Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FVolvo
#1268806
Modell: T5, R-design

Beställningsdatum: 17 augusti 2018.
Blev "lovad" av säljaren att leveranstiden var 3 mån så skulle få den i November. Vid beställning sa säljaren att de nog kunde ta någon som de redan hade i pipelinen som skulle bli min.

Orderdatum synligt i Min Volvo: 10 september, 2018.

Leverans beräknad: Vecka 4, 2019.

Att döma av leveranstiden på hela 5 månader är jag grymt besviken på säljaren som inte var ärlig och berättade detta när jag beställde.

Nu sätter jag mitt sista hopp till att datumet inte stämmer och att återförsäljaren kommer ringa upp mig med ett annat datum, dock antar jag att chansen är liten att detta händer (?)
av stevvee
#1268809
FVolvo skrev:Modell: T5, R-design

Beställningsdatum: 17 augusti 2018.
Blev "lovad" av säljaren att leveranstiden var 3 mån så skulle få den i November. Vid beställning sa säljaren att de nog kunde ta någon som de redan hade i pipelinen som skulle bli min.

Orderdatum synligt i Min Volvo: 10 september, 2018.

Leverans beräknad: Vecka 4, 2019.

Att döma av leveranstiden på hela 5 månader är jag grymt besviken på säljaren som inte var ärlig och berättade detta när jag beställde.

Nu sätter jag mitt sista hopp till att datumet inte stämmer och att återförsäljaren kommer ringa upp mig med ett annat datum, dock antar jag att chansen är liten att detta händer (?)

En i tråden ”vi som beställt nya V60” blev lovad oktober och fick idag V.5 som leveransdatum. En V60 T5. Strul med T5 maskinerna.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Snowie
#1268975
Nu är den byggd :D
Nu är det inte många dagar innan leverans



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av FVolvo
#1269125
FVolvo skrev: mån 10 sep 2018, 19:23 Modell: T5, R-design

Beställningsdatum: 17 augusti 2018.
Blev "lovad" av säljaren att leveranstiden var 3 mån så skulle få den i November. Vid beställning sa säljaren att de nog kunde ta någon som de redan hade i pipelinen som skulle bli min.

Orderdatum synligt i Min Volvo: 10 september, 2018.

Leverans beräknad: Vecka 4, 2019.

Att döma av leveranstiden på hela 5 månader är jag grymt besviken på säljaren som inte var ärlig och berättade detta när jag beställde.

Nu sätter jag mitt sista hopp till att datumet inte stämmer och att återförsäljaren kommer ringa upp mig med ett annat datum, dock antar jag att chansen är liten att detta händer (?)
Idag fick jag en orderbekräftelse på mail ifrån min säljare där det stod Vecka 3, 2019 istället. I Min Volvo har datumet däremot ej ändrats.

Jag ringde upp och frågade hur det har kunnat bli så stor skillnad mot vad han sa när jag la beställningen i augusti. Då svarade han att det brukar gå snabbare än det första datumet man får. Han tyckte vi skulle avvakta och hoppas på det bästa :-)
av energia
#1269771
energia skrev:Det var dock säljarens information, det var det säljaren kunde se i sitt system. Jag har inte fått någon inloggning ännu till "min volvo"...
Nu säger "min volvo" appen leverans v6 :)
av askeladden635
#1269789
Konstigt.... beställde en T8 inscription v11. Har leverans preliminärt v 51. Förmodligen har era handlare redan beställt bilarna med tanke på leveranstiderna ni fått....
Användarvisningsbild
av Snowie
#1270774
Efter en lång väntan så är det dax att hämta bilen på fredag :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av jobov
#1271823
askeladden635 skrev:Vad är leveranstiden på en T8 idag? Någon som beställt nyligen?
Jag vet inte men skulle säga i runda slängar 20veckor.

Beställde för ett par veckor sedan och har nu beräknad leverans om 17veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 226

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]