Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mf135
Undrar om det fortfarande går att få en registrering innan nya skatten. En del handlare säger att det går men andra säger nej. Går det inte så är det nog bättre att vänta in nya erbjudande när dom ska få fart på försäljningen i höst.
Användarvisningsbild
av grillchips
Kan det vara så att vissa säljare (de som säger att det går) har lagda beställningar på liknande objekt som då blir signade på dig med dina justeringar = snabbare leverans än om man lägger en helt ny...?
av fragge
mf135 skrev:Undrar om det fortfarande går att få en registrering innan nya skatten. En del handlare säger att det går men andra säger nej. Går det inte så är det nog bättre att vänta in nya erbjudande när dom ska få fart på försäljningen i höst.
Det måste väl vara helt beroende på om du kan få bilen levererad (registrerad) före 1/7 eller ej. Om du beställer en T8 kan du glömma det, men med någon annan mindre eftertraktad modell kanske det kan gå. Om du hittar en lagerbil går det ju garanterat.
Jag tror inte din säljare kan garantera att den levereras före ett visst datum, det hänger ju på Volvos produktion. Kanske om du kan förhandla fram ett villkor att du inte tar emot bilen om den registreras efter den 1/7.
Användarvisningsbild
av Derank
Hänger erat bilköp verkligen på några hundralappar i månaden när ni handlar för en halv miljon. ....

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Derank skrev:Hänger erat bilköp verkligen på några hundralappar i månaden när ni handlar för en halv miljon. ....

Kan bara tala för min egen del och visst är det som du säger, kanske verkar larvigt att haka upp sig på 1600kr/år kontra 7000kr/år när man köper en bil för ex antal 100k men kan jag slippa att bidra till detta fjanteri så är jag nöjd. Hade absolut kunnat betala men för min del så blev det en principsak att INTE göra det och jag slapp, känner mig ganska nöjd ;)
av Fridlund
Volvordesign89 skrev:
Derank skrev:Hänger erat bilköp verkligen på några hundralappar i månaden när ni handlar för en halv miljon. ....

Kan bara tala för min egen del och visst är det som du säger, kanske verkar larvigt att haka upp sig på 1600kr/år kontra 7000kr/år när man köper en bil för ex antal 100k men kan jag slippa att bidra till detta fjanteri så är jag nöjd. Hade absolut kunnat betala men för min del så blev det en principsak att INTE göra det och jag slapp, känner mig ganska nöjd ;)
Det hänger väl inte på det men det är det ju en direkt kostnad som man inte kommer runt, den skulle ju göra att bilen kostar nästan det dubbla på ett år. Iallafall för mig då min XC60 som jag beställt kommer kosta ca 7000kr med service/försäkring/skatt per år.

Sen om bilen kostar 50.000 eller 500.000 är ju rätt ointressant
av lny
lny skrev:
zsh skrev:T8 beställd 16 Februari....nu fick jag uppdatering, leverans v36 :(
Säljaren snackade en massa och viftade med papper han fått från Volvo att om man "beställde nu", så blir det leverans i Juli. Så mycket för det, men nu har man iaf ngt o se framemot.
Det låter inget vidare. Jag beställde en T8 den 23:e feb och blev också lovad Juli. Blir mycket besviken om det skulle bli September som dyker upp när jag väl får en uppdatering.
Tycker det är riktigt illa att volvo inte kan vara tydligare med vad man har beställt (står fortfarande T8 400hk på min volvo) och när de kan leverera.
Idag så fick jag uppdatering. Beräknad leveransvecka 37. Uppfattar det som att vi som har beställt XC60 T8 MY19 får vänta väldigt länge jämfört med vissa andra i denna tråd.
LixVin skrev:Beställde min T5Awd My 19 20180309.
Den 27/3 fick jag ordernummer samt prel leveransdatum v22-23 och sista ändringsdag på order 20180410. Idag ser jag att sista ändringsdag är idag 20180329 och leveransdatum i vecka 21 :)
Är det senare produktionsstart på T8?
Användarvisningsbild
av MisterMister
grillchips skrev:Kan det vara så att vissa säljare (de som säger att det går) har lagda beställningar på liknande objekt som då blir signade på dig med dina justeringar = snabbare leverans än om man lägger en helt ny...?
Så är det ja. Min handlare hade några bokade bilar, så jag kunde ta en av dessa och ändra som jag ville ha den. Beställde sista veckan i feb och fick beräknad leverans till ÅF V17, men redan igår dök den upp där och nästa torsdag hämtar jag den. Totalt 6 veckor från beställning till lev alltså. Säljaren säger att det verkar som att Volvo pressar ut så mycket dieslar och bensinare de kan nu innan nya skatten, medan de som beställt T8 får sina datum framflyttade.
av zsh
När jag kontaktade min säljare om det lång lev datumet (v 36 ist för juli som han snackade om vid beställning), så sa han att de(?) har haft möte med Volvo och att Volvo planerar på att skynda på produktionen och leverans till kunder i Sverige. Rent spontant låter det som typisk BS från säljare, men vi skulle höras vid om 3v och se om leveransdatumet har blivit bättre.

Det står på min volvo att jag kan göra ändringar i min beställning fram till mitten på Juni. Vet någon om detta gäller avbeställning också? Funderar nämligen att skita i det hela om lev tiden inte ändras, men då det är en leasing bil (företag), så är det kanske krångligare att avbryta en beställning.
av fragge
zsh skrev:När jag kontaktade min säljare om det lång lev datumet (v 36 ist för juli som han snackade om vid beställning), så sa han att de(?) har haft möte med Volvo och att Volvo planerar på att skynda på produktionen och leverans till kunder i Sverige. Rent spontant låter det som typisk BS från säljare, men vi skulle höras vid om 3v och se om leveransdatumet har blivit bättre.

Det står på min volvo att jag kan göra ändringar i min beställning fram till mitten på Juni. Vet någon om detta gäller avbeställning också? Funderar nämligen att skita i det hela om lev tiden inte ändras, men då det är en leasing bil (företag), så är det kanske krångligare att avbryta en beställning.
Det skall vara ok att avbeställa utan avgift så länge bilen inte gått i produktion(låst för ändringar), det har jag gjort tidigare.
Efter det kan det bli en avgift om du avbokar.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 234

Kan du inte se nått om du skruvar bort inred[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]

Håller med om att det är osannolikt att[…]

B30a i en 740?