Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oykkh
#1153593
Ja mycket konstigt. Frågan är vad det tillvalet kommer kosta? Känns som en bra utrustad xc60 blir mycket dyrare än en s/v90

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av dfa
#1153598
oykkh skrev:Ja mycket konstigt. Frågan är vad det tillvalet kommer kosta? Känns som en bra utrustad xc60 blir mycket dyrare än en s/v90

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Kanske är för att hålla ner utgångspriset som det inte ingår?
Men jag håller med om att rena säkerhetsfunktioner borde finnas i alla modeller.
Kan däremot leva med om inte PA ingår utan t.ex bara den adaptiva farthållaren.
Användarvisningsbild
av V9097
#1153608
Pressreleaserna stämmer ju inte alltid, denna är antagligen skriven på engelska och sen översatt till svenska. Kan det vara så att Volvo väljer att ha alla system som standard i Sverige, men inte på andra marknader?
av oykkh
#1153644
Ja så kan det va. Är ju ofta att det skillljer sig mellan dom olika länderna beronde på importör/generalagent.. kan oxå va så att i kenetic så är det tillval. Standard i momentum och inscription.. blir spännande att följa. Även nya xc40 är intressant för mig. Eftersom vi inte har några barn eller hundar..

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av MartinS
#1155429
Hmm, lite väl mycket BMW X1 över den... Man den kanske växer IRL...
Användarvisningsbild
av V9097
#1155434
Härligt att Volvo gör en rak uppföljare till en modell de lägger ner, det har ju varit lite si och så med den saken historiskt. En evolution av en storsäljare. Precis som de framgångsrika tyskarna alltid gjort mellan generationer av bilar: de behåller namnet, konceptet och grundformen, men förfinar design och teknikinnehåll för varje generation. Volvo har ibland krånglat till det, som tex att den framgångsrika 850/S70 inte fick en tydlig efterträdare och när S40/V40 ersattes av S40/V50 som i sin lite halvt ersattes av S60/V60.

Ju mer jag tittar, desto nöjdare blir jag. Efter att ha sett den nya ser den gamla plötsligt lite framåtlutad och lös i hullet ut. Den nya ser stoltare ut! Det känns som samma framsteg i design som när XC90 bytte generation.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]