Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Vad är det för livslängd på automatlådor nuförtiden? Förr var det väl rätt vanligt att renovering behövdes innan 20 000 mil, det lär påverka andrahandsvärdet på bilen även om man inte behåller den så länge..?
av stevvee
Erik Å skrev:Vad är det för livslängd på automatlådor nuförtiden? Förr var det väl rätt vanligt att renovering behövdes innan 20 000 mil, det lär påverka andrahandsvärdet på bilen även om man inte behåller den så länge..?
Pratar du 60-tal eller ?
Användarvisningsbild
av Brainy
Hur menar du att manuell är säkrare än automat?

Hur gör ni om en person som bara har körkort för automat (kommer bli vanligare och vanligare) och som verkar vara klart bästa sökanden söker en tjänst hos er? Ska det göras undantag då eller är personen diskvalificerad från jobbet?

Jag förstår att det inte kommer på tala för er att erbjuda dem att välja själv och ni står för fiolerna. Men hur ser du på ett bruttolöneavdrag om de ska ha automat så de i alla fall får möjligheten?
Brainy skrev: lör 30 nov 2019, 18:45 Hur menar du att manuell är säkrare än automat?

Hur gör ni om en person som bara har körkort för automat (kommer bli vanligare och vanligare) och som verkar vara klart bästa sökanden söker en tjänst hos er? Ska det göras undantag då eller är personen diskvalificerad från jobbet?

Jag förstår att det inte kommer på tala för er att erbjuda dem att välja själv och ni står för fiolerna. Men hur ser du på ett bruttolöneavdrag om de ska ha automat så de i alla fall får möjligheten?
Finns det folk som bara tar körkort för automat? Förutom någon enstaka person och givetvis handikappade? Menar du är det vanligt?Blir ju problem på semestern med bilhyra av bil vanlig bil ofta finnas bara manuell i alla fall i Spanien har jag sett. Hyr bil där varje år. Lite otäckt om det blir någon olycka och man måste köra annans manuella bil.
Senast redigerad av 1 Inköparen, redigerad totalt 0 gånger.
Derank skrev: lör 30 nov 2019, 10:40 Säljarna ska nog vara nöjda med att de får en bil överhuvudtaget, förr fick man använda sin egen bil.

Klart han som ska stå för fiolerna bestämmer vad dom ska köpas in.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Kan bara hålla med.
av Lövet
För tio år sedan tog runt fem procent av dem som körde upp körkort för enbart automatväxlad bil. Inte sällan var det personer med någon funktionsnedsättning. Men det har ändrats. Hittills i år har 17 procent av dem som tar körkort valt automat.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonko ... vaxlad-bil
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]