Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1526648
När det gäller FM-radion funkar min perfekt - men har en massa andra problem med Google-systemet. Konstigt det slår så olika..
Användarvisningsbild
av bem
#1526657
LJN skrev: tor 12 jan 2023, 11:24 FM-radion i min nya Googlebil är inte bra, verkar ha väldigt dålig känslighet och störningar är vanligt. Skiftar sändarstationer hur som helst, alla mina tidigare Volvo bilar har FM-radion fungerat perfekt både i min lokalort och på resande.
Låter lite som i min, Google-Volvo. Lyssnar därför inte längre på (FM)radio i bilen. I tillägg går det ibland inte byta kanal. Och ibland går det inte stänga av radion. Den tystnar dock när jag avaktiverar (stänger av) bilen. Hur svårt kan det vara att få en radio att funka i en bil? Lite som med min Swatch klocka: vad skall en klocka vara bra på? Jo visa tiden - rätt. Men min klocka går precis 5 minuter före på en vecka. Den är väl snygg och så, men vad hjälper det när den inte riktigt klarar sin primära uppgift. Lite så med Volvo mjukvaruradion i min Google-Volvo skulle jag säga, den klarar inte riktigt en radios primära uppgift fullt ut. Finns säkert Volvo Google-bilar där radion funkar utmärkt. Blir att jag drar ingång Spotify istället när jag vill ha nåt att lyssna på, den funkar kanon. Finns kanske andra "appar" till bilen som man kan använda istället för Volvos radio app?
av Ekapsve
#1526689
Tips kan vara att stänga av DAB om man bor lite mer på landet. hade samma problem i min MY23 men efter att ha stängt av DAB och bara köra FM stationer så funkar det bra.
av LJN
#1526712
Bra tips, ska testas!

Edit: FM-radio - är nu provat att avaktivera DAB-radio men problemen med små ljudstörningar och svagt ljud i samband med dessa kommer ibland. Känns som ett svårt fel/problem att reklamera då det är intermentent. Såvida inte Volvo känner till "produktegenskapen" och har vilja att rätta till det? Hårdvarubesparing = billig radioenhet, billigare antennlösning? Har svårt att tro att det är mjukvarurelaterat eller?
Senast redigerad av 2 LJN, redigerad totalt 0 gång.
av hustomten
#1526765
beställde en t8 ultimate dark MY24 förra helgen på bilia .
med leverans i Juli.
Får se om det håller.
Kör en T6 recharge idag MY 2021 .
Den köptes som demobil när den gått 1000 mil , den har funkat mycket bra . jag har rullat ca 5000 mil med den på 1,5 år .
Dock har jag velat ha en T8 länge , ( köpte en för länge sen innan , men den lämnades tillbaka ganska omgående då bilsäljaren inte höll vad han lovat .)
av AndersErik01
#1527512
hustomten skrev:beställde en t8 ultimate dark MY24 förra helgen på bilia .
med leverans i Juli.
Får se om det håller.
Kör en T6 recharge idag MY 2021 .
Den köptes som demobil när den gått 1000 mil , den har funkat mycket bra . jag har rullat ca 5000 mil med den på 1,5 år .
Dock har jag velat ha en T8 länge , ( köpte en för länge sen innan , men den lämnades tillbaka ganska omgående då bilsäljaren inte höll vad han lovat .)
Jag beställde en T6 XC60 Recharge den 13e dec 2021 men jag har inte fått någon leveransinformation om när den skulle komma. loggar jag in på min sida så står det status Bearbetar leverans. Hur fick du juli månad som lev?
av LJN
#1527526
AndersErik01 skrev:Jag beställde en T6 XC60 Recharge den 13e dec 2021 men jag har inte fått någon leveransinformation om när den skulle komma. loggar jag in på min sida så står det status Bearbetar leverans.
Låter som något gått fel i leveransplaneringen? Vad säger din återförsäljare?
av SweetO
#1527637
AndersErik01 skrev: tor 19 jan 2023, 16:21
hustomten skrev:beställde en t8 ultimate dark MY24 förra helgen på bilia .
med leverans i Juli.
Får se om det håller.
Kör en T6 recharge idag MY 2021 .
Den köptes som demobil när den gått 1000 mil , den har funkat mycket bra . jag har rullat ca 5000 mil med den på 1,5 år .
Dock har jag velat ha en T8 länge , ( köpte en för länge sen innan , men den lämnades tillbaka ganska omgående då bilsäljaren inte höll vad han lovat .)
Jag beställde en T6 XC60 Recharge den 13e dec 2021 men jag har inte fått någon leveransinformation om när den skulle komma. loggar jag in på min sida så står det status Bearbetar leverans. Hur fick du juli månad som lev?
Var loggar du in någonstans för att se status?
av hustomten
#1529197
AndersErik01 skrev:
hustomten skrev:beställde en t8 ultimate dark MY24 förra helgen på bilia .
med leverans i Juli.
Får se om det håller.
Kör en T6 recharge idag MY 2021 .
Den köptes som demobil när den gått 1000 mil , den har funkat mycket bra . jag har rullat ca 5000 mil med den på 1,5 år .
Dock har jag velat ha en T8 länge , ( köpte en för länge sen innan , men den lämnades tillbaka ganska omgående då bilsäljaren inte höll vad han lovat .)
Jag beställde en T6 XC60 Recharge den 13e dec 2021 men jag har inte fått någon leveransinformation om när den skulle komma. loggar jag in på min sida så står det status Bearbetar leverans. Hur fick du juli månad som lev?
säljaren på bilia
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 226

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]