Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1246939
Håller helt med dig, var inne och kollade på v90 men var inte direkt av mitt smak(om man inte gick på r-design men dyrt) jag väntar också på att få in en v60 hos ÅF så man kan provköra/sitta/klämma eller vad man nu vill säga. jag funderar mellan V60, dels för den är riktigt snygg och bagage-må vare mindre än v90 men inte för stor marginal. Annars kan det bli en bmw 520 touring men själva designen utseendemässigt är ingen "wow" mer åt stor utrymme i bagaget jämfört med v60/v90n
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1247016
TommyP86 skrev:Det var minsann ingen toppversion man startade med iaf Bild
För övrigt kör volvo med continental, pirelli och michelin. Ett tag också bridgestone, lite oklart om det fortfarande är så.
Kan vara min!Bild Momentum, denim blue, T6 awd (skall vara först), diverse extra säkerhetsgrejer inne men svårt att se ute kanske. Beställde i mars

Skickat från min G8341 via Tapatalk


Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1247021
TommyP86 skrev:Det hade varit häftigt Bild när är det leverans?
Det är väl det som talar emot att det är den bilen, det är v26. Men säljaren sa att det kunde ändras snabbt just för att de då inte ens visste med säkerhet när produktionen skulle komma igång. Men 15/3 borde ligga bland de första

Skickat från min G8341 via Tapatalk

av UnleashFusion
#1247073
FSandstrom skrev: lör 28 apr 2018, 12:54
TommyP86 skrev:Det var minsann ingen toppversion man startade med iaf Bild
För övrigt kör volvo med continental, pirelli och michelin. Ett tag också bridgestone, lite oklart om det fortfarande är så.
Kan vara min!Bild Momentum, denim blue, T6 awd (skall vara först), diverse extra säkerhetsgrejer inne men svårt att se ute kanske. Beställde i mars

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Såg att Volvocars hade kommenterat att v60 var en D3, manuell
"motorn på denna bil är en D3 med manuell växellåda. Nya Volvo V60 kommer som T6 och T8 Twin Engine vid ett senare datum, mer information kommer under 2018. Vänligen, Volvo Car Sverige"
av bönan
#1247477
Finns det någon information, eller kvalificerade gissningar, på vilka fler motoralternativ som kommer komma till V60? Har börjat få behov av en kombi då min lilla C-klass sedan inte riktigt räcker till längre och är lite inne på nya V60.

Kan man räkna med att det kommer bli ungefär samma som på V90? AWD är ett krav men bensinaren på 310 hästar är lite mycket i min mening. D3 eller D4 AWD skulle passa mig bättre.
av UnleashFusion
#1247482
bönan skrev: tis 01 maj 2018, 20:18 Finns det någon information, eller kvalificerade gissningar, på vilka fler motoralternativ som kommer komma till V60? Har börjat få behov av en kombi då min lilla C-klass sedan inte riktigt räcker till längre och är lite inne på nya V60.

Kan man räkna med att det kommer bli ungefär samma som på V90? AWD är ett krav men bensinaren på 310 hästar är lite mycket i min mening. D3 eller D4 AWD skulle passa mig bättre.
viewtopic.php?f=86&t=141169
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1254529
Nu har Automotorsport pratat om produktionsstart av V60 CC i slutet 2018
Användarvisningsbild
av Perra83
#1254530
W.A.P.E. skrev: tis 12 jun 2018, 15:12 Nu har Automotorsport pratat om produktionsstart av V60 CC i slutet 2018
Då får vi hoppas att den får samma motorer som vanliga V60.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 42

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]