Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1560731
perhall skrev:Jag skulle säga att man visst får mer för metallic, särskilt som många bilar har mycket få färger utan metallic. Jag har sett data på priser för olika färger vid ett par tillfällen.
Möjligen är vissa färger undantagna, vit kan ju vara populär i perioder och så har den mycket riktigt ofta att pristillägg numera.
Beror på, en extrautrustad solid vit eller svart håller i konkurrens med metalliclacker.
av Bempo
#1560782
Vit bil var hopplöst svårt för sisådär 20 år sen. Då var det oftast bara företagsbilar som var vita och bilhandlare betalade dåligt om man kom med en vit inbytesbil.
Användarvisningsbild
av bem
#1560811
HeavyMetal skrev: lör 11 nov 2023, 20:17 Crystal White Metallic är jäkligt snyggt iallafall. :-)
Det håller jag med om, när man kommer närmare en sån bil ser man tydligare den fina lite glittrande nyansen. Solid vit är dock nog en färg jag aldrig själv skulle välja. Jag är insnöad på metallic sen många år och kan knappast tänka mig en bil utan det numera. Har dock haft en vit bil en gång, en Volvo 144 av 1973 års modell. Sen dess har jag inte haft en icke metallic.
Användarvisningsbild
av RilleS
#1562203
Lade beställning på en XC60 T8 Ultimate Dark Vapour Grey i veckan men är sjukt osäker på val av fälgar.
Har 22" i ordern nu, men funderar på att byta till 21". 21-tummarna har en snygg lyster och ser bra ut när de rullar och jag är väldigt nöjd med 21" på min nuvarande XC60 T8 R-Design -21.
22-tummarna är maffiga och skärmbreddarna gör bilen lite "fetare", fast det känns som fälgarna kan ta över så man inte ser annat än just dessa.
Och så funderar jag på komfort och ljudnivå. Vad är er erfarenhet av att åka på 22-tum?
Tycke och smak är förstås högst personligt, men jag tar tacksamt emot synpunkter :)
av Neomannen
#1562375
Beställde idag. Jag hade ingen koll på modellår-bytet så blev 2025 års modell som hade säljstart idag(?).

Volvo XC60 T8 Ultra Dark, Denim Blue, Läder Vent Amb/Charc och luftfjädring.

Velar (också) gällande fälgarna, men då 20" som jag beställt (20"6-Spoke Black DC) eller de snyggare 21" (5-Double Spoke Black Diamond Cut). Jag vill att bilen ska vara så tyst, frågan är hur stor skillnad det är mellan 20 och 21"

Beställde också T8:an. Vet någon mer exakt vad som skiljer T6 och T8, det är samma 2 liters 4a i grunden?, men känns som det borde vara något mer än mjukvara då den har 105hk mer. Säljaren sa att det var större elmotor på T8. Det skulle kunna förklara effektskillnaden.
av Neomannen
#1562379
ARX skrev: Är det någon som har koll på vilken färg som är ”bäst” ur ”användarvänlighets-perspektiv”.
Vapour Grey skulle jag säga tyvärr är oslagbar när det kommer till smuts. Vi hyr en sådan nu och kör mycket grusvägar etc. Inget syns, vi behöver nästan aldrig tvätta den (på gott och ont :-).

Jag beställde Demin med ljust Amber läder. Det blir en snygg kontrast, men färgen kommer blir jobbig att ha. Leverans i värsta fall efter sommaren så massor av tid att fundera...
av UnleashFusion
#1562386
Neomannen skrev: tis 28 nov 2023, 18:51 Vet någon mer exakt vad som skiljer T6 och T8, det är samma 2 liters 4a i grunden?, men känns som det borde vara något mer än mjukvara då den har 105hk mer. Säljaren sa att det var större elmotor på T8. Det skulle kunna förklara effektskillnaden.
"Laddhybriden XC60 finns med två motoralternativ: T6 och T8. De har samma storlek på elmotor, samma batteristorlek och ungefär samma räckvidd på el. Båda är också fyrhjulsdrivna. Den främsta skillnaden, förutom priset, är motoreffekten: 455 hk i T8, 350 hk i T6." Dock saknar man Volvos 6cyl motor..
av Neomannen
#1562393
UnleashFusion skrev:
Neomannen skrev: tis 28 nov 2023, 18:51 Vet någon mer exakt vad som skiljer T6 och T8, det är samma 2 liters 4a i grunden?, men känns som det borde vara något mer än mjukvara då den har 105hk mer. Säljaren sa att det var större elmotor på T8. Det skulle kunna förklara effektskillnaden.
"Laddhybriden XC60 finns med två motoralternativ: T6 och T8. De har samma storlek på elmotor, samma batteristorlek och ungefär samma räckvidd på el. Båda är också fyrhjulsdrivna. Den främsta skillnaden, förutom priset, är motoreffekten: 455 hk i T8, 350 hk i T6." Dock saknar man Volvos 6cyl motor..
Så det med elmotorn stämmer inte utan de 105hk är på bensindelen. Lustigt att det inte går att precisera mer, vilket får mig att tro att det endast är mjukvara (chip-trim :-), 105hk låter dock mycket för att vara bara mjukvara. Är det bara mjukvaran som skiljer kan jag nog tänka mig spara 50k och gå på T6 istället.
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 228

Hej! Ingen som sett något gällande pr[…]

En sak jag kommer att tänka på är […]

S60 2.5T oljeläckage

Bilen är ifrån -05, att en packning som[…]

Salt. Skickat från min SM-G970F via Tapatal[…]