Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
#1266432
jo var väl ett par 100 bilar men rullar fortfarande, finns en i området jag bor i men vetefan hur dagens prestanda kan tänkas vara jämfört när den var ny ,hade inte den 3fas laddning med ,i alla fall dom senare som byggdes
Användarvisningsbild
av joel80
#1266446
Derank skrev:C30 tillverkades för utvärdering, ja tror det gjordes några hundra bilar. var inget svensson kunde köpa, men grunden kom väl därfrån, det konstiga är att det tagit 100år att öka räckvidden, C30 gick 15mil på 2timmars laddning typ.
Den gick väl snarare runt 10-12 mil på riktigt. Man körde ju NDEC-körcykel även på räckvidden då.
Nu går flera av de nya elbilarna upp mot 30-40 mil enligt nya WLTP-körcykeln, så en skaplig förbättring är det ändå.
Av dom ovan som har spec på över 300km har vi: Kona, Zoe, Leaf, Tesla (båda), I-Pace, Kona, Nero och E-Tron. samt så har Volvo sagt 40-50mils räckvidd.. Får hoppas dom håller det.

Pratas också om batteriuppgradering för Ioniq och E-golf. Men inte mer än rykten än.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1266450
Derank skrev: lör 25 aug 2018, 17:43 C30 tillverkades för utvärdering, ja tror det gjordes några hundra bilar. var inget svensson kunde köpa, men grunden kom väl därfrån, det konstiga är att det tagit 100år att öka räckvidden, C30 gick 15mil på 2timmars laddning typ.
Vi har en sån C30 på jobbet. Fem mil tyckte jag var smått nervöst på en laddning. Dock var det någon minus ute den dagen.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1269068
CC borde inte vara långt borta nu.
En säljare pratade om att de skulle få visningsbil V42 eller V46
av dfa
#1269077
W.A.P.E. skrev: ons 12 sep 2018, 16:57 CC borde inte vara långt borta nu.
En säljare pratade om att de skulle få visningsbil V42 eller V46
Fick liknande info av en säljare på Bilia. Samma säljare var inte speciellt nöjd över hybridutbudet, precis som jag, så hoppas nya V60 CC kommer som hybrid. Men det är väl liten chans. Tror tyvärr jag kommer köpa annat än Volvo från och med nu till dom kommer med lite mera vettigt prissatta hybridalternativ. Testade en Niro PHEV och den tog mig till och från jobbet på el och kostar från 299ksek.
av stevvee
#1269082
dfa skrev:
W.A.P.E. skrev: ons 12 sep 2018, 16:57 CC borde inte vara långt borta nu.
En säljare pratade om att de skulle få visningsbil V42 eller V46
Fick liknande info av en säljare på Bilia. Samma säljare var inte speciellt nöjd över hybridutbudet, precis som jag, så hoppas nya V60 CC kommer som hybrid. Men det är väl liten chans. Tror tyvärr jag kommer köpa annat än Volvo från och med nu till dom kommer med lite mera vettigt prissatta hybridalternativ. Testade en Niro PHEV och den tog mig till och från jobbet på el och kostar från 299ksek.
Nu skall man väll inte jämföra äpplen mot päron ? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Mumsmums
#1269196
Varför inte, båda smakar ju bra. Bara lite olika. :-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1269547
27 September smäller det
Volvo studio Stockholm
av orrbygrabb
#1270348
Finns det någon info om när T4 kommer och ifall det kommer awd till T5?

Drog iväg en offert idag på en T5 men vill gärna ha awd, får se vad det blir för pris så kanske jag slår till 😀
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1270508
Info om vilka motorer som är på g finns längre upp i tråden. Berör tyvärr inget av det du efterfrågar
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]