Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hyxarn
#1192247
X3JA skrev:Statusen på min beställning är fortfarande "orderlagd". Ska det verkligen fastna i den statusen i 1 månad? Eller kommer den vara så fram till v47?
Statusen orderlagd låg kvar tills två-tre veckor innan leverans för mig.
av Falken79
#1192293
Vad tog ni för klädsel på R-design? Nubuck/läder eller helläder? Har beställt med nubuck/läder men läder är enklare att hålla rent, nackdelen med läder är att stolen blir helt svart, allt i kupen är då svart... med nubuck/läder får man vita sömmar vilket jag gillar.
av fordfairlane
#1192330
Beställde en vit T8 R-Design idag med uppskattad leverans i oktober. La på Teknikpaket Pro samt tonade rutor, 360 kamera, CarPlay, park assist pilot, 21" däcken och halv aut drag.

Valde till slut mellan T8 och T5, men valde T8 då den var helt fantastisk att köra samt att jag ofta kör stadskörning vilket gynnade hybriden. Sen att man på köpet blir "miljövän" ligger väl helt rätt i tiden :) Var dock inne rätt länge på D5 men kände till slut att inte ens den lilla prisskillnaden gynnade nå annat än T8:an.
av fordfairlane
#1192338
Falken79 skrev:Vad tog ni för klädsel på R-design? Nubuck/läder eller helläder? Har beställt med nubuck/läder men läder är enklare att hålla rent, nackdelen med läder är att stolen blir helt svart, allt i kupen är då svart... med nubuck/läder får man vita sömmar vilket jag gillar.
Jag beställde med Nubuck/läder, har det i nuvarande bilen och är nöjd med det.
av Joffapoffa
#1192400
Beställt en D5 Inscription i Luminous Sand med åttaekrade 20"

Går i funderingarna att uppgradera till en T8 istället. Bor dock i lägenhet och har inte hittat garageplatser med laddstolpe i min närhet så lite halvkasst med laddmöjlighetwe.

Hur tänker ni här på forumet angående dragkrok? Lyssnar man på vissa så är dragkrok ett måste för att bilen ska gå att sälja. Har inte speciellt stor användning av det själv. Men jag vill ju inte sumpa andrahandsvärdet.
Senast redigerad av 1 Joffapoffa, redigerad totalt 0 gånger.
av Joffapoffa
#1192410
Hur fungerar eftermonterat drag med luftfjädring? Vill nog ha det till en T8 för att få bästa möjliga väghållning. T8 går iofs att få utan luftfjädring även om det inte finns som alternativ i Bygg din Volvo.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1192440
Joffapoffa skrev:Hur fungerar eftermonterat drag med luftfjädring? Vill nog ha det till en T8 för att få bästa möjliga väghållning. T8 går iofs att få utan luftfjädring även om det inte finns som alternativ i Bygg din Volvo.
Det går om du väljer R-design.
av snowsucker
#1192956
Idag har jag beställt förmånsbil. Efter två månader av googling av ultimata kombinationer map pris vs nödvändighet föll valet till slut på en XC60 D5 AWD Inscription. Jag hade tänkt mig en T8 pga förmånsvärdet (en fullsmetad T8 Inscription hade blivit en tusenlapp billigare per månad en D5:an!) men när jag till slut fick inloggning till tjänstebilsbeställningen visade sig T8 vara icke valbar. Förmodligen pga att motorn ännu knappt börjat produceras. Men det får "duga" med en D5 i två år :D

Crystal White
Polestar
Inga emblem
Lilla teknikpaketet
Lilla Loungepaketet
Klimatpaket med VOC
Amber skinn
Panorama
Tonade rutor
Drag
20" sommar 5-ekrade, 18" vinter
Subwoofer
Elman. Passagerarstol

Några saker som var lite jobbigt är att jag eg ville ha R-design men då blir man tvingad till svart inredning vilket jag tröttnat på. Och tvärtom är inte fälgarna till Inscription inte lika snygga som de till R-Design. I-landsproblem, men ljusare inredning fick prio över snyggare fälgar :)

Har inte hunnit få tillgång till bilen i minvolvo än, någon som beställt i dagarna som kan gissa på ungefärligt lev-datum?
av fordfairlane
#1193007
snowsucker skrev:Idag har jag beställt förmånsbil. Efter två månader av googling av ultimata kombinationer map pris vs nödvändighet föll valet till slut på en XC60 D5 AWD Inscription. Jag hade tänkt mig en T8 pga förmånsvärdet (en fullsmetad T8 Inscription hade blivit en tusenlapp billigare per månad en D5:an!) men när jag till slut fick inloggning till tjänstebilsbeställningen visade sig T8 vara icke valbar. Förmodligen pga att motorn ännu knappt börjat produceras. Men det får "duga" med en D5 i två år :D

Crystal White
Polestar
Inga emblem
Lilla teknikpaketet
Lilla Loungepaketet
Klimatpaket med VOC
Amber skinn
Panorama
Tonade rutor
Drag
20" sommar 5-ekrade, 18" vinter
Subwoofer
Elman. Passagerarstol

Några saker som var lite jobbigt är att jag eg ville ha R-design men då blir man tvingad till svart inredning vilket jag tröttnat på. Och tvärtom är inte fälgarna till Inscription inte lika snygga som de till R-Design. I-landsproblem, men ljusare inredning fick prio över snyggare fälgar :)

Har inte hunnit få tillgång till bilen i minvolvo än, någon som beställt i dagarna som kan gissa på ungefärligt lev-datum?
Jag beställde en T8 R-Design i fredags och ÅF uppskattade leveransen till okt/nov. Kollar man här så verkar det ligga runt nov/dec - https://www.volvobil.se/foermaansbil/leveranstider/
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 225
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]