Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av K76
#1510848
Har för mig att det även tillkommer automatisk hastigheteskorrigering när man har farthållaren på och den tillåtna hastigheten på vägen ändras.
Användarvisningsbild
av bem
#1510860
K76 skrev: fre 02 sep 2022, 10:35 Har för mig att det även tillkommer automatisk hastigheteskorrigering när man har farthållaren på och den tillåtna hastigheten på vägen ändras.
Kan vara lite lurigt lita på sånt såvida inte systemet i bilen vet vad som står på vägskyltarna för hastighet.
Men i praktiken är det väl inget större problem, som förare måste man ju ha koll på korrekt hastighet med ögonen via vägskyltarna ändå. Skulle bilen välja för hög hastighet jämfört med skyltarna efter vägen så är det ju bara ta ner hastigheten manuellt själv. Finns s.k. Automatic Speed Lmiter redan i lite nyare Volvo med samma problematik (har det i min Volvo men har bara provat den en gång).
av Utsi
#1510947
Efter att ha haft en stabil preliminär leveransvecka 41 under flera månader så har det nu skjutits fram till v.43.
Nån annan som denna vecka fått sin leveranstid ändrad?
av pumpnasare
#1510984
42 till 44 beställd 4/3, nån kines som hostat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av perhall
#1511092
Tack för input. Ska precis beställa en XC60 T8, prel leverans juli 2023. Men det verkar väldigt osäkert. Vad får ni andra för besked? Borde det inte komma en ordentlig facelift, det ska ju komma en till XC90:n när den ersätts/kompletteras av/med Embla...
av ansjo
#1511163
Jag beställde en T8 förra veckan och fick ca 10 månaders leveranstid, så det stämmer nog.
av ansjo
#1511164
perhall skrev: tis 30 aug 2022, 19:32
ansjo skrev:Jag skrev idag på kontraktet på en ny XC60 T8 med det mesta utom massagesäte, det enda jag inte använder på den gamla kärran.
De tog in den idag med, så nu står man billös för första gången sedan jag tog körkort 1987... 10 månader går fort :x
Grattis! Jag är utomordentligt nöjd med min och ska köpa en till. När jag köpte fanns ett paket, "One edition", med luftfjädring, B&W, HUD etc. Det finns väl inte längre?

Leverans om tio månader blir MY24. Vet du några ändringar? Snabbare laddning har jag hört..
Snabbare laddning gör ju inget :-)
Jag har inte hört något annars…
av ansjo
#1511165
perhall skrev: tis 30 aug 2022, 19:32
ansjo skrev:Jag skrev idag på kontraktet på en ny XC60 T8 med det mesta utom massagesäte, det enda jag inte använder på den gamla kärran.
De tog in den idag med, så nu står man billös för första gången sedan jag tog körkort 1987... 10 månader går fort :x
Grattis! Jag är utomordentligt nöjd med min och ska köpa en till. När jag köpte fanns ett paket, "One edition", med luftfjädring, B&W, HUD etc. Det finns väl inte längre?

Leverans om tio månader blir MY24. Vet du några ändringar? Snabbare laddning har jag hört..
Jag har en XC60 T6 -19 idag, eller rättare sagt hade då bilfirman tog in den. Jag har varit nöjd med den, lite smågrejer som jag till slut inte orkade bråka om som de inte lyckats lösa. Skorrande högtalare (B&W), backspeglar som lever sitt eget liv, rattknapp som ibland inte funkar…
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 226

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]