Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif55
#1349544
Vanlig och vanlig, helt klart den dyraste bilen jag köpt någon gång. En fullsmetad T8 inscription är ju inte billig direkt😳
Jag Håller med, leveranstiden är ett skämt.
Jag väntar och väntar och hoppas på Maj. Vill iaf inte ta ut den före April.
av Lockis
#1349556
Leif55 skrev:Vanlig och vanlig, helt klart den dyraste bilen jag köpt någon gång. En fullsmetad T8 inscription är ju inte billig direkt😳
Jag Håller med, leveranstiden är ett skämt.
Jag väntar och väntar och hoppas på Maj. Vill iaf inte ta ut den före April.
En XC60 är en vanlig bil, det som gör din dyr är just hybrid utförandet. Men det betyder inte att det är en ovanlig modell.
I min värld är det en XC60 sen vad den har för motor spelar egentligen ingen roll.
av Lockis
#1349573
Leif55 skrev:Tja, vad gör man inte för miljön😉
Hehe, hade det inte varit för att Volvo stoppat i sin största bensin motor så hade jag köpt miljö argumentet :-D
I min värld hade det varit mer lämpligt med T4an kanske. Men då hade man nog sålt ännu mer för man hade kapat en del i priset :-)

Jag förutspår att V60 T6TE kommer bli en storsäljare i förmåns segmentet.
av BertB
#1349612
Efter uthämtning av min första Volvo så bar det iväg på en liten Skånerunda på 24 mil. Aldrig har körning varit så enkel och avslappnad. Måste medge att det var lite skrämmande i början att prova Pilot Assist och andra hjälpmedel. Man önskar att alla körde med adaptiv farthållare så avstånd kunde hållas och olyckor kunde undvikas.
XC60 Momentum T5.jpg
XC60 Momentum T5.jpg (74.35 KiB) Visad 506 gånger
Eftersom Skåne har kust åt tre väderstreck, så måste man ju se dessa på en ny runda imorgon.
av Lockis
#1349622
BertB skrev:Efter uthämtning av min första Volvo så bar det iväg på en liten Skånerunda på 24 mil. Aldrig har körning varit så enkel och avslappnad. Måste medge att det var lite skrämmande i början att prova Pilot Assist och andra hjälpmedel. Man önskar att alla körde med adaptiv farthållare så avstånd kunde hållas och olyckor kunde undvikas.
XC60 Momentum T5.jpg
Eftersom Skåne har kust åt tre väderstreck, så måste man ju se dessa på en ny runda imorgon.
Grattis! Den bilen gör sig riktigt fin där :-D

Jag brukar inviga mina bilar med en tur till Bordershop i Tyskland, bor själv i NV Skåne.
Nya bilen kommer runt nyår så det lär bli en liten shopping runda i Januari till Tyskland för att verkligen få prova bilen :-)
av Levo23
#1349631
Kul att läsa inläggen här, och vilka bilar ni beställt. Själv väntar man på en xc60 B5 awd bensin. Efter kört diesel många år, blir det bensin. Blir intressant att se vad cylinderavstängningen kan göra för förbrukningen. Levereras beräknas i februari från Torslanda,, så hoppas vi har snö så man kan testa AWD.
av fkullberg
#1349634
Levo23 skrev: tor 21 nov 2019, 21:46 Kul att läsa inläggen här, och vilka bilar ni beställt. Själv väntar man på en xc60 B5 awd bensin. Efter kört diesel många år, blir det bensin. Blir intressant att se vad cylinderavstängningen kan göra för förbrukningen. Levereras beräknas i februari från Torslanda,, så hoppas vi har snö så man kan testa AWD.
Spännande var med inne på B5, sen blev det diesel i slutändan. Lite med info om din kärra? :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1349637
fkullberg skrev: tor 21 nov 2019, 21:48
Levo23 skrev: tor 21 nov 2019, 21:46 Kul att läsa inläggen här, och vilka bilar ni beställt. Själv väntar man på en xc60 B5 awd bensin. Efter kört diesel många år, blir det bensin. Blir intressant att se vad cylinderavstängningen kan göra för förbrukningen. Levereras beräknas i februari från Torslanda,, så hoppas vi har snö så man kan testa AWD.
Spännande var med inne på B5, sen blev det diesel i slutändan. Lite med info om din kärra? :-D
Med risk att jag har missat något: Stänger den av några av de 4 cylindrarna under färd, likt Mercedes V8/V12?
av S80-04
#1349642
Lockis skrev:
S80-04 skrev:
Lockis skrev: ons 20 nov 2019, 16:07

Detta är hemsk läsning.
Måste ju bero på batteri tillgången. Samtidigt som man vill ha ut mer icke hybrider nu för miljörätterna och slippa straffskatt ifrån Volvos sida?

Ska bli intressant att se hur leveranstiderna förändras under första halvan av nästa år.
Var i dag och hämtade min Xc60 D5. Försäljaren påstod att leveranstiderna på T8 inte skulle vara så långa. Sade att en i dag beställd skulle levereras nästa år i februari!
Det är ju jätte märkligt om folk som beställt i somras inte får sina förrens i Juni.

Hur länge fick du vänta på din D5?
3 mån och en vecka. Förresten en B5. Då jag beställde den i augusti sade försäljaren att man kunde få en då beställd T8 vid årsskiftet.
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 225

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]