Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zandman
#1304764
tunnis skrev:Beställde en XC60 T8 för ett par veckor sedan och då var det prat om leverans aug/sept.
Idag fick jag prellev på minvolvo, v5 :-( :sick:
WTF! kan man avbeställa? 11mån leveranstid är ju löjligt 😱
Samma här, la ordern mitten av januari och skulle få den i juli, fick besked om att ny leveransvecka blir v46 :sick:

Orsaken är att hybriderna ska tillverkas i Kina.
Tror inte du kan avboka utan att få betala en avgift, några procent av ordervärdet.

Står de "fabrik 2CN36" (=Kina) på min volvo för dig också?
Användarvisningsbild
av Derank
#1304766
Nu brukar ju inte volvos konfigurator stämma prismässigt, är det någon som vet prisskilnaden mellan en XC60 D4a awd och en B5 mildhybrid, enligt konfigoratorn är milden 49k!!! dyrare och det antar jag är helt fel pris.
av stevvee
#1304773
Derank skrev:Nu brukar ju inte volvos konfigurator stämma prismässigt, är det någon som vet prisskilnaden mellan en XC60 D4a awd och en B5 mildhybrid, enligt konfigoratorn är milden 49k!!! dyrare och det antar jag är helt fel pris.
Varför skulle det vara fel?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Pellix
#1304786
Jag beställde min XC60 T8 tjänstebil via Volvobil för 3 veckor sedan. Då stod det preliminär leverans Augusti.
Som ni skrivit ovan så har jag med förskräckelse följt leveranstiden krypa framåt november-december och nu Januari 2020. Bilen har hela tiden bara stått som planerad i ”minvolvo” men döm om min förvånad när det plötsligt hoppade upp ”leverans vecka 35”. 👍
Bara att be till gudarna att det stämmer.

Blir en T8 R-design i Bursting Blue med 22” ”eleganta” fälgarna.
av ansjo
#1304814
Tar en stund att frakta från Kina...en sådan skillnad på tid borde i mina ögon vara ett okskäl för att häva köpet.
Användarvisningsbild
av zandman
#1304820
Pellix skrev:Jag beställde min XC60 T8 tjänstebil via Volvobil för 3 veckor sedan. Då stod det preliminär leverans Augusti.
Som ni skrivit ovan så har jag med förskräckelse följt leveranstiden krypa framåt november-december och nu Januari 2020. Bilen har hela tiden bara stått som planerad i ”minvolvo” men döm om min förvånad när det plötsligt hoppade upp ”leverans vecka 35”. 👍
Bara att be till gudarna att det stämmer.

Blir en T8 R-design i Bursting Blue med 22” ”eleganta” fälgarna.
Mycket märkligt, på min T8:a står leverans v46 och jag beställde för 2 månader sedan :-o
Användarvisningsbild
av Pellix
#1304824
zandman skrev: ons 13 mar 2019, 22:37
Pellix skrev:Jag beställde min XC60 T8 tjänstebil via Volvobil för 3 veckor sedan. Då stod det preliminär leverans Augusti.
Som ni skrivit ovan så har jag med förskräckelse följt leveranstiden krypa framåt november-december och nu Januari 2020. Bilen har hela tiden bara stått som planerad i ”minvolvo” men döm om min förvånad när det plötsligt hoppade upp ”leverans vecka 35”. 👍
Bara att be till gudarna att det stämmer.

Blir en T8 R-design i Bursting Blue med 22” ”eleganta” fälgarna.
Mycket märkligt, på min T8:a står leverans v46 och jag beställde för 2 månader sedan :-o
Ja verkligen.
Du kanske har något tillval som gör att det blir senare.
Alternativt har jag fått nån slags räkmacka förbi kön ;)
Jag kanske får leverans V 35 2020! 😜
Användarvisningsbild
av zandman
#1304833
@Pellix, haha ja så kanske de är :-D Min säljare har pratat med nån chef på Volvo i veckan då jag blev minst sagt frustrerad över att min bil blev senarelagd 4 månader och de berodde som tidigare konstaterats på flytten av hybridtillverkningen till Kina och den höga efterfrågan. Fortfarande sur över att sista ändringsdag är mitten av juli men jag får den först mitten av november, hur lång tar transporten egentligen? :-/ Jag är mycket nyfiken på hur/om du får leverans v35. För övrigt en mycket smakfull färg du valt på din T8:a ;-)
av Kelanved
#1304838
Beställde min XC60 T8 Inscription 21/2, fick besked om leverans först i juli sedan i augusti av ÅF. På MinVolvo står det idag leverans vecka 6 2020 :-o och fabrik "2CN36" (vilket jag googlade på, och därmed hamnade här)

I princip ett år mellan beställning och leverans, det är inte acceptabelt nånstans :mad:
av ansjo
#1304862
Kelanved skrev: ons 13 mar 2019, 23:55 Beställde min XC60 T8 Inscription 21/2, fick besked om leverans först i juli sedan i augusti av ÅF. På MinVolvo står det idag leverans vecka 6 2020 :-o och fabrik "2CN36" (vilket jag googlade på, och därmed hamnade här)

I princip ett år mellan beställning och leverans, det är inte acceptabelt nånstans :mad:
Nä, då hade jag personligen kollat efter något annat märke.
Undrar om de långa leveranstiderna på vissa modeller inte kommer att vara till nackdel för Volvo i framtiden, personligen var det min smärtgräns när jag fick 21 veckor...
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 225

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]