Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1333015
Jefe skrev: mån 19 aug 2019, 20:23
LazerHawke skrev: mån 19 aug 2019, 20:13
Jefe skrev: mån 19 aug 2019, 19:26 Undrar hur många av er som väljer växelpaddlar till sin XC60.
Känslan är att det räcker att köra som vanligt med automaten och låta den sköta växlandet.
Vet inte om det inbjuder till någon direkt sportig körning när man sitter i en Suv?
Är väl känslan att kunna ta kontrollen över lådan när man känner att den inte är helt optimal har valt det till min nya s60 samt haft det på min gamla och tror inte jag kommer välja bort dessa
Förstår absolut att du tar det till en sedan där du kan köra mer aggressivt men till en Suv så funderar
jag om det är något man kommer att använda speciellt ofta efter nyhetens behag har lagt sig.
Finns ju situationer även i en suv där dom kan komma till nytta som sagt liten peng och man slipper ångra sig sen den dag man behöver :)
Användarvisningsbild
av Jefe
#1333023
Brainy skrev: mån 19 aug 2019, 20:37 Personligen uppskattar jag det med husvagn bakom där jag och lådan inte alltid är överens om vilken växel som är optimal. Har dock aldrig testat dra vagn bakom 8-stegade lådan så det ska bli intressant.
Till det måste dom vara perfekt istället för att sköta det via växelspaken.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1333098
Fel bilmodell men jag valde till paddlar till min V90 när vi beställde den. Tror det kostade 900 då och kändes som kaffepengar i sammanhanget och jag kunde kosta på mig en "rolig" grej. Haft nytta av dom? Nä, det kan jag inte påstå. Men det är en tjusig detalj. :D
Sen drar jag ju varken släp eller husvagn med bilen. Om man känner oro på så vis så kan man väl alltid peta i manuella läget på växellådan och växla med spaken istället om man nu väljer bort paddlarna.
av Leif55
#1335126
Beställde en T8 i slutet av Juli och har prel. leverans i maj/juni nästa år. Hörde att Volvo ska öka produktionstakten från v46, någon som hört om det kommer att korta ner köerna avsevärt eller om man får rikta in sig på nästa sommar😢
av S80-04
#1335136
Bestälde för någon vecka sen en XC60 B5 dvs. mildhybrid. Mildhybriden tycks inte ge någon extra prestanda då den den har samma effekt, 235 hk, som D5, B4 däremot har 7 hk mer än D4 , 197 vs. 190. Är elmotorns effekt medräknad i prestandan?
av Aner
#1335322
Okej?!?
Gick från "Byggd" och planerad leverans sent i oktober, till levererad. Hände från i fredags till idag... :-o
Nu fattas bara att det är en bug i Volvos lilla leveransdator som spökar... :crying:
Bild
av LazerHawke
#1335361
maverick79 skrev: mån 02 sep 2019, 17:43 Fick också levererad i förra veckan. Någon bil har dock inte synts till...
Om du inte fått bilen den beräknade veckan slår den om till levererad dock fick jag min (s60) 2 veckor senare än systemet sagt
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 225

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]