Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1313954
patqve skrev: sön 28 apr 2019, 17:24
Pellix skrev: sön 28 apr 2019, 10:38 Nu har min leveranstid ändrats, tidigare v35 och nu till v33, skönt att det blev åt ”rätt” håll, har varit orolig att det skulle komma en chock och bli leverans 2020... :)
XC60 T8 byggd i Kina, beställd 5 mars.
Jag beställde i december, T8 inscription och får leverans v. 37 känns som väldigt lång tid jämfört med din leveranstid. Hade gärna haft min till semestern :-(
Har förstått sedan tidigare att jag av någon anledning fått kort leveranstid jämför med många andra.
Har tjänstebil via AB Volvo, jag vet inte om det kan det ha spelat in eller också är det något tillval jag inte valt som det är väntetid på (tex fabriksfilmade rutor vilket jag hört kan ställa till det...eller något i teknikpaket/loungepaket som jag inte valde).
av Vladovladevladi
#1313981
kantarell skrev: fre 05 apr 2019, 17:08 Hämtade min XC60 D4 Bursting blå igår och har ännu bara hunnit åka ca 15 mil. Mycket nöjd med bilen och framförallt färgen och att den levererades helt utan beteckningar i aktern, inte ens VOLVO finns kvar ovanför nummerplåten. Leveransen blev av 2 veckor före beräknad tid och hela affären har skötts på ett mycket trevligt sätt av Nicklas Östlund hos Bilbolaget i Örnsköldsvik.
Fick du dom att ta bort VOLVO med på bagageluckan? Ja frågade om dom kunde göra de på min men fick till svar att de fick man göra själv
av kantarell
#1313982
Det gick inte att få bort VOLVO från Torslanda så det slutade med att Bilbolaget i Ö-vik plockade bort alla beteckningar själva innan leverans. Jag har själv plockat bort beteckningar på någon tidigare bil och det är hur lätt som helst att göra. Värmde loss dom med hårfön, rädd för att en värmepistol skulle ge skador på lacken. Blev bara lite limrester kvar som var lätta att ta bort. Skulle kunna visa hur det ser ut men en ren akter men jag har aldrig fattat hur man lägger ut bilder här, ingen skugga ska falla på forumet då det nog beror på min digitala inkompetens/intresse.
av Vladovladevladi
#1313985
kantarell skrev: mån 29 apr 2019, 06:24 Det gick inte att få bort VOLVO från Torslanda så det slutade med att Bilbolaget i Ö-vik plockade bort alla beteckningar själva innan leverans. Jag har själv plockat bort beteckningar på någon tidigare bil och det är hur lätt som helst att göra. Värmde loss dom med hårfön, rädd för att en värmepistol skulle ge skador på lacken. Blev bara lite limrester kvar som var lätta att ta bort. Skulle kunna visa hur det ser ut men en ren akter men jag har aldrig fattat hur man lägger ut bilder här, ingen skugga ska falla på forumet då det nog beror på min digitala inkompetens/intresse.
Det är ju en aning skumt kan man tycka då beteckningarna inte lär sitta på från start lixom. Ja beställde min via bilia i Västerås och dom plockar inte bort sånt. Ja har gjort det på typ alla mina bilar så de är inte några konstigheter, tyckte bara det var märkligt att dom inte kunde lösa det. Ja de vore ju Nice att få se en helt slät lucka.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1317038
Bam! På Norges nationaldag slog det över och bilen är byggd i Kina!
XC60 T8 MY20 Beställd 5 Mars, planerad leverans v34, så det är väl några veckors transport och preparering, och kanske några semesterveckor på Bilia inräknade...
Bilagor
7BED4054-2C5E-4FB6-959F-938E439B51E5.jpeg
7BED4054-2C5E-4FB6-959F-938E439B51E5.jpeg (74.22 KiB) Visad 980 gånger
av Peterpkror
#1317149
Hej. Kul att läsa om din beställ dag i mars och lev under sen sommaren.
Vi har beställt en T8 och fick av försäljaren lev tid kvartal 1 2020. Har dock inte fått någonting från volvo om inlogg ännu så hoppas på liknande tid.
Vad fick du för lev tid vid muntlig beställning ?
Användarvisningsbild
av Pellix
#1317189
Peterpkror skrev: lör 18 maj 2019, 18:19 Hej. Kul att läsa om din beställ dag i mars och lev under sen sommaren.
Vi har beställt en T8 och fick av försäljaren lev tid kvartal 1 2020. Har dock inte fått någonting från volvo om inlogg ännu så hoppas på liknande tid.
Vad fick du för lev tid vid muntlig beställning ?
Jag beställer tjänstebil via Volvos en webbsida så jag fick inget muntligt besked men på informationssidan stod det augusti just den dagen när jag beställde. Veckan efter jag beställde så blev det november, december och januari 2020 under bara några dagars lopp...så jag hoppades att augusti skulle stämma och det verkar det göra...
Om du kopplar ditt beställningsnummer på ”minvolvo”?
av XC60T8MY20
#1317554
Pellix skrev: fre 17 maj 2019, 21:33 Bam! På Norges nationaldag slog det över och bilen är byggd i Kina!
XC60 T8 MY20 Beställd 5 Mars, planerad leverans v34, så det är väl några veckors transport och preparering, och kanske några semesterveckor på Bilia inräknade...
Kul att någon får något besked till det bättre, men jag är inte bitter.... :-) Jag beställde i Januari och har en beräknad levtid 1 månad efter dig..

Undrar på riktigt hur deras order/leverans system fungerar, inte ens volvos åf fattar..
Användarvisningsbild
av Pellix
#1317698
XC60T8MY20 skrev: mån 20 maj 2019, 22:08
Pellix skrev: fre 17 maj 2019, 21:33 Bam! På Norges nationaldag slog det över och bilen är byggd i Kina!
XC60 T8 MY20 Beställd 5 Mars, planerad leverans v34, så det är väl några veckors transport och preparering, och kanske några semesterveckor på Bilia inräknade...
Kul att någon får något besked till det bättre, men jag är inte bitter.... :-) Jag beställde i Januari och har en beräknad levtid 1 månad efter dig..

Undrar på riktigt hur deras order/leverans system fungerar, inte ens volvos åf fattar..
Om jag skulle gissa så tror jag det beror på tillgång och efterfrågan på vissa tillval, samt kapacitet och restriktioner på vissa varianter på monteringslinen.
av Dez76
#1318894
Efter ha läst mer eller mindre varje tråd på detta forum i valet mellan en V90 eller Xc60 så slutade det med att jag beställde en XC60 T8förra veckan.

Volvo XC60 T8 TE R-Design
Teknikpaket 60/90
Mörkt tonade rutor 5 st,
21"5-d O-SpokeMattBlackDC,
Parkeringskamera 360°,
Akustik rutor
Infällbart drag, inkl adapter
Läder Sport Charcoal RA01
Ice vit 614

Säljaren erbjöd mig att köpa till lastbågar till et förmånligt pris.
Frågan är dock om Thule Wingbar är lägre än Volvo original ?
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 225

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen