Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1257930
Raul1 skrev: ons 04 jul 2018, 16:39 Beställde en XC60 Momentum Advanced SE förra veckan men hittade inte att det gick att välja tonade rutor, någon som vet om det tagits bort nyligen?
Det beror vilket erbjudande man går på.
Tonat finns till bla Momentum Advanced Edition, under Interiör-Komfort-KupéKlimat.
av Raul1
#1257936
fjohan82 skrev:
Raul1 skrev: ons 04 jul 2018, 16:39 Beställde en XC60 Momentum Advanced SE förra veckan men hittade inte att det gick att välja tonade rutor, någon som vet om det tagits bort nyligen?

Det beror vilket erbjudande man går på.
Tonat finns till bla Momentum Advanced Edition, under Interiör-Komfort-KupéKlimat.
Tack hittade det nu, trist att det inte gick att välja till SE versionen.

Edit: Efter mail till Volvo så finns nu valet.
av zsh
#1265394
Fick bilen igår, 3v tidigare än utsatt datum. Beställd 12/3 och leverans skulle ske vecka 36 enligt minvolvo (som fortfarande tycker att bilen är på väg till handlaren).
Påbörjade läsning av instruktionsboken igår.....men somnade halvvägs.....649 sidor :-(
av toompo
#1265422
zsh skrev: lör 18 aug 2018, 10:47 Fick bilen igår, 3v tidigare än utsatt datum. Beställd 12/3 och leverans skulle ske vecka 36 enligt minvolvo (som fortfarande tycker att bilen är på väg till handlaren).
Påbörjade läsning av instruktionsboken igår.....men somnade halvvägs.....649 sidor :-(
Då är det hopp om att man får sin bil i tid :) Var det en T8?
När fick du besked om leverans?

Jag har en T8 med planerad leverans vecka 37.
av zsh
#1265424
toompo skrev: lör 18 aug 2018, 15:22
zsh skrev: lör 18 aug 2018, 10:47 Fick bilen igår, 3v tidigare än utsatt datum. Beställd 12/3 och leverans skulle ske vecka 36 enligt minvolvo (som fortfarande tycker att bilen är på väg till handlaren).
Påbörjade läsning av instruktionsboken igår.....men somnade halvvägs.....649 sidor :-(
Då är det hopp om att man får sin bil i tid :) Var det en T8?
När fick du besked om leverans?

Jag har en T8 med planerad leverans vecka 37.
Japp T8. I fredags var den byggd i fabrik, fredag kväll ändrade den status till på väg till handlaren. I onsdags ringde säljaren och hämtade igår
Användarvisningsbild
av Snowie
#1265425
zsh skrev:
toompo skrev: lör 18 aug 2018, 15:22
zsh skrev: lör 18 aug 2018, 10:47 Fick bilen igår, 3v tidigare än utsatt datum. Beställd 12/3 och leverans skulle ske vecka 36 enligt minvolvo (som fortfarande tycker att bilen är på väg till handlaren).
Påbörjade läsning av instruktionsboken igår.....men somnade halvvägs.....649 sidor :-(
Då är det hopp om att man får sin bil i tid :) Var det en T8?
När fick du besked om leverans?

Jag har en T8 med planerad leverans vecka 37.
Japp T8. I fredags var den byggd i fabrik, fredag kväll ändrade den status till på väg till handlaren. I onsdags ringde säljaren och hämtade igår

Trevligt, jag har prel v40 på min T8a
Innan semestern drog igång så var det sagt att den skulle landa hos handlaren 18:e sep sedan ville de ha 10 dagar att göra iordning bilen..



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av askeladden635
#1265426
Skumt med så olika produktionstider. Beställde min T8 i mitten på mars. 5 april kom beräknad leverans v49. Ingen uppdaring eller förändring har skett sedan dess. Fortfarande v49
Användarvisningsbild
av Snowie
#1265427
askeladden635 skrev:Skumt med så olika produktionstider. Beställde min T8 i mitten på mars. 5 april kom beräknad leverans v49. Ingen uppdaring eller förändring har skett sedan dess. Fortfarande v49
Min beställdes 12 april.
Från start sas det lev i november. Men blivit framflyttad ett par gånger



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av toompo
#1265428
Snowie skrev: lör 18 aug 2018, 15:43
zsh skrev:
toompo skrev: lör 18 aug 2018, 15:22

Då är det hopp om att man får sin bil i tid :) Var det en T8?
När fick du besked om leverans?

Jag har en T8 med planerad leverans vecka 37.
Japp T8. I fredags var den byggd i fabrik, fredag kväll ändrade den status till på väg till handlaren. I onsdags ringde säljaren och hämtade igår

Trevligt, jag har prel v40 på min T8a
Innan semestern drog igång så var det sagt att den skulle landa hos handlaren 18:e sep sedan ville de ha 10 dagar att göra iordning bilen..



Skickat från min iPhone med Tapatalk
10 dagar hos handlaren låter mycket.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1265433
Tid från beställningen till leverans kan hänga på ett enda tillbehör. Surt men sant...
Att det tar olika lång tid hos ÅF är inte heller konstigt. Vissa har betydligt mer att göra än andra. :bored:
Hur som, kul med T8! :-)
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 226
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]