- mån 20 apr 2020, 18:16
parlof skrev: ↑mån 20 apr 2020, 14:05 Korkat nog så är det så att du får den texten att det inte går, vilket det inte gör med direkt start. Men den kommer i alla fall att sätta timern om du använder den (bilen kopplar upp sig en gång per timma när den är i spaläge). Du kommer inte att se den satta tiden i appen förrän bilen har kopplat upp sig, vilket kan dröja upp till en timma (tiden i timern måste vara satt till ett klockslag efter det att bilen kopplat upp sig).Men som jag skrev i tidigare inlägg, att bilen gick i viloläge torsdag. Lördag satte jag trots det timern till 8:00 söndag. Ungefär 20 timmar i förväg. Voc-appen/Parkeringsklimat/timer är iofs konstig, jag fick ingen egentlig eller tydlig indikation att timern var igång, men jag lät inställningen i timern vara så som jag hade satt den, datum och tid var inställd. Jag gick ner 7:55 söndag för att kolla. Inget liv. Bilen kall. Jag väntade till minst 8:05. Inget liv. Bilen kall. Så jag är tacksam att du försöker hjälpa mig, men det är nåt som inte stämmer här. Det kan vara mitt handhavande med voc-appen hur man ställer in timern. Eller något annat. Synd att det inte finns någon manual/beskrivning med bild om hur man ställer in timern i voc-appen. Fast jag tror inte problemet ligger där.
Volvo V60, D4. Aut. Årsmodell 2020.