Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1334834
När jag såg på forumet den montering som Bilia gjort så hälsade jag på hos min personliga tekniker. Han kände inte till att det kommit ut några lister från Volvo men hittade dom i sin dator i alla fall. Vi bokade en tid och jag fick dom monterade igår. Några dagar efter att jag träffat teknikern ringde min nasare och berättade att det nu tagits fram en lösning på problemet så det verkar ju ha spridits inom Volvos organisation.
#1335033
Idag har jag kört ca 20 mil på kruttorra asfaltvägar med de nya hängrännorna monterade och kan tyvärr konstatera att någon märkbar förbättring inte uppstått. Lika mycket finfin sand i "groparna" som tidigare. Känns alltså som en stor flopp trots att Volvo säger sig ha jobbat med frågan under åtminstone 2 års tid. Blir väl till att fortsätta med dammsugningen varannan dag även framöver.
#1335043
kantarell skrev: lör 31 aug 2019, 20:46 Idag har jag kört ca 20 mil på kruttorra asfaltvägar med de nya hängrännorna monterade och kan tyvärr konstatera att någon märkbar förbättring inte uppstått. Lika mycket finfin sand i "groparna" som tidigare. Känns alltså som en stor flopp trots att Volvo säger sig ha jobbat med frågan under åtminstone 2 års tid. Blir väl till att fortsätta med dammsugningen varannan dag även framöver.
Åk tillbaka till ÅF och säg att detta inte har skapar någon märkbar förbättring.
#1335071
Det är klart att jag kommer att prata med min ÅF om det här. Jag har redan lovat att höra av mig om hur resultatet blev och mina kontakter med ÅF fungerar mycket bra. Den stora frågan är ju om Volvo nu lutar sig tillbaka och tycker att dom fixat detta oväsentliga välfärdsproblem.
#1335081
kantarell skrev: lör 31 aug 2019, 20:46 Idag har jag kört ca 20 mil på kruttorra asfaltvägar med de nya hängrännorna monterade och kan tyvärr konstatera att någon märkbar förbättring inte uppstått. Lika mycket finfin sand i "groparna" som tidigare. Känns alltså som en stor flopp trots att Volvo säger sig ha jobbat med frågan under åtminstone 2 års tid. Blir väl till att fortsätta med dammsugningen varannan dag även framöver.
Mycket pinsamt Volvo :-/ :x ska följa tråden med spänning. Trodde det var löst nu ju.
#1335371
Otroligt pinsamt att det inte funkar.

Jag har en MY18 som är byggd sommaren 17 (Enda lagerbil som mötte mina krav på utrustning som jag tog ut som förmånsbil av min arbetsgivare. Ville inte vänta 2-3 mån plus att jag skulle fått malus.)

Jag får inte alls mycket sand/damm innanför dörrarna och då kör jag 10 mil om dagen varav 70-80% på motorväg.
Undra varför? Försämrade de bilarna efter de första byggena?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk


#1335377
Det verkar variera från bil till bil, jag har en MY19 XC60 T8 och har inte något skräp inne i bilen. Dock så är det drygt att göra rent insidan på dörrkanten då det fastnar gott om gegga där, framtida rostfälla deluxe.
#1335378
fragge skrev:Det verkar variera från bil till bil, jag har en MY19 XC60 T8 och har inte något skräp inne i bilen. Dock så är det drygt att göra rent insidan på dörrkanten då det fastnar gott om gegga där, framtida rostfälla deluxe.
Jupp. Skönt att jag slipper bry mig om det. Bild

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

#1335381
Har fått mina skydd monterade nu och får väl återkomma hur det fungerar för mig. För övrigt har jag har aldrig fått in damm från grusväg, bara torr motorvägskörning. Jag är något skeptisk till denna lösning på förhand eftersom dammet letar sig in från nederdelen av dörren, upp på sparklådan och in i bilen, inte från bakre delen av dörren. Många har klagat på att bakdörren blir smutsig, så det kanske är det "problemet" Volvo främst fokuserat på med denna enkla fix.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17

Är långt ifrån den på forum[…]

Skall installera ett sådant för att f&a[…]

Volvo v50 startar ibland

Som kvillebäck var inne på - det ä[…]

Har en S60 D5 årsmodell 2012. Bränslem&[…]