Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbocFear
pasis skrev:Otroligt hur dåligt kommunikationen fungerar digitalt för Volvo.
Står v29 i appen, 3 veckor kvar..
Sen får man detta jävla mailet från Volvo!

Ämne: Glada Nyheter från Frabriken

Fabriken i Chengdu är färdig med din bil. Vad händer nu?
Nu kan vi stolt meddela att din nya Volvo är färdigbyggd. Robotar har precisionsmonterat karosseri och drivlina – och våra skickliga bilbyggare har sedan monterat och kvalitetstestat utrustning och detaljer. Beroende på aktuell transporttid från just "din" fabrik kommer bilen att nå Sverige inom 1-2 månader. Sedan ska den till din Volvohandlare, där de fixar det allra sista. De kontaktar också dig för att boka en tid då du kan hämta din bil.

!!!!!!!!!! 1-2 Månader!!!!!!!!!!! hur kan det då vara 3 veckor till leverans ??
Förmodligen dåligt system i botten. Jag fick mitt "Glada nyheter"mail den 13'e maj. Ett par veckor senare så ändrades leveransvecka från 30 till 29.
Jag skulle gå mera på appen än det "Glada" mailet om jag var du ;-)
Kan annars vara idé att kontakta återförsäljaren för mer info.

Det är dock anmäkningsvärt att det ska vara så komplicerat att räkna ut mera exakta leveransdatum.
Nu har ju corona ställt till en hel del men även innan var det lite si och så.
Kan vara att man vet mer än man säger för att inte grusa förhoppningar i onödan om det skiter sig.
av Leif55
EbocFear skrev: mån 22 jun 2020, 12:46
pasis skrev:Otroligt hur dåligt kommunikationen fungerar digitalt för Volvo.
Står v29 i appen, 3 veckor kvar..
Sen får man detta jävla mailet från Volvo!

Ämne: Glada Nyheter från Frabriken

Fabriken i Chengdu är färdig med din bil. Vad händer nu?
Nu kan vi stolt meddela att din nya Volvo är färdigbyggd. Robotar har precisionsmonterat karosseri och drivlina – och våra skickliga bilbyggare har sedan monterat och kvalitetstestat utrustning och detaljer. Beroende på aktuell transporttid från just "din" fabrik kommer bilen att nå Sverige inom 1-2 månader. Sedan ska den till din Volvohandlare, där de fixar det allra sista. De kontaktar också dig för att boka en tid då du kan hämta din bil.

!!!!!!!!!! 1-2 Månader!!!!!!!!!!! hur kan det då vara 3 veckor till leverans ??
Förmodligen dåligt system i botten. Jag fick mitt "Glada nyheter"mail den 13'e maj. Ett par veckor senare så ändrades leveransvecka från 30 till 29.
Jag skulle gå mera på appen än det "Glada" mailet om jag var du ;-)
Kan annars vara idé att kontakta återförsäljaren för mer info.

Det är dock anmäkningsvärt att det ska vara så komplicerat att räkna ut mera exakta leveransdatum.
Nu har ju corona ställt till en hel del men även innan var det lite si och så.
Kan vara att man vet mer än man säger för att inte grusa förhoppningar i onödan om det skiter sig.
Exakt samma här, bilen byggdes 12/5, jag fick mejlet 13/5, sedan ändras det från v30 till v29.
Träffade säljaren idag, den ska komma till Sverige 29/6 och till Enköping 3/7, håller det får jag bilen 10/7.
Ring din säljare och ta reda på prel. Datum för Sverige, då vet du om det är appen eller mejlet som är fel.
av Leif55
Uttern skrev: mån 22 jun 2020, 14:33 Exakt samma leveransdag för mig. Också Enköping😊
Brabil Enköping?
Intressant, vad har du beställt?
Ser att jag beställde 3v innan dig men jag har insett att man dröjde med att lägga in min order av någon anledning.
Jag propsade på att få komma in och få min inbytesbil värderad trots att de helst ville ha in bilen på svensk mark först.
Väntar just nu på i bytesvärderingen vilket jag räknar med har gått ned rejält under nästan ett års väntan😡
av SiSi1
Efter att sedan början av Maj månad pendlat mellan 27-28 som leveransvecka i volvo appen,så har jag nu pratat med min säljare och bokat leverans :-)

Min säljare har sedan en längre tid haft 22/6 som leveransdatum till dem och mycket riktigt de har fått bilen levererad idag!
De påbörjar montering av dragkrok, lackskyddsbehandlig etc nu och jag skall få hämta bilen på fredag 09:00 (v26) :-)
av Uttern
@Leif55, Bra bil Enköping. XC60 T8 polestar engineered. Ska värdera inbytesbilen på onsdag. Också lite orolig för vad Corona kan ha haft för inverkan på inbytesbilen.
av pasis
jag personligen tror att ni får bra för intbytesbilarna, beg marknaden måste gå bra fortfarande då folk köper hellre beg nu när de reser inom sverige + lägre skatt om de köper våra beg bilar :)
av pasis
Varför byter du den mot en xc60 om man får fråga ? :), drömbil xc90 ju! hade mitt företag inte varit så snåla med basbeloppen hade jag hellre tagit xc90
av Leif55
Undrar om man hinner få Bonusen nu när bilen blivit så försenad att efter 6månader då man ska få den så är man på andra sidan året och då kanske de stoppar all utbetalning....
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 50
Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Jag har inte sett några specifika kommentare[…]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]