Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1266334
Hybrider i allmänhet känns redan gamla... Funnits sen 2012 i Volvos stall och inte utvecklas mycket på räckvidd sen dess, även fast batterier har blivit bra mycket energirikare och billigare på den tiden. Minst det dubbla får man nu in på samma plats och för samma pris, men det har vi inte sett något av. :/
Sen känns det gammalt att ha kvar förbränningsmotorn. Volvo är lite sen på banan med riktig elbil... fast det verkar de flesta vara så dom är inte ensamma. Väldig efterfrågan och långa köer visar dock att biltillverkarna tyvärr varit lite sega/fega. :/

Jag hade så himla gärna sett en ny V60 med enbart eldrift nu! GE MIG! :D
Användarvisningsbild
av snepo
#1266341
Kanske för att dom inte är säkra på att ren elbil,är det som gäller i framtiden. Finns fortfarande inte många nya märken,som har elbilar. Jaguar är den jag kommer på nu. Fanns att köpa i Tyskland i Juli. Vet inte när den,finns i Sverige? Annars så är det väl bara Tesla och Nissan. Osäker på Hyundai,om dom har en ren elbil
av stevvee
#1266343
snepo skrev:Kanske för att dom inte är säkra på att ren elbil,är det som gäller i framtiden. Finns fortfarande inte många nya märken,som har elbilar. Jaguar är den jag kommer på nu. Fanns att köpa i Tyskland i Juli. Vet inte när den,finns i Sverige? Annars så är det väl bara Tesla och Nissan. Osäker på Hyundai,om dom har en ren elbil
Bmw och VW har rena elbilar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1266344
joel80 skrev:Hybrider i allmänhet känns redan gamla... Funnits sen 2012 i Volvos stall och inte utvecklas mycket på räckvidd sen dess, även fast batterier har blivit bra mycket energirikare och billigare på den tiden. Minst det dubbla får man nu in på samma plats och för samma pris, men det har vi inte sett något av. :/
Sen känns det gammalt att ha kvar förbränningsmotorn. Volvo är lite sen på banan med riktig elbil... fast det verkar de flesta vara så dom är inte ensamma. Väldig efterfrågan och långa köer visar dock att biltillverkarna tyvärr varit lite sega/fega. :/

Jag hade så himla gärna sett en ny V60 med enbart eldrift nu! GE MIG! :D
Jo så är det ju tyvärr men bara stödja marknaden ändå och hoppas på att det kommer nytt snart.
Ja lite synd att Volvo planerar att XC40 blir först ut med el.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av snepo
#1266348
stevvee skrev: fre 24 aug 2018, 22:34
snepo skrev:Kanske för att dom inte är säkra på att ren elbil,är det som gäller i framtiden. Finns fortfarande inte många nya märken,som har elbilar. Jaguar är den jag kommer på nu. Fanns att köpa i Tyskland i Juli. Vet inte när den,finns i Sverige? Annars så är det väl bara Tesla och Nissan. Osäker på Hyundai,om dom har en ren elbil
Bmw och VW har rena elbilar
Okey ja Golf och du menar den lilla fula Bmw.n ,eller?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1266354
snepo skrev:Kanske för att dom inte är säkra på att ren elbil,är det som gäller i framtiden. Finns fortfarande inte många nya märken,som har elbilar. Jaguar är den jag kommer på nu. Fanns att köpa i Tyskland i Juli. Vet inte när den,finns i Sverige? Annars så är det väl bara Tesla och Nissan. Osäker på Hyundai,om dom har en ren elbil
Det finns ett tiotal elbilar att köpa i Sverige och ett par som är på väg under hösten.

Hyundai Ioniq
VW E-Golf
VW E-up
Nissan E-NV200
Nissan Leaf
Renault Zoe
BMW i3
Tesla Model S
Tesla Model X
Renault Kangoo

Jaguar IPace är på väg... Kommit de första till Norge precis.
Hyundai Kona ska börja gå att beställa i höst
Kia Nero EV kommer i höst
Audi e-tron quattro lanseras i höst
Även VW är på gång med fler
Volvo kommer nästa år, borde visas nått i höst.
Användarvisningsbild
av snepo
#1266355
Av dom tio första du listade,så är det bara tesla som är intressant förutom priset. E-Golf har jag ingen koll på. De övriga är ointrresanta,för mig
Användarvisningsbild
av joel80
#1266414
Nästan samma för mig.. Men som du ser så finns det flera som har elbilar ute.

Hyundai Ioniq har jag provkört och den är rätt trevligt.. Men i motorväg fart går den bara ca 160km och det blir precis på gränsen för mina resor till Stockholm. Så kanske Hyundai Kona skulle kunna funka.
Även Volvos XC40-variant blir intressant och kan bli ett alternativ för mig, och Polestar 2 som jag glömde nämna ovan. Den ska prisas så den konkurerar med Tesla Model 3 vilket bör betyda ca 350-450kkr.

På firman har vi köpt in E-NV200 och den funkar utmärkt för de resor vi gör inom Stockholms län eller däromkring. Lastar bra och är pigg och skoj att köra.

Det behövs fler modeller så att det passar olika människors behov men även så att man känner att man kan välja bil efter tycke och smak. Men det händer saker och som man kan se så har vi redan ett tiotal modeller ute, inte bara 2-3st.


av wetterstrom
#1266418
glöm inte att volvo hade en ren elbil av c30 så teknologin har dom allt det måste ju varit redan 2012-13 sen sista c30 producerades
Användarvisningsbild
av Derank
#1266431
C30 tillverkades för utvärdering, ja tror det gjordes några hundra bilar. var inget svensson kunde köpa, men grunden kom väl därfrån, det konstiga är att det tagit 100år att öka räckvidden, C30 gick 15mil på 2timmars laddning typ.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]