Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavB
Jag får bara ett ospecificerat fel på servern vid inloggning. Ingen uppdatering tillgänglig....
Användarvisningsbild
av GustavB
Uppe igen!
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag får "Server Error" när jag försöker fylla i typ av resa i "Körjournalen". Någon annan som får samma?
Användarvisningsbild
av bduren
Hej
Det verkar som utvecklarna inte har någon testmiljö utan uppdaterar direkt i skarpa miljön.
Antingen är det så eller så har dom skippat testfasen......
Användarvisningsbild
av bem
Häromdagen kunde jag inte logga in i Volvo On Call appen men idag går det.
Det tar sig sa mordb...
Det är ju inte första gången det är strul att logga in i VOC appen, har dock bara använt appen sen december 2013 men det är rätt många gånger under den tiden fram till idag VOC-appen strulat med än det ena än det andra. Lite luttrad har man blivit under dessa år, hur många gånger jag uppdaterat appen har jag för länge sen glömt, men det är många gånger. Allt verkar dock funka i den senaste Appen (inkl. körjournalen, dock går det inte spara typ av resa dvs. privat, arbete eller okategoriserat för då blir det "Serverfel", jag har en lite äldre Volvo (V70 MY14, D3:a).
Frågan är om Volvo är medveten om problemet med Körjournalen. Står inte ett pip om det på sidan de har om status VOC tjänsten:
https://www.volvocars.com/se/support/status
Edit: har nu mailat Volvo om problemet i appen med att det i Körjournalen inte går att spara typ av resa dvs. privat, arbete eller okategoriserat.

/Bo
Användarvisningsbild
av svergie2
bem skrev:Häromdagen kunde jag inte logga in i Volvo On Call appen men idag går det.
Det tar sig sa mordb...
Det är ju inte första gången det är strul att logga in i VOC appen, har dock bara använt appen sen december 2013 men det är rätt många gånger under den tiden fram till idag VOC-appen strulat med än det ena än det andra. Lite luttrad har man blivit under dessa år, hur många gånger jag uppdaterat appen har jag för länge sen glömt, men det är många gånger. Allt verkar dock funka i den senaste Appen (inkl. körjournalen, dock går det inte spara typ av resa dvs. privat, arbete eller okategoriserat för då blir det "Serverfel", jag har en lite äldre Volvo (V70 MY14, D3:a).
Frågan är om Volvo är medveten om problemet med Körjournalen. Står inte ett pip om det på sidan de har om status VOC tjänsten:
https://www.volvocars.com/se/support/status
Edit: har nu mailat Volvo om problemet i appen med att det i Körjournalen inte går att spara typ av resa dvs. privat, arbete eller okategoriserat.

/Bo
Fungerar nu för mig iallafall!

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av bem
Perra83 skrev: tis 29 jun 2021, 21:14 Finns ens körjournalen i nya appen? Jag hittar den i alla fall inte.
Jodå, Körjournal finns allt i senaste VOC-appen, se bilde nedan hur du hittar den.
/Bo
Bilagor
Körjournal_VOC_app_version_5.1.0.jpg
Körjournal_VOC_app_version_5.1.0.jpg (79.98 KiB) Visad 237 gånger

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]