Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JP88
#1573917
MY24 har allvädersdäck som standard på 18" och 19", på större fälgar är sommardäck standard.
På MY25 är sommardäck standard på alla fälgstolekar. Allvädersdäck finns som tillval, som kostar extra.
av Dpblad
#1573943
Tack. Ser det nu. Misstänker var det kom ifrån. Jag har ångrat vid flera tillfällen att jag inte tog fler skärmdumpar från bygg-appen. Vet att det inte är den som gäller, men vilse blir man och det är lugnande att veta orsaken. I detta fall bytte jag sen från 19" till 20".
Användarvisningsbild
av Robbi
#1575986
På väg till handlaren!

XC60 Recharge T6 Plus Dark edition
Vapour grey
20 tums hjul
Harman Kardon ljud
Mörk tonade rutor
Parkeringskamera 360
Dragkrok

Förhandlade till mig lacksskydd och mattpaketet också.
Användarvisningsbild
av bem
#1576006
Robbi skrev: lör 13 apr 2024, 09:03 På väg till handlaren!

XC60 Recharge T6 Plus Dark edition
Vapour grey
20 tums hjul
Harman Kardon ljud
Mörk tonade rutor
Parkeringskamera 360
Dragkrok

Förhandlade till mig lacksskydd och mattpaketet också.
Den lär bli kul att köra. Om du inte haft laddhybrid och nöjet att köra på Pure körläge (bara el) så kommer du säkert uppskatta det tysta framglidandet på vägen när man bara kör på elmotorn. Du kanske inte haft så många hk förr som nya bilen har? Volvos laddhybrider T6 (och T8) går som raketer med härlig acceleration, i Power körläge har du alla bensinhästar och elhästar till ditt förfogande.
Stort hybridbatteri och 145 elhästar på elmotorn. Mums. Plus utrustningsnivå har mycket utrustning och Harman Kardon är inte fel även om man kanske skulle önska mer inställningsmöjligheter men rätt bra ljud. 20 tumshjul lär göra den snyggare då hjulhusen fylls ut finare på en så stor bil som XC60. Halvelektriska dragkroken är bra (fick dock bytas på min Volvo efter en körde på mig och smet). 360-graders kamera är nog en hel del bättre än backkamera (som jag har, inget vidare tycker jag sett så här i backspegeln efteråt).
Jag kör V90 Recharge MY22 early om du undrar, Inscription utrustningsnivå (det som numera är Plus ungefär), kör med 19 tum hjul, har Harman Kardon, mörka bakrutor och laminerat glas (samt Klimatpaket, Ljuspaket, Loungepaket, HUD, halvautomatiska dragkroken). Du kommer säkert bli supernöjd fastän det finns, som på alla bilar, några nackdelar med den (så även på min).
Lycka till med nya bilen. Lägg gärna upp ett foto på den sen när du hämtat den, alltid roligt se.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1576193
bem skrev:
Robbi skrev: lör 13 apr 2024, 09:03 På väg till handlaren!

XC60 Recharge T6 Plus Dark edition
Vapour grey
20 tums hjul
Harman Kardon ljud
Mörk tonade rutor
Parkeringskamera 360
Dragkrok

Förhandlade till mig lacksskydd och mattpaketet också.
Den lär bli kul att köra. Om du inte haft laddhybrid och nöjet att köra på Pure körläge (bara el) så kommer du säkert uppskatta det tysta framglidandet på vägen när man bara kör på elmotorn. Du kanske inte haft så många hk förr som nya bilen har? Volvos laddhybrider T6 (och T8) går som raketer med härlig acceleration, i Power körläge har du alla bensinhästar och elhästar till ditt förfogande.
Stort hybridbatteri och 145 elhästar på elmotorn. Mums. Plus utrustningsnivå har mycket utrustning och Harman Kardon är inte fel även om man kanske skulle önska mer inställningsmöjligheter men rätt bra ljud. 20 tumshjul lär göra den snyggare då hjulhusen fylls ut finare på en så stor bil som XC60. Halvelektriska dragkroken är bra (fick dock bytas på min Volvo efter en körde på mig och smet). 360-graders kamera är nog en hel del bättre än backkamera (som jag har, inget vidare tycker jag sett så här i backspegeln efteråt).
Jag kör V90 Recharge MY22 early om du undrar, Inscription utrustningsnivå (det som numera är Plus ungefär), kör med 19 tum hjul, har Harman Kardon, mörka bakrutor och laminerat glas (samt Klimatpaket, Ljuspaket, Loungepaket, HUD, halvautomatiska dragkroken). Du kommer säkert bli supernöjd fastän det finns, som på alla bilar, några nackdelar med den (så även på min).
Lycka till med nya bilen. Lägg gärna upp ett foto på den sen när du hämtat den, alltid roligt se.
Nej, jag har inte haft så många HK förr. Jag byter in XC60 T5 inscription MY20, så jag vet hur bilen går på endast bensinmotorn 255 hk och det räcker och blir över. Det jag inte får med nya bilen, och som jag har på nuvarande, är HUD. Det skulle krävt att jag går upp till Ultimate och i princip enda skillnaden är just HUD, vilket då hade kostat 50 000:-. Inte värt HUD då jag mer ”upptäcker då och då att den finns”.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1576250
Robbi skrev:På väg till handlaren!

XC60 Recharge T6 Plus Dark edition
Vapour grey
20 tums hjul
Harman Kardon ljud
Mörk tonade rutor
Parkeringskamera 360
Dragkrok

Förhandlade till mig lacksskydd och mattpaketet också.
Idag ringde ÅF och jag kan hämta bilen på torsdag! Beräknat var den 26/4. Jag beställde 12 nov så det blir 5 månader. Snabbaste brställningen hittills.
  • 1
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]