Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
Nu har jag meddelat Here om att inte alla kameror "plingar" ock bett dom att fixa detta till nästa uppdatering som skall komma 27/04/2023

Jag har även meddelat Volvo supporten om felet, men med tanke på deras tidigare intresse och engagemang så tror jag att mejlet till Here har bättre verkan :-)
leiwi skrev:Nu har jag meddelat Here om att inte alla kameror "plingar" ock bett dom att fixa detta till nästa uppdatering som skall komma 27/04/2023

Jag har även meddelat Volvo supporten om felet, men med tanke på deras tidigare intresse och engagemang så tror jag att mejlet till Here har bättre verkan :-)
Bild

Volvo V60 T5 R-Design -20

av LJN
Kanske OT: Hur aktiverar man fartkameravarning på en Googlebil, om det nu går förstås? På min tidigare Sensus bil fungerade det utmärkt.
Användarvisningsbild
av leiwi
Har nu fått svar från Here där dom bad mig visa några exempel på kameror som inte plingade Jag skickade några och fick nytt svar (nedan) , men inte ett ljud från Volvo

Dear Mr. V

Thank you very much for your answer to HERE Technologies.

Your reply has been forwarded to the appropriate department. This department will review your request and they will contact you as soon as possible.

With kind regards,

HERE Customer Service
av least
Varför tror du att Volvo-kundtjänsten ska svara på dina frågor om Here? De har varken möjlighet eller rätt att diskutera affärsparterns tjänst.
Att du upplever att Volvo inte ger dig lika detaljerade besked som du får av Here är väl inte underligt?
Here är de enda som vet vad som felar i deras data, samt de enda som kan rätta detta data.

Rimligen har Volvo felrapporterat till Here, men de har ännu inte fått besked om när och om felet kan rättas.
Troligen får de heller inget besked annat än att "nu finns nytt data gällande kartorna, skapa en ny uppdatering om ni önskar, och skicka till bilarna".
Användarvisningsbild
av leiwi
least skrev:Varför tror du att Volvo-kundtjänsten ska svara på dina frågor om Here? De har varken möjlighet eller rätt att diskutera affärsparterns tjänst.
Att du upplever att Volvo inte ger dig lika detaljerade besked som du får av Here är väl inte underligt?
Here är de enda som vet vad som felar i deras data, samt de enda som kan rätta detta data.

Rimligen har Volvo felrapporterat till Here, men de har ännu inte fått besked om när och om felet kan rättas.
Troligen får de heller inget besked annat än att "nu finns nytt data gällande kartorna, skapa en ny uppdatering om ni önskar, och skicka till bilarna".

Det är verkligen rimmligt att Volvo support tar hand och besvarar våra supportfrågor !
Det är ju inte Volvoägarna som är kund hos Here utan det är ju Volvo
Och om du läser tidigare inlägg så ser du att Volvo inte rapporterat felen på kartorna till Here , utan det har Volvos kunder gjort bla jag
Och flera på Here kundtjänst har bekräftat att dom inte fått någon felanmälan på några kartfel från Volvo
Så dina tankar om Volvos kundtjänst är nog lite naiva!
Kanske är det så att kundtjänsten inte skickar ärende vidare till rätt instans på Volvo utan bara väntar att det skall lösa sig
Senast redigerad av 1 leiwi, redigerad totalt 0 gånger.
För mig är det rätt naturligt att Heres support inte kan svara vettigt på vad deras företagskunder skickar in för felrapporter.

Jag misstänker starkt att de som författar mail till valfri konsumentfråga inte har tillgång till den informationen. Även om de har tillgång är det högst tvivelaktigt att de får dela den informationen med någon annan. Det brukar finnas rätt klara NDA (non-disclosure agreement) på plats här. Skulle jag dela med mig fritt kring vad kunder skickar in till företaget där jag arbetar skulle jag väldigt snabbt få sparken.

Ska man vara riktigt krass så är en bilköpares avtalspart den som sålt bilen, vanligtvis återförsäljaren. Det är från denne du kan kräva support. Naturligtvis stöder Volvo Cars slutkund, men det juridiska huvudansvaret är återförsäljaren.

Att kartorna på Sensus blir lite styvmoderligt behandlade är för mig lätt att förstå. Volvo använder inte dessa kartor på nya bilar. Sensus har blivit utbytt mot Google Automotive. Av det följer självklart att det finns begränsade resurser kvar för utveckling och support av den gamla plattformen. Sedan ska dessa begränsade resurser få en underleverantör som Volvo är på väg att lämna att prioritera deras supportbegäran...

Inte underligt att det tar tid. Men nu verkar det vara fixat -- och i alla fall jag har väldigt svårt att bli upprörd över den tid det tagit. :-D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]