Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
Vålvå skrev:Effekten sänkt till 250hk för T5 och 313hk för T6 ?!
Man justerar lite så att det kommer sitta partikelfilter i bensinarna - tar bort ett par hästar.
Ryktas även om att man kommer få hälla i AdBlue i dieslarna.
Allt efter nästa omställning i fabriken.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
dfa skrev:
Vålvå skrev:Effekten sänkt till 250hk för T5 och 313hk för T6 ?!
Man justerar lite så att det kommer sitta partikelfilter i bensinarna - tar bort ett par hästar.
Ryktas även om att man kommer få hälla i AdBlue i dieslarna.
Allt efter nästa omställning i fabriken.
Ja, AdBlue kommer från januari 2018 enligt Vi bilägare..

Men varför sänks inte T8? Är det för att man inte vill sänka premiummodellen? Man kanske tar ut motsvarande genom optimering istället?
av Tflex
ForceWalker skrev:
Tflex skrev:Hämtar ut min pärla imorgon :D På minvolvo står det dock att bilen är på väg till Volvohandlaren.
Det lustiga är att den varit hos handlaren i 8 dagar. Verkar inte som att de uppdaterar så ofta.
Hade beräknad leverans v37, så det är helt klart åt rätt håll.
Härligt.

Vilket datum beställde du din bil?

Längtar väldigt mycket efter min, har inte fått leveransvecka synligt ännu.
Beställde bilen 8/5.
av ForceWalker
Tflex skrev:
ForceWalker skrev:
Tflex skrev:Hämtar ut min pärla imorgon :D På minvolvo står det dock att bilen är på väg till Volvohandlaren.
Det lustiga är att den varit hos handlaren i 8 dagar. Verkar inte som att de uppdaterar så ofta.
Hade beräknad leverans v37, så det är helt klart åt rätt håll.
Härligt.

Vilket datum beställde du din bil?

Längtar väldigt mycket efter min, har inte fått leveransvecka synligt ännu.
Beställde bilen 8/5.

AHa :-)-)

Tycker du ska bjuda på lite bilder nu :wink:
av Wai
Hej.
Har beställt en T5 AWD Inscription med klimat voc, Lounge pro, teknik pro, p kamera 360, dragkrok, o lite till
priset 600600kr men betalar efter rabat 561000kr
fick nu lev vecka satt till v.50 bilen beställdes 11 juli så 14 veckor till att vänta

:( och i dag 5/9 fick jag nytt lev.v satt till v.10 -18 inte roligt att behöva vänta 12v till.
av OlofTV
Wai skrev:Hej.
Har beställt en T5 AWD Inscription med klimat voc, Lounge pro, teknik pro, p kamera 360, dragkrok, o lite till
fick nu lev vecka satt till v.50 bilen beställdes 11 juli så 14 veckor till att vänta

:( och i dag 5/9 fick jag nytt lev.v satt till v.10 -18 inte roligt att behöva vänta 12v till.
Det där låter skumt!
Har du gjort några speciella val, typ Stylingkit som kommer senare i år?
av Apjon
OlofTV skrev:

Det där låter skumt!
Jag beställde en T5 R-Design v31 och jag hade lev. v41, tyckte det var ovanligt snabbt. Nu när jag loggade in står det v1 -18 :shock:
av ForceWalker
Apjon skrev:
OlofTV skrev:

Det där låter skumt!
Jag beställde en T5 R-Design v31 och jag hade lev. v41, tyckte det var ovanligt snabbt. Nu när jag loggade in står det v1 -18 :shock:
Wai och Apjon, hur lång tid tog det för er innan ni kunde se leveransvecka?

Jag la en beställning 11 augusti, inte fått något leveranstadatum ännu.
D4 Inscription, det som oroar mig är att jag beställt Linear Lime inredning, på Swedespeed står det att det är förseningar pga att de har slut på den träinredningen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 232

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]