- ons 29 aug 2018, 22:10
Tyvärr har klonkandet kommit tillbaka och Volvo har konstaterat att det är samma fel. Ny ljuddämpare är beställd, byte om 2-3 veckor. Volvo centralt hade aldrig hört talas om detta problem tidigare, vilket verkar otroligt med tanke på alla som upplever samma oljud...
hållundan skrev: ↑ons 29 aug 2018, 14:16De bytte ut ljuddämparen utan snack eller tjat, men det tog 4-5 veckor då den var restnoterad.Jooh15 skrev:Jag fick idag min bakre ljuddämpare utbytt för precis samma anledning att den klonkar under en 5-10 min period efter att bilen stängts av.Ofan, så de bytte ut den alltså? Hur mycket behövde du jobba för att få det gjort?
Nu är den helt tyst, precis som den ska vara![]()
Begär att få den utbytt, inga problem via "min" personlige tekniker på Bra Bil i Vallentuna.
Har inte orkat dra i det mer, utan tyvärr nästan vant mig vid att det klonkar och knäpper som fan efter att man kört klart. Samma sak med oljud/gnek/rattel i dörrpaneler.
Har dessutom fått erfara, efter en ~150 mil lång bilsemester, att bilbälteslåset gnekar så innihelvete mot skinnet i stolen. Har väl slitit ner det på förarsidan, men när man körde med passagerare så låter det helt förfärligt. En styck filttejp på baksidan av bälteslåset är ett måste. Har billigaste T-tec/skinn-trimmet. Så kanske är annat på övriga trimnivåer.
Tyvärr har klonkandet kommit tillbaka och Volvo har konstaterat att det är samma fel. Ny ljuddämpare är beställd, byte om 2-3 veckor. Volvo centralt hade aldrig hört talas om detta problem tidigare, vilket verkar otroligt med tanke på alla som upplever samma oljud...