- fre 26 jan 2018, 11:10
#1228278
Bland elbilarna är det ju i princip bara Nissan Leaf, BMW i3, e-Golf och Renault Zoe som finns utöver Tesla. Model 3 är för liten, Model S och X för dyra. Övriga märken är inte tillräckligt mycket bil. V
Min slutsats liknar din, att även nästa bil får bli med ICE, kanske en V60 eller en BMW 3-serie. Först om ungefär fyra år går jag över på plug-inhybrid alternativt el, men nästa tjänstebil kommer nog bli dyrare attdra runt än nuvarande.
V90 T6 Recharge Core Edition (nuvarande)
740 GLT 16 Valve -88b (nuvarande)
164 1973 (nuvarande)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
TommyP86 skrev:Något som direkt påverkar mej som funderat på nya v60, är bonus malus. Alla bilar kommer liksom hamna i det systemet. Lite tråkigt. Speciellt mtp att t5 hybriden säkerligen blir trepip. Det är helt inaktuellt. Fyra, okej, trea känns inte bara som gräsklippare, utan är en. Starkare hybrid kommer väl ha ett insteg på 550isch, känns inte heller aktuellt.Bonus/Malus är ett riktigt skit. Tyvärr ser det ju inte så värst mycket roligare ut för andra märken heller. Passat GTE, Audi A3 e-tron, Mitsubischi Outlander och BMW 330e har visserligen 4 cylindrar men BMWn finns bara som sedan och Passaten och Outlanderns känns inte särskilt nya och fräscha längre, A3 är för liten för mina behov. Kia Niro etc finns inte på min karta.
Då betalar jag hellre 30-40k i treårsskatt och får en vanlig ice, passar dessutom mitt körmönster bättre.
Summan är väl elbil antar jag (om man knte vill skatta), så då får man troligen gå bort från volvo ett tag eftersom de flesta verkar lansera såna långt före dom i den klassen.
Bland elbilarna är det ju i princip bara Nissan Leaf, BMW i3, e-Golf och Renault Zoe som finns utöver Tesla. Model 3 är för liten, Model S och X för dyra. Övriga märken är inte tillräckligt mycket bil. V
Min slutsats liknar din, att även nästa bil får bli med ICE, kanske en V60 eller en BMW 3-serie. Först om ungefär fyra år går jag över på plug-inhybrid alternativt el, men nästa tjänstebil kommer nog bli dyrare attdra runt än nuvarande.
V90 T6 Recharge Core Edition (nuvarande)
740 GLT 16 Valve -88b (nuvarande)
164 1973 (nuvarande)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)