Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeNSvl
#1455208
boeder skrev: ons 14 jul 2021, 18:55 Kameran vart borta från CBV bilarna i ca.2mån, las tillbaka under veckan såg jag, dock ingen Blis på CBV 60 Bilar, men på 90 bilarna är det 360 och Blis. Sen är levtiden ca. 5-6mån, så de kanske räknar med att det finns hemma,, de bilar som tillverkas nu har nog inte dessa, det sätts väl ihop redan från underleverantörerna och de måste ju ha order inne någon månad innan för planering, men kill gissat lite nu.
Kan bekräfta att CBV bilarna också fått samma budskap. Jag beställde 11:e maj och blev kontaktad (telefon) 2:a juni vilket sedan också bekr med ett e-mail ("Din bil levereras utan BLIS, Cross Traffic Alert och 360 kamera."). Leverans under oktober säger VOC och så har det varit hela tiden, jag har ingen info om vecka. Har fått nedsättning med 3:e månadens "prenumerationsavgift" med 2500:- vilket känns helt ok. Jag funderar så klart på om jag ska "byta bil" redan nästa år om man får ordning på komponentbristen så jag får en bil med 360 kamera, BLIS och Cross Traffic Alert. Det beror väl lite på vad månadsavgiften blir den dagen.

Första gången jag kör med CBV, har tidigare alltid köpt bil privat. Funderade på att köra personalbil/förmånsbil först men när jag såg CBV så blev det rätt så ointressant. Det kanske är någon krona billigare med personalbil/förmånsbil men då är jag inlåst på 3 år, och skulle jag jämföra med all utrustning som jag får med i en CBV bil så vet jag inte om det är billigare med personalbil/förmånsbil ens.

Nu hoppas jag på att min bil kommer sent september och att jag första dagarna i oktober får hämta den (man betalar för hel månad så att hämta bilen i slutet på månaden är ju dumt :-) ).
av MickeNSvl
#1455681
Och olyckan med halvledarbrist fortsätter... Nu blir det utan:
- Foot movement detection sensor (FDFM) - dvs möjlighet att öppna bakluckan med foten antar jag.
· DAB+ Radio

Radion ska gå att uppdatera i efterhand men inte "fotöppnaren". Lite glad att jag valt CoV då jag kan byta bil när jag känner för det utan tanke på andrahandsvärde osv.
av pmb
#1455692
MickeNSvl > Hur har du fått info om detta? Har beräknad leverans i oktober på V60 Recharge -22. Börja fundera om man ska avboka bilen (huruvida det går eller ej vet jag inte)… :-(
av Fattiglapp
#1455701
Kan de inte leverera bilen du beställt är det klart den kan avbokas. Jag köpte via företag, men kollade med säljaren och hade rätt att avboka utan kostnad. I mitt fall var det höjningen av förmånsvärde som gjorde att jag behöll bilen trots allt som försvann i utrustningen.
av HeavyMetal
#1455705
MickeNSvl skrev: sön 25 jul 2021, 13:36 Och olyckan med halvledarbrist fortsätter... Nu blir det utan:
- Foot movement detection sensor (FDFM) - dvs möjlighet att öppna bakluckan med foten antar jag.
· DAB+ Radio

Radion ska gå att uppdatera i efterhand men inte "fotöppnaren". Lite glad att jag valt CoV då jag kan byta bil när jag känner för det utan tanke på andrahandsvärde osv.
Vem använder DAB+ idag när det finns internet radio med högre kvalite?
Du menar CBV ? ;-)
av OFra
#1455744
Hej är det någon som vet varför det inte finns fler funktioner än vad som kommer upp för mig i appen. T.ex tidstyrning av värmare/kyla. Se färddata etc.
Bilagor
F5E2D7FD-E21F-4224-9196-58BA960F10C9.png
F5E2D7FD-E21F-4224-9196-58BA960F10C9.png (168.55 KiB) Visad 273 gånger
0ABE8A7C-44FD-475B-ACE4-91BBB191AD02.png
0ABE8A7C-44FD-475B-ACE4-91BBB191AD02.png (147.29 KiB) Visad 273 gånger
av s6025t
#1455748
Du har en MY2022 antar jag med nya Goggle systemet det är fortfarande inte färdigutvecklat så det saknas en massa funktioner jag tycker det är sämre än föregående Sensus som fanns fram till MY2021 de har tagit bort en del hårdvara också verkar det som WIFI hot-spot är en grej.
Här finns mer info om vad som är på gång till det nya systemet
https://www.volvocars.com/se/support/to ... cars-appen
Användarvisningsbild
av bem
#1455751
s6025t skrev: sön 25 jul 2021, 20:07 Du har en MY2022 antar jag med nya Goggle systemet det är fortfarande inte färdigutvecklat så det saknas en massa funktioner jag tycker det är sämre än föregående Sensus som fanns fram till MY2021 de har tagit bort en del hårdvara också verkar det som WIFI hot-spot är en grej.
Här finns mer info om vad som är på gång till det nya systemet
https://www.volvocars.com/se/support/to ... cars-appen
Det var inte mycket i Volvo Cars appen de fått till hittills för 2022:or. Bara 3 av 12 punkter.
Synd att Volvo släpar efter när äldre Volvobilar har så pass mycket funktioner i appen som fungerar idag.
Tjänstebilsåkarna behöver säkert körjournalen i appen men den är inte klar än för 2022:orna ser jag.
Ja, ja, man får väl se det ur den positiva synvinkeln, man får se fram mot mer funktionalitet under kommande halvår då. Skall hämta min 2022:a (V90 T6 Recharge) kommande vecka. Bara det nu inte blir betatestande för användarna av appen (funktioner som strular när de lägger till funktionerna för 2022.or).
/Bo
av MickeNSvl
#1455763
pmb skrev: sön 25 jul 2021, 14:35 MickeNSvl > Hur har du fått info om detta? Har beräknad leverans i oktober på V60 Recharge -22. Börja fundera om man ska avboka bilen (huruvida det går eller ej vet jag inte)… :-(
Volvo ringde då jag beställt den online CarebyVolvo dvs "prenumerationstjänsten" (men då jag inte svarade så skickade man ett mail). Man ringde även första gången då bl.a. 360 kameran utgick.
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 225

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]