Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjalle
#1245174
Omdu får din T8 modellår 2019 lev före 1 juli kommer de gamla supermiljöpremierna gälla . Har du 19 tummare så kommer du över 50g co2 ( enligt uppgifter från fragge tidigare i forumet) . Efter vad jag förstår kommer du inte att få någon bonus alls.
av Mumsmums
#1245175
[/quote]

Beställde en xc60 T5 FWD MOMENTUM EDITION (kampanj nu)
Automat, metallic, klimatpaket och vinterdäck ingick.
Gick tyvärr inte att lägga till Momentum Advanced Edition. Eller jo klart att det gick, men då drog priset iväg som bara den.
Så la till park sensor fram. On call, Keyless och el baklucka. Känner att de sakerna vill jag inte vara utan.
Och som volvo anställd blev priset väldigt förmånligt.
Valde som jag skrev en bensinare denna gång. Blev imponerad av T5:an. Riktigt bra klipp i den.
[/quote]

Vill du berätta vad du får betala?
av fragge
#1245194
betterlead skrev:Inga bilar som tas i trafik senast den 30 juni berörs av det ny Bonus-Malus-systemet, oavsett modellår.
Supermiljöbilspremien ligger också kvar t o m den 30 juni för att helt försvinna den 1 juli då det nya miljöbilsklassificeringssystemet träder i kraft. Då får registrerade bilar (Den dag de tas i trafik-första skattebetalningsdagen.) antingen Bonus eller Malus (straff) . Det systemet räknar - på en höft nu, 50 gram CO2-utsläpp till 20 000 kr i bonus. Sedan stegar det åt båda hållen per gram och en rent eldriven bil delar staten ut 60 000 kr till. Jag kollar inget just nu utan minns dessa siffror lite vagt. Det är så klart enkelt att googla fram det. ("Klimatbonusbilar" med låga utsläpp - max 60 CO2.)

Jag beställde min T8:a den 14 december och har också fått ordern ändrad från MY18 till MY19. :)
Även min har prel. leveransvecka 22 vilket mycket riktigt lär betyda ankomst till bilförsäljaren ca vecka 19-20.

Jag tror att jag för länge sedan läste någonstans att MY19 skulle börja produceras V17, så det stämmer väl ganska bra, om man ligger bland de första i kön för MY19.

Har stor förhoppning om en 70-literstank och lite mer extra lullull då paketen gjorts om. 10-15 hästkrafter mindre, berör mig inte det minsta - jag är säker på att det som levereras kommer att räcka och att det t o m blir mycket, mycket över mina behov.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... 189#166189
Det skulle då innebära att om du får bilen levererad före 1/7 och har 19" eller större fälgar på bilen så kommer du att bli utan supermiljöbilspremie helt och hållet. Mindre kul i så fall.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245200
Det var det jag var lite orolig för när jag beställde bilen. Säljaren gjorde flera kontroller och sa att de svar han fått från Volvocars, var att premien skulle gälla trots allt. Jag är inte helt hundra på det. Å andra sidan rådde det oklarheter om vem som skulle få en eventuell premie utbetald. På den frågan fick jag också svar om att det var jag som skulle få den - trots att jag leasar i eget bolag. Enligt Trp-styrelsen är det leasingbolaget som har rätt till den. Många lagar och regler som sjösätts utan att alla parter vet hur de ska tolkas... Suck... Det går för fort ibland.

Hursom, jag skulle aldrig köpa en så dyr och "komplicerad" bil. Leasing i eget bolag (när det går) är ofta vettigt för den som har möjlighet till det.
av Tjalle
#1245203
Hej Thomas!

Tack för att du kontaktat oss.

Enligt din bils specifikationer så uppfyller den miljöklass Euro 6b och kommer med 19tums däck att ligga på 52 CO2 g/km.
Detta värdet är dock preliminärt då vad du väljer för tillval bland annat påverkar värdet.

Du är välkommen att kontakta oss igen om du har fler frågor eller funderingar.

Med vänlig hälsning,

VOLVO CAR CORPORATION

Isabel

Kundrådgivare

Customer Care Center
T +4620948080
[email protected]

VOLVO CAR CORPORATION
10720
SE-405 31 Göteborg, Sweden
volvocars.com

Registered Office Göteborg, Sweden
Registration No. 556074-3089
av fragge
#1245221
betterlead skrev: ons 18 apr 2018, 12:39 Å andra sidan rådde det oklarheter om vem som skulle få en eventuell premie utbetald. På den frågan fick jag också svar om att det var jag som skulle få den - trots att jag leasar i eget bolag. Enligt Trp-styrelsen är det leasingbolaget som har rätt till den.
Det är alltid ägaren som får premien utbetald. I ditt fall leasingbolaget. Leasingbolaget slår sedan ut de pengarna över leasingperioden och de minskar då din månadskostnad.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245238
Ah! Nu kommer jag ihåg. Du påminde mig... Jag fick välja själv, hur jag ville ha det. Allt på ett bräde eller uppdelat per månad. Bra - tack!

Edit: Om jag nu inte förlorar hela stycket pga 21":arna...
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
av Tjalle
#1245243
Jag vill förtydliga det email jag fick från volvo customer care center. Min fråga tll dom gällde en T8 inscription med 19 tums däck. Jag tror inte att jag komma under 50 g gränsen då min spec innehåller sådant som medför ökad vikt och därmed ännu högre co2 utsläpp. Så det här med supermiljöpremie kan jag glömma om jag nu inte väntar med registrering till efter 1 juli då jag kan få del det nya bonus systemet. Så ni som står i liknande situation som jag , se upp med vad du får för co2 utsläpp.
av PowerPulse
#1245426
Beställt en ny bil som jag hoppas på många bra mil i och att den blir en fröjd för ögat.

XC60 D5 awd R-design,
- Teknik,
- Klimat/VOC,
- panorama,
- 360-cam
och lite annat godis.
Passion red så att den sticker ut lite!
av slapshot33
#1245758
Beställde en XC60 AWD T5 inscription crystal white med amber RC20 klädsel och 20” sommar + vinterhjul samt Teknik pro, Klimat Pro, Lounge Pro,BW, panoramatak, semi automatiskt drag etc, etc...det jag inte fick med vid beställningen var sportratt. Bestäälde på en Onsdag och veckan efter ville jag lägga till sportratt. Igår ringde säljaren och sa att min bil blivit låst för ändringar redan samma helg som bilen beställdes och innan jag ens hade fått bilordernummret. Fördelen är att bilen ser ut att bli levererad före 1/7 vilket jag inte trodde när jag beställde 12/4. Segt med sportratten men är det någon som vet vad det kostar att eftermontera?
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 227

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]