Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jv23
#1486089
På lagerbilarna ja. Den -23 som jag beställde först skulle få m&s vilket jag tyvärr inte gillar alls.
Det var en av anledningarna till att jag inte tvekade att ändra till lagerbil med vanliga sommardäck+vinterdäck
av Lockis
#1486099
Jv23 skrev:På lagerbilarna ja. Den -23 som jag beställde först skulle få m&s vilket jag tyvärr inte gillar alls.
Det var en av anledningarna till att jag inte tvekade att ändra till lagerbil med vanliga sommardäck+vinterdäck
Man kan idag välja till Nordiska friktion eller Dubb däck till XC60 för typ 400:- i månaden. vill minnas att XC40 hel el, C40, XC60 Recharge samt XC90 recharge har dessa "året runt" däck. Medans resterande modeller fortfarande får riktiga vinterdäck i priset.
av s6025t
#1486114
På en MY23 med CBV finns bara 19 tums fälgar med M&S däck man får inga riktiga sommardäck men det går att välja till riktiga vinterdäck för 400kr.
På My22 går det välja 21tums fälgar med riktiga sommardäck det är ju dåligt att inte kunna få större fälgar på MY23 med CBV
av boeder
#1486342
Instämmer, 19" på XC60 - även då man väljer Ultimate som har 20" som standard - Dark så får man Bright innertak, känns som Volvo riktar in sig på män med korta byxor och manbags med de nya paketen :-) Samt comfort stolar i skinn. Hade gärna haft möjligthet att välja till B&W i CBV, men CBV har blivit extremt dyrt jämfött med uppstarten, har väöl blivit för populärt.
av Jv23
#1487035
Skulle gärna se att det gick att komplettera utrustningspaketen något, exempelvis dark med faktiskt mörkt innertak, ultimate med b&w etc. Även att välja bort m&s-däcken.
Ska bli sjukt spännande att hämta bilen. Den ska tydligen ha kommit fram till handlaren i förrigår - väntar på att de ska kontakta mig för bokning av leverans
av Daniel23
#1487057
Idag blev den uthämtad hos ÅF. Utan blis men i övrigt helt ok.
Det jag är sjukt besviken på är att man tagit bort möjligheten att stänga ”av” (sport tror jag det hette på min förra T8 MY20) ESP.
Ingen mera lek på isar tycker Volvo…
av JonteK84
#1487192
Jv23 skrev:Skulle gärna se att det gick att komplettera utrustningspaketen något, exempelvis dark med faktiskt mörkt innertak, ultimate med b&w etc. Även att välja bort m&s-däcken.
Ska bli sjukt spännande att hämta bilen. Den ska tydligen ha kommit fram till handlaren i förrigår - väntar på att de ska kontakta mig för bokning av leverans
Det går ju att välja svart innertak och välja bort m&s-däcken.
Användarvisningsbild
av bem
#1487194
JonteK84,
Härligt, då kanske det blir semestertur(er) i nya bilen då till sommaren?
Bara hoppas det inte blir framskjuten leverans, det är ju lite osäkra tider numera om leveranstider. Men kan ju bli bättre nu när det släpps på pandemi-restriktionerna nästa vecka och folk kan börja leva mer som vanligt så sakteliga. Dock datachipbristen kan ju fortfarande spela biltillverkarna spratt som gör att vissa modeller "bantas" lite på funktioner. Kanske du får alla funktioner som det är tänkt din bil skall ha, bara hoppas.
Lycka till med bilen och jag hoppas Ni får många trevliga mil med den.
  • 1
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 228

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]