Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Microhulken
Till slut har jag fått ett datum och det är den 23/3 som gäller för upphämtning vilket inte är så imponerande då blien byggdes 8/2 och verkar vara byggd i Sverige. Dock är det ju bra med tanke på att berkänad leverans vid order var Maj/Juni.
av Lockis
Microhulken skrev:Till slut har jag fått ett datum och det är den 23/3 som gäller för upphämtning vilket inte är så imponerande då blien byggdes 8/2 och verkar vara byggd i Sverige. Dock är det ju bra med tanke på att berkänad leverans vid order var Maj/Juni.
Oj, det där var ingen snabb leverans. Det måste ju vara något som ställt till det? Jag hade ifrågasatt varför det är så lång tid mellan att bilen byggdes till att den levereras.
Användarvisningsbild
av Microhulken
Lockis skrev: ons 09 mar 2022, 16:07
Microhulken skrev:Till slut har jag fått ett datum och det är den 23/3 som gäller för upphämtning vilket inte är så imponerande då blien byggdes 8/2 och verkar vara byggd i Sverige. Dock är det ju bra med tanke på att berkänad leverans vid order var Maj/Juni.
Oj, det där var ingen snabb leverans. Det måste ju vara något som ställt till det? Jag hade ifrågasatt varför det är så lång tid mellan att bilen byggdes till att den levereras.
Då jag hade problem med bilarna jag fått via Hertz så sluta det med att Hertz gav mig en T8 så jag åker runt i en helt ok kärra idag, så orkar inte bråka. Det är ju CBV.
av Lövet
Det är inte transporten som tar tid, det är att få tid i verkstad för leveransservice som brukar ställa till det.
av irrbloss
Nu börjar det närma sig för leverans för min del. Torsdag nästa vecka är tanken att jag ska kunna hämta ut min. Har funderat lite på CBV och emblem. Jag tycker att nya recharge-emblemet är lite fult. Går det pilla bort det och sedan snyggt sätta tillbaka det igen inför återlämningen? V60-emblemet får gärna vara kvar, det är just den vita kvadraten som stör utseendet lite.
av Lövet
Ja det går. Ta bort med varmluftspistol och sen fiskelina för att såga bort tejpen.

När du monterar tillbaka köper du ny dubbelhäftande tejp bara.
av irrbloss
Lövet skrev:Ja det går. Ta bort med varmluftspistol och sen fiskelina för att såga bort tejpen.

När du monterar tillbaka köper du ny dubbelhäftande tejp bara.
Ok tack :).
av Lockis
Microhulken skrev: ons 09 mar 2022, 16:27
Lockis skrev: ons 09 mar 2022, 16:07
Då jag hade problem med bilarna jag fått via Hertz så sluta det med att Hertz gav mig en T8 så jag åker runt i en helt ok kärra idag, så orkar inte bråka. Det är ju CBV.
Jag ska egentligen ha en v60 T8 från Hertz som står på verkstad. Lite ledsen när jag nu på kvällen behövde tanka den XC60 B5 bensin som jag har medans T8an lagas 😂

Själv har jag väl 6-8 månader kvar innan min beställda T6 levereras.
  • 1
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 315
D4 VEA dricker olja

Kollat komp på motorn 25, 25, 25, 25 är[…]

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]