Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1249903
Byggd-besked 4 maj. På väg/Hos åf den 8/9 maj. Sedan dess samlar den endast på fågelautografer... Inga skyltar, suck.
av slapshot33
#1249936
Ok, så gick din transport rätt snabbt iaf...Märkligt med skyltarna, vad jag förstod av ditt tidigare inlägg så är det Volvo som varit sena till Transportstyrelsen men är din ÅF klar med vad dom ska göra med bilen före leverans?
Användarvisningsbild
av betterlead
#1249942
Ja, det gick snabbt som tusan från byggd till levererad hos åf.

Det hade kunnat haft den klar imorgon, men nu har de knuffat fram leveransservicen till på fredag - ska göras då oavsett om skyltar kommer eller inte.
Tyvärr är det ingen som vet eller vill gå på djupet och ta reda på anledningen till debaclet och när jag kan få skyltarna. Ingen vet,,, dagar? Veckor?
Det är egentligen helt oacceptabelt. Någon i kedjan har inte gjort rätt och någon är inte serviceminded nog att ge en tidsplan. Etc, blah, blah.
av bjornh
#1250024
Beställde min XC60 FWD T5 i mitten av april, byggd igår.
Men även här hänger problem med att registrera bilen som ett orosmoln säger säljaren. Hoppas få den till nästa fredag, tydligen inte omöjligt men dom kunde inget lova.

Håller tummarna :-D
av Long
#1250246
Beställde den 16:e april, idag fick jag besked om att den är byggd! Preliminär leverans var satt till vecka 24, men i och med det nya beskedet har det ändrats till vecka 23 istället. Håller nu tummarna för att det ska ordna sig med reg-nr! :-)
av bjornh
#1250251
Min skickades till handlaren igår, nu hoppas jag bara att det skall gå fort att få plåtarna :-)
En månad exakt från beställning tills den skickas till handlaren, bra jobbat Volvo :-D
av askeladden635
#1250290
Pratade med min återförsäljare idag. Tydligen har T8-motorerna "tagit slut". Därav leveranstider på uppåt 10 månader. Beklagligt för Volvo som precis byggt upp ett bra modellprogram. Många väljer andra alternativ. Jag provar att "hålla ut" till december :-(
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 226

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]