Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
#1234610
Kermit75 skrev:Nya V60n är näst sista bilen som lanseras med diesel motorer, märkligt att man då bara kan välja en motor med annat drivmedel vid lansering? Redan nästa vecka ska Tyskland ta beslut om ev diesel förbud i städer, vad ska man då göra med sin nya Volvo som går på diesel?
Du kan ju köpa en annan Volvo med hybridmotor?
Eller just det, det finns inga vettigt prissatta utan det är Bensin eller Diesel som gäller i princip uteslutande för alla Volvo. Gärna runt 200+ hk också så att dom släpper ut mycket. ( T4, T5, D4, D5....)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1234612
TommyP86 skrev:Den diskussionen är det nog ingen som vill ha i den här tråden.
+1 på den...
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1234630
Kermit75 skrev:Nya V60n är näst sista bilen som lanseras med diesel motorer, märkligt att man då bara kan välja en motor med annat drivmedel vid lansering? Redan nästa vecka ska Tyskland ta beslut om ev diesel förbud i städer, vad ska man då göra med sin nya Volvo som går på diesel?
Just pga det så är jag nyfiken på kommande 3-cyl + hybrid, någon som har en kvalificerad gissning om när det kommer?

.
Användarvisningsbild
av joel80
#1234644
Nya XC40 verkar det ju som att det kommer bli den första av Volvos riktiga elbilar under nästa år. Man har tidigare sagt att det är två modeller på gång under 2019.. Tänk så trevligt om den andra skulle vara V60. Då skulle jag nog förlänga nuvarande leasing på mig V60 D5 TE och vänta in den.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1234688
joel80 skrev:Nya XC40 verkar det ju som att det kommer bli den första av Volvos riktiga elbilar under nästa år. Man har tidigare sagt att det är två modeller på gång under 2019.. Tänk så trevligt om den andra skulle vara V60. Då skulle jag nog förlänga nuvarande leasing på mig V60 D5 TE och vänta in den.
Kan mycket väl bli en V60. Om Volvo vill få en storsäljare måste det vara av en populär modell.
Sedan bör dom satsa på räckvidd istället för låga 0-100 tider.
Polestars egna bilar fattar jag ingen mening med i alla fall inte Polestar 1.
Användarvisningsbild
av Dex
#1234701
Den nya V60:n har lite gamla V70 utseende. :???:
Ingen fet frontgrill.
S90/V90 ser klart bättre ut.
Men bilden på bilen kanske inte ger rätt utseende med verkligheten.
Kanske ändrar mig när jag sett den live.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1234703
Jag gillar inte fronten på nya V60, jag hoppades att det var R-design som var på bilderna vid presentationen.
Men det verkar som även momentum och inscription har det fula trynet. Så ser det i alla fall ut när jag bygger ihop en bil på nätet.
I övrigt ser den bra ut och storleken passar mig bättre.
av UnleashFusion
#1234706
Paglar skrev:Jag gillar inte fronten på nya V60, jag hoppades att det var R-design som var på bilderna vid presentationen.
Men det verkar som även momentum och inscription har det fula trynet. Så ser det i alla fall ut när jag bygger ihop en bil på nätet.
I övrigt ser den bra ut och storleken passar mig bättre.
Jag gillar att man får r-front som standard och så hoppas man att det blir en helt unik r-design look om den nu skulle presenteras framåt i tiden
Användarvisningsbild
av Dex
#1234801
Fronten på nya V60 ser inte riktigt 2018 ut.
Fattas det futuristiska och moderna som i XC60 ,XC40 och S/V/XC90.(ny tänket)
Bilen ser ju fin ut från sidan och bakifrån.
Jag tror att Volvo jagar gamla V70 ägare och Passat ägare med den bilen.
Men med en T6 motor under huven så hade man stått ut med den diskreta fronten. :)
Men det är ju min uppfattning givetvis.
av Linqid
#1234873
Dex skrev:Fronten på nya V60 ser inte riktigt 2018 ut.
Jag tycker tvärtom... :)
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 42
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]