Var runt hos flera återförsäljare och förhandlade samt spelade ut dem mot varandra.
En av återförsäljarna sa att privatpersoner som standard (utan att förhandla) brukar få 7% och att företag brukar få 9% på baspriset utan tillbehör.
Jag beställde förmånsbil på leasing genom eget företag. Till slut fick jag 10% på baspris och tillbehör förutom teknik, lounge och klimatpaket, samt 9% på några få saker som han inte ville ge mer för. När jag försökte få mer rabatt och nämnde att Audi ger 14% rabatt som standard svarade han "Så mycket kan jag inte ge och jag ligger inte heller på 12%". Det är möjligt att jag hade kunna pressa priset lite till om jag hade förhandlat fram och tillbaka ett antal gånger men jag orkade inte hålla på mer. Sen får man ju som företagare dra av halva skatten också så det är ganska förmånligt ändå.
Värt att notera att Polestar optimeringen har olika pris hos olika återförsäljare och sen skiljer det ofta även på vinterdäcken man väljer beroende på olika kampanjer så i slutändan kan de "jämna ut" en större rabatt på bilen mot en någothögre kostnad för däck/polestar så att den totala rabatten ändå minskar.
Screen Shot 2018-09-10 at 19.47.28.png (38.65 KiB) Visad 1044 gånger