Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oykkh
#1232704
Hoppas på laddhybrid och elbil

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av frasse4
#1232722
grillchips skrev:Vart finns teasersidan?! :lol:
...
Edit 3:
Fick inte videon att lira alls i varken Chrome eller Safari, så här är direktlänk. Ser onekligen ut att få en mer "klassisk" baklucka.
https://assets.volvocars.com/se/~/media ... 146a3.ashx
Ska det inte sitta ett skattemärka på P1800ES, eller är det helt fel reggskylt kanske?
Sorry, ett öga för detaljer :P
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1232727
frasse4 skrev:
grillchips skrev:Vart finns teasersidan?! :lol:
...
Edit 3:
Fick inte videon att lira alls i varken Chrome eller Safari, så här är direktlänk. Ser onekligen ut att få en mer "klassisk" baklucka.
https://assets.volvocars.com/se/~/media ... 146a3.ashx
Ska det inte sitta ett skattemärka på P1800ES, eller är det helt fel reggskylt kanske?
Sorry, ett öga för detaljer :P
Den moderna skylten blev krav 73, samma år som den där bilen är från enligt registret. Men kontrollmärket kom först 74 enligt Wikipedia, innan dess sattes märket i kupén (och ett besiktningsmärke på sidorutan). Så att vara utan verkar vara rätt autentiskt.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1232730
V60 ser bra ut om bilderna är rätt. Lastutrymmet såg lovande brett ut i filmen också, lite som om V60:n inte smalnar av bakåt riktigt på samma sätt som 90:an.
Användarvisningsbild
av joel80
#1232732
oykkh skrev:Hoppas på laddhybrid och elbil

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Ren elbil för under 500k och jag beställer direkt! :D
Användarvisningsbild
av frasse4
#1232737
SBergdahl skrev: Den moderna skylten blev krav 73, samma år som den där bilen är från enligt registret. Men kontrollmärket kom först 74 enligt Wikipedia, innan dess sattes märket i kupén (och ett besiktningsmärke på sidorutan). Så att vara utan verkar vara rätt autentiskt.
Där ser man, jag trodde de kom samtidigt :). Men skylten är väl en ny skylt utan EU-symbol, de gamla hade väl en 3:a med ett rakt sträck över?
Sorry för OT
Användarvisningsbild
av hållundan
#1232738
DA123 skrev:Hittade dessa bilder på Twitter:

Bild

Bild

Från: http://www.automotosvijet.com/index.php ... o-v60-2019

Tycker bilderna matchar den stil som Volvos officiella bilder har så de kan nog vara äkta.
Go home Twitter, you are drunk! ;)
av valln
#1232739
Om jag får med kvinnan på Volvos bilder och jag beställer direkt! :D

Annars är elbil också intressant men jag tror att en ren elbil i 60-serien med kanske 30-40 mil längd på batteriet dröjer några år tyvärr.. Hybrider tror jag bara är en dålig mellanprodukt till ren elbil eventuellt slår igenom.
Hellre tror jag på batteri och en jätteliten bensinmotor som nödhjälp.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1232742
Volvo kan nog inte vänta några år med en elbil om de vill hänga med...
Användarvisningsbild
av V9097
#1232746
Det där ser ju inte helt fel ut! Kommet den som T5 TE blir det troligen min nästa tjänstebil :-)-)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 42
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]