Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
#1237697
W.A.P.E. skrev:Har tagit lite bilder! Förstår att denna blir poppis.
https://photos.app.goo.gl/zy9VxAkqmM5TyZpq1
Fina bilder, och vilken bil! Lär bli en succé och kan säkert slå tyskarna på fingrarna även utanför Sverige, åtminstone i vissa länder (försäljningsmässigt).

Gjorde dock en intressant iakttagelse igår. Jag åker nämligen en hel del taxi i jobbet, och igår hade jag turen att få åka finbil båda gångerna. Först en MB E220 med läderklädsel och den stora "dubbelskärmen". Extremt bra grafik och upplösning, och hela bilen andades verkligen lyx ner till minsta detalj.

Turen tillbaka blev en S90 Inscription med läder, taklucka, 4-zons klima, etc. (rent interiört saknades bara B&W). Tyvärr tycker jag MB:n "vann" med ganska klar marginal. Och det är väl där skon klämmer lite, för även om Volvos nya interiörer är supersnygga och håller hög kvalitet, så tycker jag att det där lilla extra ändå saknas.

E-klass och 5-serie känns lyxigare interiört än S90, Q7 bättre än XC90, A4 likaså jmf. med 60-serien, etc (notera att jag endast jämför nyare modeller och inte t ex utgående 3-serie eller A6). Kanske inte avgörande och visst är dessa bilar dyrare än motsvarande Volvo, men jag vill ju så gärna att Volvo en dag ska slå tyskarna på fingrarna till hundra procent!
av least
#1237704
Utifrån din beskrivning så tycker jag det låter som att Volvo har en annan definition på vad lyx är jämfört med tyska märken. Och att beställa en mer högupplöst skärm är något som Volvo kan göra "närsomhelst".

Om du jämför tyska märken med Volvo som utgångspunkt, finns det inget som Volvo är bättre på? Tänk på att Volvo inte har samma kärnvärden som Mercedes och BMW.
av Linqid
#1237732
least skrev:Utifrån din beskrivning så tycker jag det låter som att Volvo har en annan definition på vad lyx är jämfört med tyska märken. Och att beställa en mer högupplöst skärm är något som Volvo kan göra "närsomhelst".

Om du jämför tyska märken med Volvo som utgångspunkt, finns det inget som Volvo är bättre på? Tänk på att Volvo inte har samma kärnvärden som Mercedes och BMW.
Förstå mig rätt, jag gillar Volvo och jag gillar deras avskalade interiörer med skandinavisk touch. Däremot tycker jag att man inte lyckas hela vägen, utan missar många detaljer (som hade höjt helheten). Och det är väl också den kritiken som ofta kommer från motorjournalister, att interiören i regel är i nivå med tyskarna, men inte till hundra procent.

Det finns mycket Volvo är bra på. Hög säkerhet, prisvärda i relation till utrustning, bra komfort och körkänsla, mycket trevlig design, etc. Men jag saknar det lilla extra. Volvo gör så pass bra och åtråvärda bilar idag att deras designers förtjänar att lägga den där extra kronan på smågrejerna som gör skillnaden. För precis som du säger så handlar det inte om att man inte kan.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1237733
Alltså, jag brukar ha koll, men det var fri bar med bubbel och pilsner... :)

D4 Momentum med stylingsats var 707 Crystal White
T6 AWD Inscription förmodad 727 Pebble Grey
Senast redigerad av 1 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gånger.
av UnleashFusion
#1237768
W.A.P.E. skrev:Alltså, jag brukar ha koll, men det var fri bar med bubbel och pilsner... :)

D4 Momentum med sportpkt var 707 Crystal White
T6 AWD Inscription förmodad 727 Pebble Grey
"sportpaket", har dom sagt något när det kommer? eller är det utrustningsnivå eller tillval?
av Linqid
#1237774
UnleashFusion skrev:
W.A.P.E. skrev:Alltså, jag brukar ha koll, men det var fri bar med bubbel och pilsner... :)

D4 Momentum med sportpkt var 707 Crystal White
T6 AWD Inscription förmodad 727 Pebble Grey
"sportpaket", har dom sagt något när det kommer? eller är det utrustningsnivå eller tillval?
Skulle tro att han menar stylingpaketet med delade utblås. Finns att välja i Bygg din Volvo redan nu.
av UnleashFusion
#1237776
Linqid skrev:
UnleashFusion skrev:
W.A.P.E. skrev:Alltså, jag brukar ha koll, men det var fri bar med bubbel och pilsner... :)

D4 Momentum med sportpkt var 707 Crystal White
T6 AWD Inscription förmodad 727 Pebble Grey
"sportpaket", har dom sagt något när det kommer? eller är det utrustningsnivå eller tillval?
Skulle tro att han menar stylingpaketet med delade utblås. Finns att välja i Bygg din Volvo redan nu.
Jo jo, den vet jag om, passar riktigt bra med inscription, ynka 3000kr extra för den utblåsen är helt klart värt. annars är jag mer åt momentum-utblåsen. inte direkt helt förtjust i fake-utblås på baken
av Linqid
#1237777
UnleashFusion skrev:Jo jo, den vet jag om, passar riktigt bra med inscription, ynka 3000kr extra för den utblåsen är helt klart värt. annars är jag mer åt momentum-utblåsen. inte direkt helt förtjust i fake-utblås på baken
Tänker inte bara på utblåsen, utan det finns ju även ett "kjolpaket" (där utblåsen ingår). Men det kanske är det du tänker på också! :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1237782
UnleashFusion skrev:
W.A.P.E. skrev:Alltså, jag brukar ha koll, men det var fri bar med bubbel och pilsner... :)

D4 Momentum med sportpkt var 707 Crystal White
T6 AWD Inscription förmodad 727 Pebble Grey
"sportpaket", har dom sagt något när det kommer? eller är det utrustningsnivå eller tillval?
stylingsatsen som finns menade jag :)
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 42
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]