Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
#1464168
Stromrider skrev: fre 17 sep 2021, 12:11 Är det nån som har gjord beställning av nya XC60 T6 Recharge under September månad?
får ni nya Batteri som kommer med upp till 90km (med el) eller får ni den gamla batteri?
jag fick höra på min då kommer jag får den gamla batteri. :bored: :bored:
och bilen kommer ungefär V.46
Som ovan skrev gällde det från beställningsdatum för presentationsdagen.

Men din kan väl omöjligt hur som helst vara beställd i september om du får lev v46?
Raketleverans i så fall.. :-)
Eller om den legat i rullarna förbeställd hos din Åf redan.
av Stromrider
#1464175
Typiskt jag hade beställt den 4 september...
8 september då kommer det ut med nya batterier.
Och min sälja sa att jag kommer får den gamla batteri med 53km. :crying: :crying: :crying:
Jag trodde inte att den skulle komma v46.. vi får se om den dyker upp. Just nu står det Orderlagd.
av jaronsso
#1464177
leiwi skrev: fre 17 sep 2021, 13:20 Det finns ju ett antal XC60 T6 Recharge som lagerbilar
Ja - men då hade den ju kommit betydligt tidigare å andra sidan och inte v46.

Uppenbarligen hade han ju beställt bilen som kommer "ungefär" v46.
av jaronsso
#1464178
Stromrider skrev: fre 17 sep 2021, 13:27 Typiskt jag hade beställt den 4 september...
8 september då kommer det ut med nya batterier.
Och min sälja sa att jag kommer får den gamla batteri med 53km. :crying: :crying: :crying:
Jag trodde inte att den skulle komma v46.. vi får se om den dyker upp. Just nu står det Orderlagd.
Då måste du beställt en bil som låg i rullarna som Åf redan lagt beställning på tidigare, där det fanns tid för ändring när du beställde 4 september.

4 september är ju inte mer än 11 veckor leveranstid annars, och eftersom det bara var 13 dagar sedan hade du kunnat styra av köpet normalt sett. Avbeställa bilen alltså, och beställa en ny.
Har du frågat om det är möjligt nu?

Var beredd på väldigt lång leveranstid dock, om den beställs från fabrik. Något halvår sannolikt.
av Stromrider
#1464179
jaronsso skrev: fre 17 sep 2021, 13:53
Stromrider skrev: fre 17 sep 2021, 13:27 Typiskt jag hade beställt den 4 september...
8 september då kommer det ut med nya batterier.
Och min sälja sa att jag kommer får den gamla batteri med 53km. :crying: :crying: :crying:
Jag trodde inte att den skulle komma v46.. vi får se om den dyker upp. Just nu står det Orderlagd.
Då måste du beställt en bil som låg i rullarna som Åf redan lagt beställning på tidigare, där det fanns tid för ändring när du beställde 4 september.

4 september är ju inte mer än 11 veckor leveranstid annars, och eftersom det bara var 13 dagar sedan hade du kunnat styra av köpet normalt sett. Avbeställa bilen alltså, och beställa en ny.
Har du frågat om det är möjligt nu?

Var beredd på väldigt lång leveranstid dock, om den beställs från fabrik. Något halvår sannolikt.
Ska kolla upp med det..
får ser vad han säger.....
Användarvisningsbild
av poseidon
#1464191
jaronsso skrev: fre 17 sep 2021, 13:53
Stromrider skrev: fre 17 sep 2021, 13:27 Typiskt jag hade beställt den 4 september...
8 september då kommer det ut med nya batterier.
Och min sälja sa att jag kommer får den gamla batteri med 53km. :crying: :crying: :crying:
Jag trodde inte att den skulle komma v46.. vi får se om den dyker upp. Just nu står det Orderlagd.
Då måste du beställt en bil som låg i rullarna som Åf redan lagt beställning på tidigare, där det fanns tid för ändring när du beställde 4 september.

4 september är ju inte mer än 11 veckor leveranstid annars, och eftersom det bara var 13 dagar sedan hade du kunnat styra av köpet normalt sett. Avbeställa bilen alltså, och beställa en ny.
Har du frågat om det är möjligt nu?

Var beredd på väldigt lång leveranstid dock, om den beställs från fabrik. Något halvår sannolikt.
Kan trösta dig med att det inte finns någon XC60 som går 53km på el heller.
40km möjligtvis. :-)
Användarvisningsbild
av poseidon
#1464328
När jag startar bilen fulladdad står det 35km i hybrid läget och 40 i Pure.

Du menar alltså att Volvo underskattar körlängden med 25%?
av Stromrider
#1464335
poseidon skrev: lör 18 sep 2021, 06:41 När jag startar bilen fulladdad står det 35km i hybrid läget och 40 i Pure.

Du menar alltså att Volvo underskattar körlängden med 25%?
Här var jag hittar
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... der-pa-el/

och det säger att den ska klara upp till 53km med el.
Bilagor
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg (31.45 KiB) Visad 238 gånger
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 225

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]