Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1402258
Min hoppade nu ikväll till byggd. Gick ned till leverans om två veckor istället för tre. Men vecka 41 står kvar som leveransvecka. Det är en B5 Bensin AWD
av Primus
#1402378
Vid lunch idag hoppade min vidare till ”På väg”.
av Primus
#1403343
Hehe... Är det bara jag bland knäppgökar som beställt en XC60 och uppdaterar varje steg..? :-D Nåja, jag älskar detta med att vänta på en ny bil, särskilt när det börjar närma sig dag för leverans. Och så är det, idag hörde säljaren av sig och vi försöker nu hitta en tid som passar oss båda. Fredag, måndag eller tisdag ser det ut att bli i alla fall. Behöver jag säga att det är jag som vill hämta ut på fredag och säljaren måndag eller tisdag..? ;-) Fick även mejl om VOC idag där man ser sitt reg. numer.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1403345
Velat ett tag nu kring nästa vagn. Var väldigt väldigt nära en V60, men igår beslutade jag mig för att fortsätta med XC60. Kör idag en MY18 XC60 T5 FWD Business Advanced och fördelarna har satt sig såpass hårt att det var svårt att trilla ner på backen igen med en V60. :)

Har slängt in en XC60 T6 Recharge R-design i systemet nu, hoppas att den hoppar igenom beslutsgången så snart som möjligt. Spec enligt följande:
Svart 019
Förarstödpaket
Ljuspaket
Teknikpaket
Induktiv laddning telefon
Borttag samtliga emblem
Drag
Tonat
Mattor
Stötfångarskydd (tittar på någon variant med foliering, eller lackad original, för kromat kan vi inte ha)

Så nu är det väl bara att vänta då. :)
av Mike123
#1403352
Beställde min XC60 i fredags förra veckan dvs den 18/9 och leverans är satt till v. 50, så ca 2 ½ månad, rätt ok får jag säga. Det är en T6 R design Recharge i Fusion Red. Undrar om de prioriterar laddhybrider före diesel/bensin, verkar så med tanke på vad jag läser på detta forum om leveranstider. Det hänger väl ihop med EU bestämmelser och att tillverkarna får vite om de överstiger fel siffror....

En sak jag kan se på vissa av er som beställt är att ni valt induktiv laddning, min säljare sa att jag absolut inte ska välja till det för det är en dålig lösning av Volvo/typ nödlösning, dels blir det fult till höger om växelspaken samt den tar bort utrymme för småsaker(tror det är en eller två mugghållare där annars men också så laddar den vääldigt långsamt, så han rekommenderade som sagt o inte kryssa i det valet.

Någon som vet mer o kanske rentav har en sån laddare i bilen o tycker den är klockren o ha? Man hinner ju ändra om man så behöver...
Bilagor
car_1.png
car_1.png (176.41 KiB) Visad 604 gånger
av Primus
#1403377
Fina bilar både två! Vad gäller Qi-laddning så har jag beställt en från AliExpress som ser som den som länkas till ovan. I alla fall väldigt lik. Jag tänker mig att det är en perfekt plats att ha telefonen på. Qi är ju inte direkt blixten, men så är det ju med all trådlös laddning för mobiler. För mig var det viktigt att den var på 10W och inte 7,5 eller 5W. Tyckte originalet var för dyrt, men kunde lika gärna köpt Volvos då prisskillnaden inte är så stor trots allt. Om Volvos är på 10W vill säga, annars skulle jag låta den vara och köpa en annan.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1403497
Anledningen att jag valde OEM induktiv är först och främst att min bottenkontakt på telefonen är paj, så kan inte ladda med sladd. :) Sen vill jag inte ha en massa add-on-bröte liggandes omkring överallt. Så det var ett enkelt val. Om den är snabb eller långsam spelar ingen större roll. Så länge telefonen håller sig average när jag kör navi eller spotify.

Jag fick btw bekräftat av min säljare (även om det inte hade något, med något att göra i just detta inlägg) att mina 18" vinterhjul jag har idag (Volvo OEM, nån sorts standard 5 spoke, som ser alldagligt tråkiga ut) passar till den nyligen beställda XC60 T6 R-design Recharge. Det är dock lite skumt att man inte kan, i option vinterhjul, välja något annat är 19" i "bygg din bil". Lite vilseledande. Men men, även om det är kampanj på 9900kr för vinterhjul nu (som då sannolikt hade blivit 19"?) fram till 30/9, så snikade jag och kör på mina befintliga 18".

Iofs, när jag resonerar med mig själv här i tråden kanske jag borde ha löst ett set med nya hjul, för 9900 och krängt av mina befintliga, för att få nya fräscha däck, och en större storlek. Nåväl, orka greja med Volvofinans och beställningar och grejer igen...
av Mike123
#1403528
Oki, jag förstår där med sladdlöst alla har sina skäl.

Angående vinterdäck i offert (just nu) så år det dessa man får för 9900 dvs 58% rabatt, så dom tog jag med, blir svårt att få Volvo original fälg med (som jag valde) Pirelli dubbfria v-däck till ett bättre pris. Vinterhjul 18" 5 D-ekrad Svart DC

Men sen återstår det ju om man tycker de gör sig bra på biolen, ytterst tveksamt tyvärr, inte en fälg jag skulle valt om jag fick välja fritt. Ska se om jag kan deala med säljaren och få med andra liknande fälgar men som gör sig bättre på bilen.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1403533
Aha, det är dessa som avses då kanske?
Bild

Ser ju inget vidare ut. Samtidigt har jag dessa idag, och det lär väl se förjävligt ut också. :)Bild
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 226

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]