Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1534861
Hur mycket är det kvar på bromsbeläggen?
av LJN
#1535650
Noterar att motorljudet från min XC60 T6 Recharge Late MY2023 är lite "brummigt" ? Låter nästan som en Atkinson bensinmotor som sitter i Lexus mfl. Frun frågade spontant, vad är det som låter vid gaspådrag från stillastående. Någon som noterat samma sak? Har tidigare kört V60 T5 VEA under 3 år och den hade inte samma "osnygga" ljudkaraktär.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1537495
Var hittar jag förbrukning för resp resa om jag bara kör på el eller blandat?

I appen såg man det innan Google pajade allt.
I bilen ser jag trippmätare men det är totalt och det man kan plocka fram genom att trycka "ok" på rattknapparna innehåller ingen elförbrukning?
av LJN
#1538392
Ny erfarenhet med min "nya" XC60 MY2023 Late: Skulle idag "precisionsbacka" med släpkärra och brukar då ibland öppna förardörren för att få bättre uppsikt bakåt. Men icke, bilen vill inte köra bakåt med med öppen framdörr... Jag ser ser det som en "onödig" funktion helt enkelt.
av andTa
#1540721
Nu har jag haft min nya XC60 T6 recharge i ca 3 v.
Mycket nöjd. Underbar bil, men den har några mycket irriterande buggar.
Parkeringsbromsen aktiveras bara när den känner för det.
Trafikskyltsinformation visar fel nästan jämt. Ex 80 på 70 väg, 50 på 110 väg, 50 på huvudledsskylt, osv..
Ofta byter den hastighet utan skylt.
Telefonsamtal via Bluetooth funkar bara ibland. Vill inte ansluta. Måste avaktivera /aktivera i bilen för att det ska funka.
Fjärrstart funkar bara när laddkabeln är urkopplad.
Körjournalen funkar för det mesta bra.
Är det Google som är boven?
Senast redigerad av 1 andTa, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1540724
andTa skrev:Nu har jag haft min nya XC60 T6 recharge i ca 3 v.
Mycket nöjd. Underbar bil, men den har några mycket irriterande buggar.
Parkeringsbromsen aktiveras bara när den känner för det.
Trafikskyltsinformation visar fel nästan jämt. Ex 80 på 70 väg, 50 på 110 väg, 50 på huvudledsskylt, osv..
Ofta byter den hastighet utan skylt.
Telefonsamtal via Bluetooth funkar bara ibland. Vill inte ansluta. Måste avaktivera /aktivera i bilen för att det ska funka.
Fjärrstart funkar bara när laddkabeln är urkopplad.
Körjournalen funkar för det mesta bra.
Är det Google som är boven?
Ja det kan man kanske säga, Volvo Car Group är det första företaget som samarbetar med Google för att integrera ett Android-baserat infotainmentsystem med appar och tjänster från Google så vem som är ansvarig för bristerna är svårt att säga
av ansjo
#1540792
Jag beställde en XC60 T8 i februari efter jag annullerat min förra order pga komponentsbrist. Någon som fått ungefärlig leveransvecka på sin T8 som beställs samtidigt?
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1540797
ansjo skrev:Jag beställde en XC60 T8 i februari efter jag annullerat min förra order pga komponentsbrist. Någon som fått ungefärlig leveransvecka på sin T8 som beställs samtidigt?
Jag gjorde detsamma som dig annullerade min tidigare T8 pga. komponentsbristen och beställde en ny den 15 Feb. prel. v42 är leveransen nu enligt Volvos hemsida.
av ansjo
#1540807
Har du fått någon datum på Volvos leveranstids med ditt ordernummer?
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1540846
Endast v42 och att jag kan ändra min beställning fram till 31 augusti.
  • 1
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 226

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]