- mån 22 jun 2020, 12:46
Jag skulle gå mera på appen än det "Glada" mailet om jag var du
Kan annars vara idé att kontakta återförsäljaren för mer info.
Det är dock anmäkningsvärt att det ska vara så komplicerat att räkna ut mera exakta leveransdatum.
Nu har ju corona ställt till en hel del men även innan var det lite si och så.
Kan vara att man vet mer än man säger för att inte grusa förhoppningar i onödan om det skiter sig.
pasis skrev:Otroligt hur dåligt kommunikationen fungerar digitalt för Volvo.Förmodligen dåligt system i botten. Jag fick mitt "Glada nyheter"mail den 13'e maj. Ett par veckor senare så ändrades leveransvecka från 30 till 29.
Står v29 i appen, 3 veckor kvar..
Sen får man detta jävla mailet från Volvo!
Ämne: Glada Nyheter från Frabriken
Fabriken i Chengdu är färdig med din bil. Vad händer nu?
Nu kan vi stolt meddela att din nya Volvo är färdigbyggd. Robotar har precisionsmonterat karosseri och drivlina – och våra skickliga bilbyggare har sedan monterat och kvalitetstestat utrustning och detaljer. Beroende på aktuell transporttid från just "din" fabrik kommer bilen att nå Sverige inom 1-2 månader. Sedan ska den till din Volvohandlare, där de fixar det allra sista. De kontaktar också dig för att boka en tid då du kan hämta din bil.
!!!!!!!!!! 1-2 Månader!!!!!!!!!!! hur kan det då vara 3 veckor till leverans ??
Jag skulle gå mera på appen än det "Glada" mailet om jag var du

Kan annars vara idé att kontakta återförsäljaren för mer info.
Det är dock anmäkningsvärt att det ska vara så komplicerat att räkna ut mera exakta leveransdatum.
Nu har ju corona ställt till en hel del men även innan var det lite si och så.
Kan vara att man vet mer än man säger för att inte grusa förhoppningar i onödan om det skiter sig.
XC60 T8 TE R-DESIGN (Bursting Blue)
Loungepaket
Teknikpaket Pro
Loungepaket
Teknikpaket Pro