Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av askeladden635
#1266785
Verkar som olika Åf har olika prioritet. Har kollegor som beställt samtidigt eller t o m senare än jag, men hos Bilia. Dom har i snitt fått 8 veckor kortare leveranstid än jag (som beställde via en lite mindre Åf). T8:or allihop....
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1266812
askeladden635 skrev: tis 28 aug 2018, 08:01 Verkar som olika Åf har olika prioritet. Har kollegor som beställt samtidigt eller t o m senare än jag, men hos Bilia. Dom har i snitt fått 8 veckor kortare leveranstid än jag (som beställde via en lite mindre Åf). T8:or allihop....
Bilia som koncern har kanske fler förbeställda bilar (än en mindre ÅF) som går att justera efter kunders önskemål, vilket innebär en kortare leveranstid.
av fragge
#1267316
jobov skrev:Någon som vet cirka tid på leveransvecka om man lägger order på T8 nu?
Det dröjer nog ett bra tag innan du ens får en produktionsvecka satt. Säljaren kommer att ge dig en uppskattning men vis av erfarenheten kan du lägga på 3 månader på den uppskattningen. Det är ju sån press på T8:orna nu att de har tagit bort möjligheten att beställa T8 Momentum för att bromsa orderingången.
av jobov
#1267323
fragge skrev: fre 31 aug 2018, 13:09
jobov skrev:Någon som vet cirka tid på leveransvecka om man lägger order på T8 nu?
Det dröjer nog ett bra tag innan du ens får en produktionsvecka satt. Säljaren kommer att ge dig en uppskattning men vis av erfarenheten kan du lägga på 3 månader på den uppskattningen. Det är ju sån press på T8:orna nu att de har tagit bort möjligheten att beställa T8 Momentum för att bromsa orderingången.
Ok, jag har hört feb-mars. Men du menar att det blir maj-juni? :-(
av fragge
#1267329
Vet ej, du får kolla med en säljare vad de tror. De vill dock sälja bilar och lovar gärna snabb leverans för att få till en order. Se det som att du får en köplats i T8: a kön när du lägger en order. Du kommer att kunna ändra alternativt avbeställa din order ända fram till nån månad innan den levereras.
Du förlorar inget på att lägga en order nu bara för att boka upp en köplats, du kan bestämma dig senare om du vill gå vidare med din order. Dubbelkolla att det är ok att avbeställa gratis innan bilen är "låst" inför produktion. För mig var det inget problem att avboka iallafall.

Har du tur så hittar du en säljare som redan har en eller flera platser i kön bokade sedan tidigare och erbjuda dig en sådan för snabbare leverans, bäst att fråga runt lite bland säljarna.
av jobov
#1267332
Tar den som en personalbil och vi har bara en ÅF som har hand om företagets volvo-personalbilar, så inte så mycket att välja på. Får se det som en överraskning när den väl kommer. Lever på billig bil så länge.
av stevvee
#1267387
jobov skrev:Tar den som en personalbil och vi har bara en ÅF som har hand om företagets volvo-personalbilar, så inte så mycket att välja på. Får se det som en överraskning när den väl kommer. Lever på billig bil så länge.
Vet ej om det är samma kö men jag har beställt en V60 T8 och har fått ”lev tid” mellan Jan-April Bild då beställde jag för en månad sedan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av toompo
#1267513
Nu har jag fått min T8 och det är en fantastisk bil. Det enda jag inte är nöjd med än så länge är ljudet. Harman Kardon är sämre än jag trott.

Och alla funktioner funkar inte i Volvo on call än.
av jobov
#1267705
stevvee skrev: fre 31 aug 2018, 19:11
jobov skrev:Tar den som en personalbil och vi har bara en ÅF som har hand om företagets volvo-personalbilar, så inte så mycket att välja på. Får se det som en överraskning när den väl kommer. Lever på billig bil så länge.
Vet ej om det är samma kö men jag har beställt en V60 T8 och har fått ”lev tid” mellan Jan-April Bild då beställde jag för en månad sedan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Står det i "minVolvo" eller fick du leveranstid av säljaren? Borde vara T8 som är flaskhalsen. "vanliga" XC60 spottar dom ändå ut rätt snabbt.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 225

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]

Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]