Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ForceWalker
#1190999
La in en beställning igår på en D4 Inscription.
Någon som vet vad man kan vänta sig för leveranstider? Såg att någon lagt en beställning i början av Juli och fått vecka 41.
Användarvisningsbild
av chezENGH
#1191936
Når får man tilgang på VIN/chassisnummer?
Forhandleren min sier han ikke kan se det, selv 14 dager før leveranse.

Hva er deres erfaringer? Skulle gjerne testet ut My Volvo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av chezENGH
#1191939
Finge skrev:Noen som vet hvordan man kan sjekke leveransstatus? Jeg har min bil id, men siden Volvo gjorde endringer på sin hjemmeside har denne funksjonen forsvunnet :???:
Jeg har også samme erfaring her.
14 dager før levering kjenner fortsatt ikke forhandleren VIN for vår XC60 T8. Og vi trenger VIN formå registrere bilen på Min Volvo.

Noen som kjenner til dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av X3JA
#1192049
Akta er från att beställa delar/tillval/tillbehör som inte lanserats ännu - då får du vänta!

Jag fick lära mig detta den hårda vägen, men det rör sig säkert om endast 1-2 mån.

Jag har alltså beställt en ny T8 Inscription i slutet av juli, med bl.a. dessa tillbehör:

* Eldriven motorvärmare med kupékontakt,
* Exteriört Stylingkit (främre skidplate, bakre diffusor, bakre delade dubbla slutrör)
* Belyst instegslist bagagerum

Dessa tillbehör kommer runt vecka 47. Statusen på min beställning är fortfarande "orderlagd". Ska det verkligen fastna i den statusen i 1 månad? Eller kommer den vara så fram till v47?
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1192077
T8 R-design fick lägga till paddlar manuellt, då de ej fanns i konfigurator.
Har dock sett videos där de finns på R-design, lite småbuggar i konfiguratorn fortfarande.
av ansjo
#1192235
Ni som fått era bilar, är det någon som känt av obalansen som drabbat en del bilar som tex V90?
av Hyxarn
#1192245
Efter c.a. 200mil har jag inte känt av några vibrationer.

Det enda jag upplevt är lite skrammel från motorrummet första 20-30 milen, det är borta nu. Delen har väl ramlat av. :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 225

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]