Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tiimpan
#1279919
ansjo skrev: lör 10 nov 2018, 14:58 7-10% är väl ganska normalt, testat att kolla fler ÅF?
Tänker mig kanske 1% till alltså 9% för att känna mig helt nöjd. Vinterhjulen kanske jag köper senare då sparar man lite också, tycker det är dålig rabatt på dessa.
av stevvee
#1279920
Tiimpan skrev:
ansjo skrev: lör 10 nov 2018, 14:58 7-10% är väl ganska normalt, testat att kolla fler ÅF?
Tänker mig kanske 1% till alltså 9% för att känna mig helt nöjd. Vinterhjulen kanske jag köper senare då sparar man lite också, tycker det är dålig rabatt på dessa.
Hur många bilar har du köpt innan denna från handlaren ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Tiimpan
#1279921
stevvee skrev: lör 10 nov 2018, 15:21
Tiimpan skrev:
ansjo skrev: lör 10 nov 2018, 14:58 7-10% är väl ganska normalt, testat att kolla fler ÅF?
Tänker mig kanske 1% till alltså 9% för att känna mig helt nöjd. Vinterhjulen kanske jag köper senare då sparar man lite också, tycker det är dålig rabatt på dessa.
Hur många bilar har du köpt innan denna från handlaren ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
2st men finns 2 handlare nära mig så förhandlar alltid mellan dessa.
av stevvee
#1279923
Tiimpan skrev:
stevvee skrev: lör 10 nov 2018, 15:21
Tiimpan skrev: Tänker mig kanske 1% till alltså 9% för att känna mig helt nöjd. Vinterhjulen kanske jag köper senare då sparar man lite också, tycker det är dålig rabatt på dessa.
Hur många bilar har du köpt innan denna från handlaren ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
2st men finns 2 handlare nära mig så förhandlar alltid mellan dessa.
Så varför skall egentligen handlaren ge dig rabatt när du far emellan och har dig ? Är väll ingen rättighet med rabatter ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Tiimpan
#1279926
stevvee skrev: lör 10 nov 2018, 15:25
Tiimpan skrev:
stevvee skrev: lör 10 nov 2018, 15:21

Hur många bilar har du köpt innan denna från handlaren ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
2st men finns 2 handlare nära mig så förhandlar alltid mellan dessa.
Så varför skall egentligen handlaren ge dig rabatt när du far emellan och har dig ? Är väll ingen rättighet med rabatter ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sa aldrig att jag köpt av 2 olika slutar alltid med samma ställe hittills. Men ifall du känner för att betala fullpris är det din ensak jag föredrar förhandla mina köp.
av stevvee
#1279927
Tiimpan skrev:
stevvee skrev: lör 10 nov 2018, 15:25
Tiimpan skrev: 2st men finns 2 handlare nära mig så förhandlar alltid mellan dessa.
Så varför skall egentligen handlaren ge dig rabatt när du far emellan och har dig ? Är väll ingen rättighet med rabatter ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sa aldrig att jag köpt av 2 olika slutar alltid med samma ställe hittills. Men ifall du känner för att betala fullpris är det din ensak jag föredrar förhandla mina köp.
Tänkte bara att du får väll vara nöjd med det du får därifrån och sen köpa. Allt handlar inte om rabatter hit eller dit och tycker det är tragiskt att handlare skall behöva kämpa med 1-2% hit eller dit för att få igenom ett köp. Är ju inte direkt någon annan bransch man håller på såhär i. Jag köper verkligen inte för fullpris men är trogen den jag handlar ifrån och det har även gett mig mer rabatter på vägen. Sen skiter jag i några få procent för vem orkar bry sig om det ? Har man råd handlar man annars står man över eller drar ned.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Tiimpan
#1279928
stevvee skrev: lör 10 nov 2018, 15:34
Tiimpan skrev:
stevvee skrev: lör 10 nov 2018, 15:25

Så varför skall egentligen handlaren ge dig rabatt när du far emellan och har dig ? Är väll ingen rättighet med rabatter ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sa aldrig att jag köpt av 2 olika slutar alltid med samma ställe hittills. Men ifall du känner för att betala fullpris är det din ensak jag föredrar förhandla mina köp.
Tänkte bara att du får väll vara nöjd med det du får därifrån och sen köpa. Allt handlar inte om rabatter hit eller dit och tycker det är tragiskt att handlare skall behöva kämpa med 1-2% hit eller dit för att få igenom ett köp. Är ju inte direkt någon annan bransch man håller på såhär i. Jag köper verkligen inte för fullpris men är trogen den jag handlar ifrån och det har även gett mig mer rabatter på vägen. Sen skiter jag i några få procent för vem orkar bry sig om det ? Har man råd handlar man annars står man över eller drar ned.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
1% är ca: 5000kr så det kan jag tycka är en del pengar trots att man köper bil för massor med pengar. Men alla tänker vi olika.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1279950
Tiimpan skrev: lör 10 nov 2018, 14:30 Går det få ner priset mer? Gäller privatköp.

79F7121C-B8EA-4D0E-9B3E-4504EEED0DA9.jpeg
Inget är omöjligt. Skulle jag få 10-20´ mer i rabatt hos någon ÅF lika många mil bort skulle jag gladeligen åka den sträckan för att göra affär.
Det är bara att spela ut handlare mot varandra, inget konstigt med det.
av Tiimpan
#1279956
fjohan82 skrev: lör 10 nov 2018, 17:23
Tiimpan skrev: lör 10 nov 2018, 14:30 Går det få ner priset mer? Gäller privatköp.

79F7121C-B8EA-4D0E-9B3E-4504EEED0DA9.jpeg
Inget är omöjligt. Skulle jag få 10-20´ mer i rabatt hos någon ÅF lika många mil bort skulle jag gladeligen åka den sträckan för att göra affär.
Det är bara att spela ut handlare mot varandra, inget konstigt med det.
Lite så jag tänker. Är fundersam om det går att få mer än 8% men ska göra ett försök iaf. Framförallt nu när man ska betala 7500kr i skatt ;-)
av kantarell
#1280882
Tiimpan skrev: tis 06 nov 2018, 18:57
kantarell skrev: tis 06 nov 2018, 18:49 Nu har jag kommit till skott och beställt en D4 AWD R-Design automat. Valde sportchassit bara för att kunna få en Bursting Blue. Provkörde och tyckte inte den var särskilt mycket styvare än en Inscription.
Klimatpaket Volvo on Call. Teknikpaket V90/CC/XC (heter ju så fast det ska sitta i en XC60). Loungepaket Pro R-Design.
Options: Halvautomatiskt drag. Tonade rutor, Bowers & Wilkins, 71 liters tank, Akustikrutor.
Så till det tråkiga: Minst 5 månaders leveranstid, känns som en evighet innan man får bekanta sig med pärlan.

Privatköp? Får man frågade vad priset blev isåfall?
Leasing på mitt eget företag. Vill inte hänga ut min lokala nasare med ett exakt pris men medlemskapet i Företagarna ger ju en rabatt för oss småföretagare som liknar vad de stora drakarna kan förhandla till sig. Sen blev det ytterligare lite justeringar på detta.
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 226

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]