Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Neomannen
#1573152
Filippo76 skrev:Grattis! Fick du nån info från handlaren under väntetiden? Tex när den gick i produktion eller annat?
@Filippo76,

Nej, tyvärr, rätt svagt, men jag är inte förvånad.

Jag pratade med dom innan sportlovet (slutet av feb) och då visste det inget om varken när specen frystes/produktionsdatum/leverans, utan endast en indikation om leverans juni/juli

Nu ringde jag för att ändra specen, men blev starkt avrådd från att göra det (trots sista datum för ändring 26/3) och leverans handlare 1/5. Nu funkar det för oss, men hade ju velat ha någon framförhållning.
av Filippo76
#1573157
Men om du beställde sista november och lev i början av maj så borde de ha hyfsad fart på produktionen ändå. Alltså inte 12 månader iaf.
Försöker tänka positivt här
av Neomannen
#1573185
Haha, ja. Det kanske inte så många som beställer nytt i dessa tider i kombination med prishöjningen för 2025. Erbjudandet om vinterdäck på alufälg indikerar ju det... 😉
av Castillobjorneberg
#1573243
Förstår inte riktigt gnället i tråden kring dålig info om leverans. Dagen efter lagd beställning kom mail från Volvo som bekräftar spec. Två dagar senare mail om när bilen ligger i produktion och tydligt besked när man senast kan ändra spec utan att förändra leveranstid. Kan ju inte bli mycket tydligare. Tror inte processen är ny, har ni missat att uppge mailadress till er åf?
av Cokeisit
#1573249
Castillobjorneberg skrev:Förstår inte riktigt gnället i tråden kring dålig info om leverans. Dagen efter lagd beställning kom mail från Volvo som bekräftar spec. Två dagar senare mail om när bilen ligger i produktion och tydligt besked när man senast kan ändra spec utan att förändra leveranstid. Kan ju inte bli mycket tydligare. Tror inte processen är ny, har ni missat att uppge mailadress till er åf?
Så här det fungerat tidigare för mig men inte för MY25 av någon anledning. Säljaren sa specifikt att inga bilar var planerade i produktion när jag beställde i februari och därför kommer det dröja innan man får leveransdatum m.m.

Ingen skit bakom våra spakar Bild
Användarvisningsbild
av bem
#1573739
Castillobjorneberg skrev: tor 21 mar 2024, 07:20 Beställde bilen nu i början av mars med leverans v27 så tror det är my25, eller hur får man koll på det?
Brukar vara ang. tillverkningsdatum:
Årsmodell 20XX early w22 (week 22 och senare till w46) eller w17.
Årsmodell 20XX late w46 (week 46 och senare)

Vissa modeller och årsmodeller har ingen early och late vissa år.

I ditt fall om bilen levereras vecka 27 så har den tillverkats några veckor innan rimligtvis.
Det ser ut som du får en XC60 MY25 early då.
Användarvisningsbild
av bem
#1573915
Dpblad skrev: fre 22 mar 2024, 17:05 Hämtade ut min XC60 MY24 T8 idag och som en glad överraskning så fick jag riktiga sommardäck på 20"-hjulen!
Var du orolig för att det skulle sitta allvädersdäck på hjulen?
  • 1
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 228

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]