info om detta i morgon. Jag hoppas verkligen att man kan byta till det nya upplägget på nått vis. Nån som har hört nått hur det har fungerat historiskt vid andra uppgraderingar..... och nu i detta läget!?
Hur länge sen var det du beställde din XC60? Vad har du för leverensvecka för närvarande?
Ja man undrar ju från vilket datum Volvo tänker börja bygga bilar med det större, 18,8 kWh (tidigare 11,6), batteriet och kraftfullare elmotorn på 145 hk (tidigare 87 hk). Eftersom Volvo annonserar nu på sin hemsida på varje bil som får denna nyhet så borde ju den som beställer från och med nu få det. Frågan är om nån som tidigare beställt bil men inte byggts än får det. Spännande.
/Bo
Ja jag har beställt I Maj så att leverans blev framflyttad från v40 till 42 nyligen. Jag tror inte att jag kommer få det nya med min tur! Men möjligheten att bättra på batteriet i efterhand borde dom faktiskt kunna erbjuda! Elmotorn (som jag inte visste om förens nu) kan man kanske glömma helt. Ja beställa med det nya gör dom reklam för överallt nu.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1462792
DennisE skrev: ons 08 sep 2021, 17:11
bem skrev: ons 08 sep 2021, 15:19
DennisE skrev: ons 08 sep 2021, 15:04 Vad tycks om den nya räckvidden på laddhybrider nu då. Min bil är inte byggd ännu. Enligt min säljare ska dom få info om detta i morgon. Jag hoppas verkligen att man kan byta till det nya upplägget på nått vis. Nån som har hört nått hur det har fungerat historiskt vid andra uppgraderingar..... och nu i detta läget!?
Hur länge sen var det du beställde din XC60? Vad har du för leverensvecka för närvarande?
Ja man undrar ju från vilket datum Volvo tänker börja bygga bilar med det större, 18,8 kWh (tidigare 11,6), batteriet och kraftfullare elmotorn på 145 hk (tidigare 87 hk). Eftersom Volvo annonserar nu på sin hemsida på varje bil som får denna nyhet så borde ju den som beställer från och med nu få det. Frågan är om nån som tidigare beställt bil men inte byggts än får det. Spännande.
/Bo
Ja jag har beställt I Maj så att leverans blev framflyttad från v40 till 42 nyligen. Jag tror inte att jag kommer få det nya med min tur! Men möjligheten att bättra på batteriet i efterhand borde dom faktiskt kunna erbjuda! Elmotorn (som jag inte visste om förens nu) kan man kanske glömma helt. Ja beställa med det nya gör dom reklam för överallt nu.
Du tänker att det kommer va prisvärt att riva ut det gamla batteriet och elmotorn å in med nya kraftfullare?

Det är ju inte så att de slängt in några battericeller till i handskfacket.... Sannolikt ny batteriteknik.
av perhall
#1462800
Undra vad som händer med värmaren, den har de tagit bort? Dvs om man beställt med värmare och får nya batteriet...
av DennisE
#1462801
poseidon skrev: ons 08 sep 2021, 20:17
DennisE skrev: ons 08 sep 2021, 17:11
bem skrev: ons 08 sep 2021, 15:19
Hur länge sen var det du beställde din XC60? Vad har du för leverensvecka för närvarande?
Ja man undrar ju från vilket datum Volvo tänker börja bygga bilar med det större, 18,8 kWh (tidigare 11,6), batteriet och kraftfullare elmotorn på 145 hk (tidigare 87 hk). Eftersom Volvo annonserar nu på sin hemsida på varje bil som får denna nyhet så borde ju den som beställer från och med nu få det. Frågan är om nån som tidigare beställt bil men inte byggts än får det. Spännande.
/Bo
Ja jag har beställt I Maj så att leverans blev framflyttad från v40 till 42 nyligen. Jag tror inte att jag kommer få det nya med min tur! Men möjligheten att bättra på batteriet i efterhand borde dom faktiskt kunna erbjuda! Elmotorn (som jag inte visste om förens nu) kan man kanske glömma helt. Ja beställa med det nya gör dom reklam för överallt nu.
Du tänker att det kommer va prisvärt att riva ut det gamla batteriet och elmotorn å in med nya kraftfullare?

Det är ju inte så att de slängt in några battericeller till i handskfacket.... Sannolikt ny batteriteknik.
Ja jag vet inte vad jag tänker egentligen. Känns bara lite pissigt att man får en så pass mycket sämre batteridrift fast man inte har fått bilen än.. lite som gammal redan när man får den.

Sen är jag kass på batterier och det som hört till.. I min värld kan jag mycket väl tänka mig att batterierna har samma storlek med bättre prestanda.. då borde man kunna byta. Så tänker jag! Elmotorn i sig kan jag väl tycka blir lite besvärligare.
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 228

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]