Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeNSvl
#1455764
HeavyMetal skrev: sön 25 jul 2021, 16:43
MickeNSvl skrev: sön 25 jul 2021, 13:36 Och olyckan med halvledarbrist fortsätter... Nu blir det utan:
- Foot movement detection sensor (FDFM) - dvs möjlighet att öppna bakluckan med foten antar jag.
· DAB+ Radio

Radion ska gå att uppdatera i efterhand men inte "fotöppnaren". Lite glad att jag valt CoV då jag kan byta bil när jag känner för det utan tanke på andrahandsvärde osv.
Vem använder DAB+ idag när det finns internet radio med högre kvalite?
Du menar CBV ? ;-)

Jag lär inte sakna DAB. Det är inte så utbrett iaf. Ja det ska så klart vara CbV, Care by Volvo :-)
av pmb
#1455770
MickeNSvl skrev: sön 25 jul 2021, 21:19
pmb skrev: sön 25 jul 2021, 14:35 MickeNSvl > Hur har du fått info om detta? Har beräknad leverans i oktober på V60 Recharge -22. Börja fundera om man ska avboka bilen (huruvida det går eller ej vet jag inte)… :-(
Volvo ringde då jag beställt den online CarebyVolvo dvs "prenumerationstjänsten" (men då jag inte svarade så skickade man ett mail). Man ringde även första gången då bl.a. 360 kameran utgick.

Ok. Jag har beställt den som privatbilsköp men inget hört från säljaren gällande annat än 360-kamera vilket jag fick besked om redan i samband med orderbekräftelsen.
Ska nog ta kontakt med säljaren så får man ta ställning till det då ifall fler funktioner plockas bort. Är inte beredd på att tappa fler funktioner då jag ändå specat min ”eventuella” bil med tämligen hög utrustningsnivå.
Användarvisningsbild
av bem
#1455889
Jösses vad det börjar plocka på nu i 60-serien på 2022:or med funktioner som Volvo inte kan leverera. Och så Volvo Cars appen som bara har ynka 3 av 12 funtioner för 2022 årsmodell nu i början. Låter som att bilhyra Care by Volvo är rimligt så man kan om man vill säga upp abonnemanget med bara 3 månaders uppsägningstid när chipbristen upphört och då beställa ny bil med den utrustning man beställde tidigare eller vill ha som inte kunnat levereras tidigare.
Care by Volvo tror jag inte fanns när jag beställde min V90 (T6 Recharge) i februari 2021. Jag velade länge innan mellan V60 T6 Recharge och V90 T6 Recharge. Ser ut som jag klarar mig helskinnad från chipbristen på min V90 då 90-serien inte berörts av den eftersom Volvo prioriterat den serien vid chipbristen. Bara några dar kvar nu innan jag får hämta min bil hos Volvohandlaren där den stått i snart 2 veckor nu. Antar semestertiderna gör det tar lite tid få min bil klar för utlämning till mig (bara några få saker som skall monteras av min Volvohandlare).
Hoppas ni som beställt en ny Volvo 60-serie inte blir av med ännu mer funktioner.
/Bo
av otown
#1456068
Är det nån som har kvar allt som dom beställde när dom hämtade ut bilen?
Hämtar min nya Xc60 på torsdag och allt är med, inkl bliss o 360 kamera :-o
av Fattiglapp
#1456093
otown skrev: tis 27 jul 2021, 21:05 Är det nån som har kvar allt som dom beställde när dom hämtade ut bilen?
Hämtar min nya Xc60 på torsdag och allt är med, inkl bliss o 360 kamera :-o
Grattis! Men låter väldigt konstigt. Har de alltså komponenter till några bilar?
Är du privatköpare? Eller råkar du vara hög chef på Volvo Cars :-D ?
Användarvisningsbild
av bem
#1456103
Fattiglapp skrev: tis 27 jul 2021, 22:48
otown skrev: tis 27 jul 2021, 21:05 Är det nån som har kvar allt som dom beställde när dom hämtade ut bilen?
Hämtar min nya Xc60 på torsdag och allt är med, inkl bliss o 360 kamera :-o
Grattis! Men låter väldigt konstigt. Har de alltså komponenter till några bilar?
Är du privatköpare? Eller råkar du vara hög chef på Volvo Cars :-D ?
De kanske hittat på lagret några pallar med BLIS och 360-graderskamera komponenter? :-D
Eller så kanske det inte går åt så mycket bristkomponenter i 90-serien så 60-serien kan få del av kakan? :-D
Eller kan Volvo ha fått fatt i komponenter så de på senare tid kunna bygga bilar i 60-serien med funktioner som chipbristen hindrat dem från tidigare?
Men kul att vissa verkar få bilar byggda nu som har funktioner som man inte kunnat få p.g.a. chipbristen.
/Bo
av otown
#1456105
Privatköp o beställde i slutet av mars.
Tycker med de e konstigt att allt är med när man hör hur många det är som blivit kontaktad ang brist till 60 bilarna
Användarvisningsbild
av metal
#1456106
otown skrev:Är det nån som har kvar allt som dom beställde när dom hämtade ut bilen?
Hämtar min nya Xc60 på torsdag och allt är med, inkl bliss o 360 kamera :-o
Jag hämtade ut min XC60 T8 Pro Edition för en dryg vecka sedan. Den hade alla de tillval som bilen beställdes med i mars, alltså inkl BLIS och 360 kamera etc...
Enligt min återförsäljare så var det just Pro Edition som "klarade sig undan" chipbristen.
Användarvisningsbild
av bem
#1456124
Aha, XC60 T8 R-Design Pro Edition dvs maxutrustad Volvo har prioriterats under chipbristen. Kanske även andra modeller än XC60 med R-Design Pro Edition prioriterats under chipbristen?
/Bo
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 226
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]