Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1454034
OFra,
Bra deal att få med vinterdäck, visserligen har Volvohandlare lockbete med ”vinterdäck på köpet” vissa vintermånader men inte i mars (jag har nyttjat sånt på mina 3 senaste V70). Det är ju så jädra dyrt att köpa Volvo alufälgar med vinterdäck annars.
/Bo
Användarvisningsbild
av metal
#1454062
OFra skrev:Jag fick göra avkall på både 360 kamera och BLIS trots att jag beställde i mars. Kändes väldigt surt men utöver prisavdraget så satte jag ett ultimatum om att bli kompenserad mer än bara prisavdrag för BLiS och 350 kameran. alternativet var att Avbeställa bilen. Fick gratis vinterdäck värde 30 k vilket kändes som en okej kompensation för ev. Sämre andrahandsvärde. Tycker inte att konsumenten ska ta hela den risken. Ställ krav är mitt råd! Är för övrigt väldigt nöjd med den nya xc60 och tycker att Googlemaps är trevligt!
OFra.

När efter din beställning fick du reda på att BLIS och 360 kameran inte skulle monteras på din bil?

Var det typ ett par veckor efter din beställning, eller var det nära inpå leveransen?

Skickat från min SGP712 via Tapatalk

av Fattiglapp
#1454064
Jag hade exakt samman med min V60. Hade avbeställt omedelbart om det inte varit för att det var en tjänstebil som skulle levereras före skattehöjningen 1/7. Tycker Volvo sköter det riktigt osnyggt och låter kunderna ta konsekvenserna av att de inte kan hålla sitt avtal.
Om du väljer att gå vidare, dubbelkolla prisavdraget! Min säljares förslag var lägre än vad jag betalt för de saknade funktionerna först.
Klart Volvo skulle erbjuda eftermontering som ett alternativ. Men de bryr sig inte ett dugg om säkerheten om de inte kan tjäna pengar på den.
av OFra
#1454082
Jag insåg det själv i maj när det började skrivas om det på forumet och såg då att BLIS och 360 var bortplockade på Min volvo. Förekom återförsäljaren med detta Som då inte hade fått informationen ännu från volvo. Sen kom det några dagar senare en officiell skrivning från volvo. Som sagt tråkigt att man inte får den bil som jag beställde och väldigt dålig information från Volvo. Men känner ändå att återförsäljaren tog sitt ansvar och kompenserade så gott de kunde. Eftersom det var xc60 jag ville ha var alternativet att köpa en begagnad xc60’2021 i mitt fall för ett dyrare pris vilket också kändes sådär. Tycker att 2022 ger ett modernare och bastantare intryck!
av mattiasv60
#1454098
Igår fick jag "mitt" besked av ÅF.... jag hade "gärna" tagit en försening om bilen kunde levereras enligt beställning - men någon bil utan Driver Awareness är jag inte intesserad av. Så det blev avbokning. Får åka vidare i min gamla V60 MED BLIS/CTA mm...
Användarvisningsbild
av metal
#1454103
mattiasv60 skrev:Igår fick jag "mitt" besked av ÅF.... jag hade "gärna" tagit en försening om bilen kunde levereras enligt beställning - men någon bil utan Driver Awareness är jag inte intesserad av. Så det blev avbokning. Får åka vidare i min gamla V60 MED BLIS/CTA mm...
mattiasv60.

Hur långt hade du kvar till leverans enligt "Min Volvo" när du fick beskedet om att Driver Awareness utgår?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av otown
#1454147
Har inte fått reda på att nåt försvinner från min beställning ännu
La beställning 27 mars o fick v37, sen v28, sen 31 och idag v35 :-o
Är de nån som fått 360 kameran eller Driver Awareness på en xc60 my2022?

3 timmar senare får jag upp att nu är den byggd :-o :-o
Senast redigerad av 1 otown, redigerad totalt 0 gånger.
av boeder
#1454157
Jag har inte hört att de skall försvinna på min beställning som lades 25 mars, leverans i Aug. 360 plus Driver Awareness, kollade i Maj och fick svaret att det ligger på min bil för tillverkning.
av DennisE
#1454170
metal skrev: tis 13 jul 2021, 22:31
OFra skrev:Jag fick göra avkall på både 360 kamera och BLIS trots att jag beställde i mars. Kändes väldigt surt men utöver prisavdraget så satte jag ett ultimatum om att bli kompenserad mer än bara prisavdrag för BLiS och 350 kameran. alternativet var att Avbeställa bilen. Fick gratis vinterdäck värde 30 k vilket kändes som en okej kompensation för ev. Sämre andrahandsvärde. Tycker inte att konsumenten ska ta hela den risken. Ställ krav är mitt råd! Är för övrigt väldigt nöjd med den nya xc60 och tycker att Googlemaps är trevligt!
OFra.

När efter din beställning fick du reda på att BLIS och 360 kameran inte skulle monteras på din bil?

Var det typ ett par veckor efter din beställning, eller var det nära inpå leveransen?

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Jag förstår inte egentligen vad det är som försvinner! 360 kameran förstår jag. Men Blis innebär det då att blinket i backspegeln i döda vinkeln är det som är borta?

Man har fortfarande det som gör att man håller sig innanför linjerna, autopilot, radarn när man backar ut på en väg, autobroms vid korsande trafik och möte på samma vägbanan så att säga?

Jag har en fullutrustad V90 intro 2 idag..
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 226

Rensat och impregnerat läder stolar och inter[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]