Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1267733
jobov skrev:
stevvee skrev: fre 31 aug 2018, 19:11
jobov skrev:Tar den som en personalbil och vi har bara en ÅF som har hand om företagets volvo-personalbilar, så inte så mycket att välja på. Får se det som en överraskning när den väl kommer. Lever på billig bil så länge.
Vet ej om det är samma kö men jag har beställt en V60 T8 och har fått ”lev tid” mellan Jan-April Bild då beställde jag för en månad sedan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Står det i "minVolvo" eller fick du leveranstid av säljaren? Borde vara T8 som är flaskhalsen. "vanliga" XC60 spottar dom ändå ut rätt snabbt.
I ”min Volvo” står det nada om leveranstid utan var vad säljaren sa. Ja hade jag velat ha en V60 direkt så kunde jag ta en annan maskin och då haft den inom 6 veckor tror jag det var.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av fragge
#1267737
stevvee skrev:I ”min Volvo” står det nada om leveranstid utan var vad säljaren sa
Tyvärr så är säljarens "uppskattade" lev. tid inte värt något. De vill sälja bilar och det gör man genom att lova snabb leverans. När du sedan får en betydligt senare vecka satt i "Min Volvo" så kommer ursäkterna.
av stevvee
#1267738
fragge skrev:
stevvee skrev:I ”min Volvo” står det nada om leveranstid utan var vad säljaren sa
Tyvärr så är säljarens "uppskattade" lev. tid inte värt något. De vill sälja bilar och det gör man genom att lova snabb leverans. När du sedan får en betydligt senare vecka satt i "Min Volvo" så kommer ursäkterna.
Nejdå här var det rätt rimlig nivå från säljaren att han inte visste men trodde runt april. Allt innan var bonus på T8an


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av jobov
#1268357
energia skrev:Vid beställning av min T8 igår så är nu leverans uppskattad till Feb/Mars 2019
Intressant. Man kan tyckta att de borde kunna gå ut med någon slags estimerad byggvecka i "min volvo" när ordern ändå har legat några veckor. Hörde något rykte om att svenskbeställda XC60 möjligen skulle skeppas från Kina och Torslandas XC60 till USA? Är det bara ett rykte eller? (skulle vara pga importtullar från Kina till Usa)
av fragge
#1268359
jobov skrev:Intressant. Man kan tyckta att de borde kunna gå ut med någon slags estimerad byggvecka i "min volvo" när ordern ändå har legat några veckor. Hörde något rykte om att svenskbeställda XC60 möjligen skulle skeppas från Kina och Torslandas XC60 till USA? Är det bara ett rykte eller? (skulle vara pga importtullar från Kina till Usa)
Tror ärlig talat att de inte vet när de har möjlighet att bygga bilarna så långt in i framtiden. Göteborg kommer att producera bilar till USA och Kina kommer att producera bilarna till Europa p.g.a. strafftullarna Trump har infört mot Kina. Om detta innebär att även Svenska kunder får bilar från Kina är osäkert (verkar knäppt) men inte otroligt.
av energia
#1268377
Det var dock säljarens information, det var det säljaren kunde se i sitt system. Jag har inte fått någon inloggning ännu till "min volvo"...
av jobov
#1268379
fragge skrev:
jobov skrev:Intressant. Man kan tyckta att de borde kunna gå ut med någon slags estimerad byggvecka i "min volvo" när ordern ändå har legat några veckor. Hörde något rykte om att svenskbeställda XC60 möjligen skulle skeppas från Kina och Torslandas XC60 till USA? Är det bara ett rykte eller? (skulle vara pga importtullar från Kina till Usa)
Tror ärlig talat att de inte vet när de har möjlighet att bygga bilarna så långt in i framtiden. Göteborg kommer att producera bilar till USA och Kina kommer att producera bilarna till Europa p.g.a. strafftullarna Trump har infört mot Kina. Om detta innebär att även Svenska kunder får bilar från Kina är osäkert (verkar knäppt) men inte otroligt.
Ja, kanske mest troligt?
Här är länken till intervjun med Håkan Samuelsson: https://www.reuters.com/article/us-volv ... SKBN1K90CF
av askeladden635
#1268433
Gjorde en förändring i specen på min T8, gott och väl inom tidsramen för ändring. Fick leveransdatum framflyttat en månad till. Från v 46 till v 51. Tänk efter innan ni gör det.....
av jolerius01
#1268714
Nu äntligen fick jag beräknad leverans v.51 på en t8 momentum advanced. Beställde bilen i slutet på juni så nog tog det tid att få beräknad leverens

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 228

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]