Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aner
#1331690
Pellix skrev: fre 09 aug 2019, 13:10
Aner skrev: fre 09 aug 2019, 08:40
Pellix skrev:
Härligt!
Vilka fälgar har du valt? Såg att det stod skärmbreddare men hittade inte fälgarna någonstans... :)
Den levereras med de 19" som sitter på Inscription som standard. Kommer inte använda dom utan väljer att sätta dit nya Vossen HF-2 www.vossenwheels.com som är specialbeställda till bilen i 22"
Härligt, det kommer bli grymt!
Jag kunde tyvärr bara ta 18” till vinterdäcken (tjänstebil) så det kan nog se lite roligt ut med skärmbreddare och de ”smala” däcken som sitter på 18”
Får flytta ut hjulen med spacers så det fyller ut... ;-)
Användarvisningsbild
av Jefe
#1332218
Då är bilen beställd

XC60 T5 AWD R-Design
Onyx Svart Metallic
Teknikpaket Pro
Klimatpaket
Läder Sport Charcoal RA01
Passagerarstol elmanövrerad
Stolsminne passagerarstol
SensusConnect Bowers&Wilkins
22"10 O-Sp Elegant BlackDC
Akustik rutor
Mörkt tonade rutor
Stötfångarskydd bak rostfritt borstat stål
Stänkskydd Fram,Bak
Borttag av emblem

Leverans i slutet av Oktober

Bild
Senast redigerad av 1 Jefe, redigerad totalt 0 gånger.
av dfa
#1332294
Någon som beställt nyligen och fått bilen kopplad till "minvolvo" ? Beställde i slutet av Juli men har ännu inte fått den kopplad. Brukar alltid gå snabbare. Typ ett par dagar bara.
Min säljare är på semster så mailade supporten men ännu inget svar.
av LazerHawke
#1332306
dfa skrev: tor 15 aug 2019, 22:01 Någon som beställt nyligen och fått bilen kopplad till "minvolvo" ? Beställde i slutet av Juli men har ännu inte fått den kopplad. Brukar alltid gå snabbare. Typ ett par dagar bara.
Min säljare är på semster så mailade supporten men ännu inget svar.
Har du kundorder samt order nummer skall man kunna koppla själv
av dfa
#1332312
LazerHawke skrev:
dfa skrev: tor 15 aug 2019, 22:01 Någon som beställt nyligen och fått bilen kopplad till "minvolvo" ? Beställde i slutet av Juli men har ännu inte fått den kopplad. Brukar alltid gå snabbare. Typ ett par dagar bara.
Min säljare är på semster så mailade supporten men ännu inget svar.
Har du kundorder samt order nummer skall man kunna koppla själv

Aha, det hade jag inte koll på, tack!

Ser bland dokumenten när jag jämför med tidigare beställningar att jag fått en orderkopia men inte en orderbekräftelse (den som innehåller bilordernummer)
Så det kanske är bilordernummer som saknas. Skall höra med ÅF under morgondagen. Kan ev bero på semestertider.
Fick höra leverans i Nov/Dev av säljaren så hoppas att orden är lagd. Känns ju lite bättre om beställningen skulle bli sen att den ändrade bonus/malusen vid årsskiftet kanske uteblir.

Återigen tack för tipset!
av dfa
#1332454
Fick svar från någon hos ÅF som hade bra koll. Min bil ligger i "holding pool" och är inte inslottad i produktion ännu tydligen ( låg en hel hög med XC60 och V60 )
Så fort det sker får man ett bilordernummer och den dyker upp i "Min Volvo"
av XC888
#1332461
dfa skrev:Någon som beställt nyligen och fått bilen kopplad till "minvolvo" ? Beställde i slutet av Juli men har ännu inte fått den kopplad. Brukar alltid gå snabbare. Typ ett par dagar bara.
Min säljare är på semster så mailade supporten men ännu inget svar.
Beställde en XC60 T5 AWD Momentum Advanced SE II i slutet av juli och initialt leveransbesked av säljaren var "nov-dec".

I början av augusti fick jag besked via mejl att bilen var kopplad i "minvolvo", dvs inom en vecka från beställning. I "minvolvo" så kunde jag då även se beräknad leverans till mitten av november.

Gjorde några mindre tillägg till min beställning hos ÅF i början av veckan och några dagar senare så blev beräknad leverans uppdaterad till början av oktober. :-D
Vad som hände där har jag ingen aning om, var orolig att leverans datum skulle påverkas negativ...
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1332788
Om jag lägger till läderklädsel kostar tillägget 0kr, hur kom det sig?
Hur tänker ni gällande läder? Har alltid tyckt det klassiska "varmt på sommar kallt p vinter", vad är era erfarenheter med läderstolar?
Senast redigerad av 1 Spid3r, redigerad totalt 0 gånger.
av stevvee
#1332789
Spid3r skrev:Om jag lägger till läderklädsel kostrar tillägget 0kr, hur kom det sig?
Hur tänker ni gällande läder? Har alltid tyckt det klassiska "varmt på sommar kallt p vinter", vad är era erfarenheter med läderstolar?

Hade kört läder. Du får ändå läder på sits o rygg så det kommer du ej ifrån.
av LazerHawke
#1332790
Spid3r skrev:Om jag lägger till läderklädsel kostar tillägget 0kr, hur kom det sig?
Hur tänker ni gällande läder? Har alltid tyckt det klassiska "varmt på sommar kallt p vinter", vad är era erfarenheter med läderstolar?
Varma säten kan man ju lindra med solskydd på framrutan samt på vintern kör du värmaren om man har så borde sätena va varma
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 228

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]