Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
#1247342
Tjalle skrev:Är det vanligt att volvo återförsäljaren tar betalt för att ta emot bilen och ställer den i ordning innan den lämnas ut till kund ? Andra bilmärken jag köpt har det aldrig varit prat om någon sådan extraavgift. Min försäljare har lagt på 6000 för detta. Det är inget som skall eftermonteras utan det handlar bara om tvätt och papperarbete
Min säljare försökte med detta, jag så åt honom att det var trams och att han fick ta bort den avgiften, vilket han gjorde.
av UnleashFusion
#1247347
jag skulle acceptera tex. exp.avgift på 400-500kr, det är liksom olika till olika säljare(tex. ena säljaren skriver 0kr avgift och den andra skriver 1000kr) men 6000kr? va i helvete tänker jag..
av fragge
#1247357
UnleashFusion skrev: mån 30 apr 2018, 18:52 jag skulle acceptera tex. exp.avgift på 400-500kr, det är liksom olika till olika säljare(tex. ena säljaren skriver 0kr avgift och den andra skriver 1000kr) men 6000kr? va i helvete tänker jag..
Det är bara ett sätt mjöka ut några kronor till. Återförsäljarna får sina pengar på marginalen på bilen. Att hitta på fler "avgifter" är bara trams och ett sätt att pungslå köparen på några kronor till.
av slapshot33
#1247763
Ni som beställt Lounge Pro paket och valt en annan klädsel än svart, vad har ni fått betala för att välja en annan färg?
Före uppdateringen på bygg din Volvo så kostade det 19.900:- (tillägg för alla klädslar utom svart) men nu är det gratis i vad jag förmodar är 2019 års prislista.
Har man beställt enligt den gamla prislistan så förmodar jag att det inte hjälper att prislistan ändrats före bilen har levererats.
av fragge
#1247772
slapshot33 skrev: tor 03 maj 2018, 16:59 Ni som beställt Lounge Pro paket och valt en annan klädsel än svart, vad har ni fått betala för att välja en annan färg?
Före uppdateringen på bygg din Volvo så kostade det 19.900:- (tillägg för alla klädslar utom svart) men nu är det gratis i vad jag förmodar är 2019 års prislista.
Har man beställt enligt den gamla prislistan så förmodar jag att det inte hjälper att prislistan ändrats före bilen har levererats.
Såg samma sak när jag ville byta till Maroon klädsel. Men när jag ringde säljaren så sa han att det inte var någon extra kostnad. Sen fösvann det från konfiguratorn, det var nog ett tillfälligt fel.
av Tjalle
#1247880
Jag har i dec 2018 beställt en T8 med den spec som gällde för den årsmodellen. Nu kommer jag att i slutet av maj få bilen som kommer att vara av 2019 års modell. Jag har ingen aning om vilka förändringar som är gjorda contra den beställda bilen. Försäljaren vet inget och klagar på dålig info från Volvo. Jag har tidigare stätt fråga till Volvo om co2 utsläppen och min kommer att få 52 g co2 istället för 49 g somgällde för 2018. Så där forsvann supermiljörabatten på cirka 20.000 kr . När jag förstått att bilen nu endast har 390 hk istället för 407 hk mejlade jag Volvo och fick detta svar :
”XC90 T8 modellår 2019 har 390 hK. Det är modellår 2018 som har 407 hK.
Då vi inte kan se vilken årsmodell det är du har beställt kan vi därför inte svara på hur många hK den kommer ha.
När det gäller din fråga om eventuell kompensation är det en fråga du behöver ta med din säljare då vi inte kan svara på frågor som gäller en specifik kundorder.”
Ni som sitter i samma situation hur kommer ni att tackla detta ? Andra får givetvis också komma med synpunkter.
av askeladden635
#1247889
Beställde en T8 i början på mars. Det var bråttom då enligt återförsäljaren om jag skulle hinna få den i anslutning till att min nuvarande leasing löper ut i månadsskiftet juni/juli. Ganska snabbt kom den upp som "orderlagd". I början på april kom den första indikationen på leveransdatum - vecka 49, lagom till jul alltså :mad: . Ett halvår senare än den leverans som indikerats av återförsäljaren. När jag kontaktade denne sa han att det var "fel i systemet" och att det snart skulle rättas till. Idag står det fortfarande v 49 och återförsäljaren verkar inte bry sig om att ta redan på vad som gäller....
Någon annan som varit med om samma sak?
av fragge
#1247891
askeladden635 skrev:Beställde en T8 i början på mars. Det var bråttom då enligt återförsäljaren om jag skulle hinna få den i anslutning till att min nuvarande leasing löper ut i månadsskiftet juni/juli. Ganska snabbt kom den upp som "orderlagd". I början på april kom den första indikationen på leveransdatum - vecka 49, lagom till jul alltså :mad: . Ett halvår senare än den leverans som indikerats av återförsäljaren. När jag kontaktade denne sa han att det var "fel i systemet" och att det snart skulle rättas till. Idag står det fortfarande v 49 och återförsäljaren verkar inte bry sig om att ta redan på vad som gäller....
Någon annan som varit med om samma sak?
Skulle nog säga att v.49 är korrekt för en T8 beställd i mars. Jag beställde en i början av februari och har v.38 som leveransvecka.
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 228

Jag har kollat runt på youtube och ser d&aum[…]

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]