Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mike123
#1403536
Ja precis dom. Har inte sett dom live men på bild nja inget man skulle hurra för o inte på en XC60 R design ujuj så fel. Då är dina bättre absolut skulle jag säga, de har svärmor på sin XC60 o de är helt ok, tycker jag. Måste nog kolla med säljaren om det går att göra nåt åt, de brukar inte vara så flexibla när det gäller just däck dock o ny bil....tyvärr...
Användarvisningsbild
av hållundan
#1403541
Mike123 skrev: ons 23 sep 2020, 15:23 Ja precis dom. Har inte sett dom live men på bild nja inget man skulle hurra för o inte på en XC60 R design ujuj så fel. Då är dina bättre absolut skulle jag säga, de har svärmor på sin XC60 o de är helt ok, tycker jag. Måste nog kolla med säljaren om det går att göra nåt åt, de brukar inte vara så flexibla när det gäller just däck dock o ny bil....tyvärr...
Min granne har dem på sin XC60, och de ser inte jätteroliga ut, nej. Om min handlare föreslår och avser dessa som 9900-dealen före 30/9 kommer jag nog tacka nej och köra vidare på mina. Som sagt, inte jätteroliga heller, men mindre oangenäma, om man uttrycker det så. :) Och nej, min erfarenhet är att de har typ noll och ingen möjlighet att göra något extra avseende storlekar, ändringar osv. vid sådana här kampanjer (i synnerhet vinterhjul). Claimar för det mesta att det sköts centralt av Volvos säljbolag typ.

Såg btw att det var kampanj på teknikpaketet och förarstödpaketet fram till början av November, så min vagn klockade in på strax under 600k efter rabatter. Helt. Jädra. Sinnessjukt ändå. Inget man slantar upp som privatkund direkt.
av Primus
#1403543
Jag tycker de som följer med ser bra ut.. :oops: Och det säger jag inte bara för att jag själv beställt vinterdäck och dessa.. :-D Jag var ett tag inne på att beställa dem till sommardäcken, men då de följde med vinterdäcken så håller jag mina hästar.

Nu är jag en lågbudgetfälgkille, har aldrig velat betala för ”fräcka” fälgar och tunna däck. Jag har banracinglicens och vill jag köra med tunna däck får det bli på bana.. :nerd:
av Mike123
#1403547
Jo fast de där vinterfälgarna är nog de minst snygga de har på sin hemsida över tillbehör...hade de gått upp 1 tum så finns det ju fler o välja på, i 19" finns helt ok fälgar se nedan.

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... %20hybrid)

Angående priset Hållundan - håller med helt där, galet är ordet och som sagt inget man ens funderat på om det varit privatköp, nu är det på gränsen också kan jag tycka med tanke på vad man betalar netto och vad man får för pengarna oavsett om man har lön 60.000 kr/mån eller 120.000 kr/mån (tycker jag...). Jag tog med B&W så den gör ju att förmånsvärdet sticker iväg en del....men kändes fel o inte ta med den när man älskar bra ljud även om HK nog hade räckt långt det med.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1403698
Fick svar från handlaren nu att jag kunde lägga på 4k på 9900-vinterhjulsdealen för att få 19", men så roligt är det inte, så jag håller med "Primus" ovan...

Dessutom vill jag tycka att om man nu vill komma upp i size för att det ska riktigt bra ut, behöver man nog klättra över 20", för att få det att lira snyggt. Samtidigt är jag inte heller superfan av 22-orna, då det börjar se lite "Escalade-pimpigt" ut med såpass gigantiska hjul. I-landsbekymmer big time.

Edit: Och att kostnaden för att köra på 22 är ju heeeeelt sinnessjuk, så det är verkligen imho, helt waste.
av Primus
#1403914
Hämtat ut min idag.. :-D
Bilagor
46D4892A-3BBA-4731-82F6-17FA379AB807.jpeg
46D4892A-3BBA-4731-82F6-17FA379AB807.jpeg (403.68 KiB) Visad 856 gånger
av Mike123
#1406648
Men hur såg bilen ut avtäckt?
av fkullberg
#1406652
hållundan skrev: tor 24 sep 2020, 10:19 Fick svar från handlaren nu att jag kunde lägga på 4k på 9900-vinterhjulsdealen för att få 19", men så roligt är det inte, så jag håller med "Primus" ovan...

Dessutom vill jag tycka att om man nu vill komma upp i size för att det ska riktigt bra ut, behöver man nog klättra över 20", för att få det att lira snyggt. Samtidigt är jag inte heller superfan av 22-orna, då det börjar se lite "Escalade-pimpigt" ut med såpass gigantiska hjul. I-landsbekymmer big time.

Edit: Och att kostnaden för att köra på 22 är ju heeeeelt sinnessjuk, så det är verkligen imho, helt waste.
Allt under 22” är vinterdäck 😅
C1005F83-3F34-4148-94A9-217BC110EAD5.jpeg
C1005F83-3F34-4148-94A9-217BC110EAD5.jpeg (773.25 KiB) Visad 675 gånger
Användarvisningsbild
av hållundan
#1406844
Okej, tjusigt som fan (har bara motstatta tankengång inprogrammerad för att förlika mig med att jag inte har råd. :))

Beställde min bil 20w41 och preliminär leveranstid 20w49. Tycker det är rätt kort ändå. Jag gick in tidigare än vanligt med beställningen bara för att man hört stories om att hybriderna har så jädra lång väntetid... Så nu kommer min behöva bli stående hos handlaren över jul bara för att jag inte byter förrän i Januari. :)
av Mike123
#1407364
hållundan skrev: tor 24 sep 2020, 10:19 Fick svar från handlaren nu att jag kunde lägga på 4k på 9900-vinterhjulsdealen för att få 19", men så roligt är det inte, så jag håller med "Primus" ovan...

Dessutom vill jag tycka att om man nu vill komma upp i size för att det ska riktigt bra ut, behöver man nog klättra över 20", för att få det att lira snyggt. Samtidigt är jag inte heller superfan av 22-orna, då det börjar se lite "Escalade-pimpigt" ut med såpass gigantiska hjul. I-landsbekymmer big time.

Edit: Och att kostnaden för att köra på 22 är ju heeeeelt sinnessjuk, så det är verkligen imho, helt waste.
Tack för tipset håll undan, jag la idag faktiskt till 4000 kr så de ska ordna fram 19 tum Pirelli med nedan fälgar. Blir lite trevligare o hämta ut bilen med dessa däck/fälg på bilen! :-)

Bild
Bilagor
XC60 - slutlig fälg.jpg
XC60 - slutlig fälg.jpg (18.49 KiB) Visad 419 gånger
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 225

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen